הייל אחד יותר מדי

נראה לי שכדאי שנירגע קצת כולם. כל הכתבות וכל המקטרגים שרק חיכו שם בפינה לקהל של בית"ר, יצאו מכל החורים וזרקו את כל הרפש האפשרי.

נכון, מה שנעשה לא היה צריך להיעשות. אפשר לכעוס. אפשר לבקר. אבל מפה ועד העליהום הקיצוני יש פער ופער גדול, ויותר מהכל מעלה את התהייה אם גודל הבאז היה דומה גם אם היה מדובר באוהדים של קבוצה אחרת. בואו ננתח רגע מה קרה שם. קבוצת אוהדים שטסה למקום שמראש נאמר עליו שהוא אנטישמי וכך גם הוכח. כשהם שרו שירים ליד המלון, הגיעה קבוצה של אוהדים בלגים והתעמתה איתם, כשהדיווחים מספרים שהקללות לא היו על רקע צו האופנה של האוהדים הביתר"ים אלא על רקע היותם יהודים. כשהם נכנסו לאצטדיון, אחרי צעדה שעברה בשקט יחסי, הם זכו לראות עשרות אוהדים בלגים מצדיעים במועל יד לכיוונם. כן, אותה התנועה שמזוהה עם האיש שהשמיד 6 מליון מהעם שלנו.

אז ידידיי היקרים יש לי הפתעה בשבילכם. בינינו מסתובב זן של יהודים קצת פחות רגועים, יש יאמרו וולגאריים, שנמאס להם לראות תופעות אנטישמיות ולצקצק בלשון אלא בא להם להרים את היד הכי גבוה שרק אפשר ולסמן עם האצבע השלישית ביד מה הם חושבים על אלו שממולם. מה הלאה? תצוגת פירוטכניקה מהיפות שנראו ע"י קהל ישראלי באירופה. ממש ממש לא הראשונה. ממש ממש לא הראשונה גם באירופה. אמצעים פירוטכניים הודלקו עוד הרבה לפני שאוהדי בית"ר הדליקו אותם בבלגיה. עשו את זה אוהדי חיפה, עשו את זה אוהדי הפועל תל אביב ועשו את זה אוהדי מכבי תל אביב. עונש מגיע, עליהום צבוע לא.

המקרה היחידי במשחק שמצדיק ביקורת חריפה אקסטרה הוא הפגיעה בשוער ע"י חפץ שנזרק מיציע אוהדי בית"ר. מספיק אדיוט אחד בשביל זה, לא כל היציע. בית"ר ירושלים צריכה להיענש, אולי אפילו בחומרה וכך היא גם תיענש ע"י פיפ"א. אבל פה הנקודה. פיפ"א היא המענישה ולא התקשורת, על שלל אתריה שזעקו בכותרות ענק על החוליגנים שהעזו לעשות את מה שעד לפני מספר שנים כל קהל שני היה עושה בארץ!

מקטרגים לא חסרים לנו בעולם. אולי כדאי שלפני שאנחנו מתנפחים כמו בלון נבין שיש פעמים שלשמוע הייל היטלר לא עובר לך סתם ליד האוזן, אלא מחלחל לך לתוך הדם, ומבעבע. או וואה כמה מבעבע.

הבהרה: כותב טור זה אינו אוהד בית"ר. רחוק מזה.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח