הטרייד בין הבוסטון סלטיקס והקליבלנד קאבלירס (כנראה) לא ישנה סדרי עולם במזרח

לפני שהתחילו הדיווחים אתמול על שיחות הטרייד בין בוסטון לקליבלנד בנוגע לקיירי אירווינג, חשבתי לעצמי שהקאבס לא ממש לחוצים. הם יודעים שלברון ג'יימס כנראה עוזב בסוף העונה, ובכלל עושה רושם שלבוס, דן גילברט, נמאס לשלם מיליונים ב-luxury tax, ומוכן להתחיל מחדש. אבל הלילה חלף לו, והעיסקה התבצעה: קיירי אירווינג הולך לסלטיקס, וקליבלנד מקבלת בתמורה את אייזיאה תומאס, ג'יי קראודר, אנטה זיזיץ' ובחירת דראפט סיבוב ראשון.

קיירי אירווינג בבוסטון
Via Kyrie Irving Fans on Facebook

השאלה הראשונה כשרואים משהו כזה היא: מי הרוויח?

כולם יודעים שרק לשוטים ניתנה הנבואה, אני כן חושב שזה קרוב להכי טוב שקליבלנד הייתה מקבלת על אירווינג. קיירי רצה בכלל לסן אנטוניו, אבל לא היה שם משהו שיכול להתבשל לטרייד. קליבלנד חשבו יותר בכיוון של פיניקס, מינסוטה או ניו יורק, אבל אף אחת מהקבוצות לא הייתה מוכנה לוותר על הכוכב הצעיר שקליבלנד רצו כדי לקיים את העיסקה.

בשביל בוסטון, המתחרה הראשית של קליבלנד על כתר המזרח, זה טרייד שפותר כאב ראש אחד גדול – מה לעשות עם תומאס. למרות העונה הנהדרת שלו בשנה שעברה (28.9 נקודות למשחק), לא עשה רושם שההנהלה מתה על הרעיון של לתת לו חוזה מקסימום בסוף העונה הזו, כשהחוזה הנוכחי יסתיים. גם בגלל הגיל, גם בגלל ההגנה, ובגדול, הקונספט של רכז מאוד נמוך מוביל קבוצה לאליפות לא ממש קוסם להנהלות בנ.ב.א.

קיירי מגיע עם חוזה מקסימום, אבל של "פעם". כלומר? שנתיים מובטוחות שיעלו לבוסטון סה"כ 39 מיליון דולר, לא נורא בכלל בשביל שחקן כמו אירווינג (25.2 נק' למשחק עונה שעברה) שגם צעיר מתומאס בשלוש שנים. לפני עונת 2020-2021 יש לאירווינג אופציית יציאה שהוא כנראה ינצל (ירוויח "רק" 21 מיליון דולר), אבל זה נותן לבוסטון לפחות שנתיים איתו, גורדון הייוורד ואל הורפורד, ביחד עם שאר החבורה, לשנות את הסדר הישן במזרח ולנסות להפתיע את גולדן סטייט.

לברון, תומאס
Via Cavs Nation on Facebook

אצל קליבלנד, יש מחשבה על העכשיו אבל גם על עונה הבאה ויותר מאוחר, עם דגש חזק על האופציה שמפרקים הכול אחרי העונה הזו. כל עוד לברון ג'יימס ממשיך לשחק כאילו לגיל ולשחיקה אין יותר מדי תפקיד, קליבלנד היא כנראה עדיין הקבוצה החזקה במזרח. תומאס יצטרך להתרגל מחדש להיות אופציה מס' 2 בהתקפה, אבל על הנייר, קליבלנד לא הפסידו כלום מבחינה התקפית. בנוסף, הם הרוויחו שחקן קשוח כמו קראודר שיעלה מהספסל, ויתן להם הגנה שהייתה מאוד חסרה בחמישייה השנייה ובכלל. זיזיץ' הוא רק בן 20, וקשה לדעת לאן זה ילך, אבל לפחות קליבלנד קצת מרעננת ומגדילה את מאגר הצעירים שלה. ואולי הכי חשוב, בחירת דראפט מהסיבוב הראשון, לא מוגנת. הבחירה הזו מגיעה מברוקלין דרך בוסטון. הנטס צפויים גם בעונה הקרובה להיות אחת הקבוצות החלשות בליגה, מה שיתן לקליבלנד בחירה גבוהה מאוד (אולי אפילו ראשונה), פוטנציל גדול לבנייה מחדש שתתחיל מתישהו.

במבט חטוף ראשון, הטרייד הזה פחות משנה סדרי עולם לעונה הזו, כשקליבלנד נשארת הפייבוריטית במזרח (אבל לא בליגה) ובוסטון מקווה שההחתמה של הייוורד היא זו שתעשה את ההבדל. בנוסף, בשביל קליבלנד הטרייד נותן את האפשרות להתחיל מחדש לקראת עונת 2018-2019, כשגם תומאס וגם לברון יהיו שחקנים חופשיים.

לברון נגד קיירי
Via Bleacher Report

ובכל מקרה, לא נצטרך לחכות הרבה עד למפגש הראשון בין לברון לקיירי וקליבלנד לבוסטון. ערב פתיחת העונה, ה-17 לאוקטובר בקליבלנד, תהיה לנו כבר טעימה ראשונה מהיריבות הכי טובה במזרח כרגע.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח