הטוב, הרע והספין

מה למדנו אחרי המשחק בין מכבי תל אביב למכבי חיפה? 3 נקודות עיקריות:

  1. ולאדן איביץ' הוא מאמן. לא מנהל מקצועי, לא מנג'ר, לא ספורט דירקטור ואפילו לא מנהל ספורטיבי – פשוט מאמן. שש שנים אחרי שהניהול המקצועי הגיע לקריית שלום, נדמה שמכבי תל אביב סוף סוף קיבלה את מה שהיה חסר לה בשנה שעברה – מאמן. כי עם כל הכבוד לג'ורדי קרויף, והכבוד הזה נשחק במהלך השנים האחרונות, הבן של יוהאן הוא הכול מלבד מאמן, ולא תצליחו לשכנע אותי אחרת גם עם המינוי שלו לקבוצת תחתית בסין.
    ולדימיר, איביץ', מכבי, תל אביב
    ולדימיר איביץ'. מאמן. קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי תל אביב

    אז איביץ' הוא מאמן, והמשחק מול מכבי חיפה הוכיח את הטענה הזו יותר מכל המשחקים באירופה. רק מאמן בוחר לתת אמון בשחקני הסגל הרחב שלו, רק מאמן מרגיש שיונתן כהן צריך דקות גם בעמדה קדמית אחרי הדרבי, רק מאמן מסוגל להפנים משהו שג'ורדי לא הצליח – דור מיכה עדיף כמחליף, מאשר כשחקן פותח. הסיבה? למיכה יש בעיות קשות בהמון מובנים. הוא מאוד איטי בשחרור הכדור, הוא לעיתים תוקע את משחק המעבר (שגם ככה בעייתי אצל הצהובים בשנים האחרונות) והוא לא מבקיע. אבל למיכה יש יכולת לזהות מומנטום, אם תרצו שלום תקווה גרסת 2018. הוא מסוגל לפרק את מכבי חיפה תוך כמה דקות, ולעשות את זה בקלות מתסכלת, כל כך מתסכלת שהיא גורמת לכל אוהד לכעוס, לרטון ואפילו לצרוח – למה הוא לא עושה את זה יותר? עיינו ערך המשחק בחמישי.

  2. ואם כבר לעסוק במאמן ומה שהוא מביא למכבי תל אביב, הגיע הזמן לדבר על אבי ריקן. רבים מאוהדי מכבי תל אביב מחבבים את הקשר, בעיקר בגלל האנרגיות החיוביות שהוא מביא איתו בכל פעם שהוא משחק. בין אם מדובר בתפקוד שלו בקישור, כמגן שמאלי ואפילו כמחליף. על הגישה של ריקן קשה לערער, הוא דמות נעימה. אבל כשמביטים על קבלת ההחלטות שלו, חוסר היכולת שלו לשלוט בקצב, להכתיב אותו ואפילו לבצע לעיתים משחק מעבר פשוט או פעולות מסוימות – קשה להבין איך הוא שרד כל כך הרבה שנים במכבי תל אביב.

    הבעיה שלי עם ריקן באה לידי ביטוי ברעיון נורא בסיסי לפיו מי שיכולות הכדורגל שלו טובות יותר, תמיד יהיה עדיף על מישהו שמגיע עם אנרגיות טובות. הרי מדובר בליגת ג'אפניקה, ולא בפעילות של הצופים. ריקן נראה כמו בחור טוב, אבל הנוכחות שלו בהרכב של מכבי תל אביב במרבית המקרים מפריעה, כמו שעשתה לגולסה מול מכבי חיפה, מאשר מועילה. רק הרעיון לפיו קשר בקבוצה שסיימה בעונה הקודמת במקום השני בליגה, מקבל מחמאות על שישה שערים – מעידה על בעיה. שישה שערים לקשר בעונה שלמה הוא לא הישג להתפאר בו, והעובדה שהסטנדרט ירד עד כדי כך מעידה על בעיה בתפיסה.

  3. אשמח אם נשים לב לשיח שסובב את מכבי חיפה בשנים האחרונות. שימו בצד את המהפכה, את האנשים ברדיו חיפה, את שחקני העבר שמטנפים עבור תפקיד ואפילו את הביצועים על הדשא. הדבר שהכי צריך להטריד את מכבי חיפה, אוהדיה ואנשיה – הוא הנהי סביב חשבון הבנק של יעקב שחר.לתחושתי מדובר בספין מתוזמן שכולל לפחות אדם אחד בכל מערכת ממוסדת בישראל. הספין הזה משטח כל טיעון הגיוני על שיטות המשחק הבעייתיות של הירוקים, על חוסר הסבלנות, על הבנייה הלקויה, על העובדה ששחקנים טובים קורסים בכפר גלים ומככבים במקומות אחרים. הספין רק מסמן את כאב הלב על הגביר, שמשלם לאותם 'גנבים' סכומי עתק והם לא מצליחים להחזיר לו על הדשא. אם הבעיה כנראה מגיעה מאותו גביר, אל תצפו ממנו לפתור אותה – הוא עלול לא לאהוב את מה שהוא כבר עמוק בפנים כבר יודע.
    יעקב שחר, מירי רגב
    שחר מקבל את פרס מפעל חיים של משרד התרבות והספורט. חשבון הבנק שלו לא שייך לדיון.
    קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי חיפה
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח