היורו ממשיך להתחזק

הגרלת שלב הבתים של היורו מאחורינו ואיתה הגיעו קיתונות של ביקורות על שינוי השיטה, הפגיעה באיכות ועוד ועוד. אני דווקא תומך מאוד בהגדלת היורו ל-24 נבחרות ולכן אנסה להפריך טענה אחר טענה.

עלו ליורו נבחרות לא איכותיות

על מי בעצם מדברים? אלבניה? סיימה במקום שני לפני דנמרק וסרביה. אוסטריה? איסלנד? סיימו ראשי בית בבתים סופר קשים. סלובקיה? נבחרת נהדרת שניצחה את ספרד והקדימה את אוקראינה החזקה. ויילס? הקדימה את בוסניה שהייתה במונדיאל הקודם, ואפילו את ישראל. אז נכון שרומניה, צפון אירלנד והונגריה די חלשות ומשעממות, אבל כולן היו באותו בית מוקדם ולפחות אחת וחצי מהן הייתה עולה לטורניר, גם אם היו רק 16 נבחרות ביורו.

אין מקום ל-24 נבחרות בטורניר כזה, הרמה תרד

אז נכון שאין בתי מוות אמיתיים, אבל כמו שהזכרתי מוקדם יותר, יש המון נבחרות אירופאיות איכותיות, נבחרות שמאוד מתקשות להעפיל למונדיאל. רק 13 נציגות בטורניר כזה, מעט מדי ביחס לאיכות של היבשת. אז פעם ב-4 שנים יש להם הזדמנות להראות את עצמם. שחקנים כמו האמשיק, בייל, סיגורדסון ולבנדובסקי זוכים לשחק בטורניר גדול ואפילו זלאטן מקבל אפשרות, כנראה, לטורניר פרישה.

אין משחקים מעניינים בשלב הבתים

שוויץ-אלבניה אולי נשמע לכם משמים, אבל בערך חצי משחקני שוויץ הם ממוצא אלבני. טורקיה פוגשת את צ'כיה וקרואטיה? ביורו 2008 היא הדיחה את שתיהן במשחקי ענק ושערים בשניות האחרונות. דרבי אנגלי בין אנגליה לווילס, זלאטן מול איטליה. בקיצור – המון משחקים מעניינים.

זאת לא חוכמה כש-16 מ-24 עולות לשמינית

טענה נוספת היא ששלב הבתים יהיה משעמם מכיוון ש-4 מתוך 6 הנבחרות שיסיימו במקום השלישי עולות גם הן לשמינית ולכן ניצחון אחד עשוי להספיק, אבל כבר בשלב מוקדמות היורו למדנו שכאשר פתאום לכולם יש סיכוי לעלות, כל משחק הוא מלחמה. כמעט שלא יהיו מצבים בהם במחזור האחרון יהיו משחקי גארבג' טיים מכיוון שגם לנבחרת הרביעית יהיה סיכוי תיאורטי לעלות שלב.

מונדיאל 94' היה טורניר עם 24 נבחרות והוא היה נהדר ומותח, שלב הבתים היה מצוין ומלא תהפוכות ולדעתי פערי האיכות בתוספת של 8 נבחרות אירופאיות קטנים יותר מאשר במונדיאל, כך שהאיכות תפגע עוד פחות. חוץ מזה, הדרך כיום לגמר בכלל לא סלולה. ב-32 ו-16 נבחרות ידוע מראש מי תפגוש את מי גם בנוקאאוט. עכשיו כל קבוצה יכולה לפגוש כל קבוצה בכל שלב.

השיטה לא הוגנת

אז כן, בבתים המאוחרים ידעו הנבחרות מה הן צריכות לעשות כדי לסיים בין ארבע המקומות השלישיים הטובים ביותר וזה לא הוגן כלפי אלו שיסיימו את משחקיהן מוקדם יותר. וכן, זה פאק שקיים, אבל גם בשיטות אחרות נוצרים לפעמים מקרים כאלו, כמו למשל המשחק המפורסם בין גרמניה ואוסטריה במונדיאל 82' או התיקו 2-2 בין שבדיה לדנמרק ביורו 2004. אי אפשר לערוך את כל המשחקים באותה שעה.

יותר גולים

ביורו עם 16 נבחרות יש 31 משחקים, ביורו הנוכחי יהיו 51, שזה אומר יותר משחקים, יותר גולים וקיץ חם ביותר. וחוץ מזה, יורו עם 24 נבחרות הוא עדיין הסיכוי הכי טוב של ישראל להעפיל מתישהו לטורניר גדול עד שלא נארח איזה מונדיאל…

נשאיר אותכם עם קצת זיכרונות מהיורו הקודם

השתכנעתם? ספי סמואל מסביר לכם איך להזמין כרטיסים ליורו

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח