החוליה החסרה בפאזל הלבן

הוא הכוכב המרכזי באחת האימפריות הגדולות באיטליה ואחראי למרבית השערים שלה מפתיחת העונה, שיחק בעברו בליגה האנגלית והספרדית ועשוי לשדרג את ריאל מדריד באופן משמעותי. אני לא מדבר על כריסטיאנו רונאלדו, אלא על חסוס חואקין פרננדס סאז דה לה טורה או בקיצור "סוסו".

סוסו, מילאן
Credit to "AC Milan" Facebook page

הקיצוני הספרדי נולד וגדל באקדמיית הנוער של קאדיס הקטנה ממנה נרכש תמורת כמאה אלף יורו על ידי קבוצת הנוער של ליברפול שסימנה אותו כפוטנציאל ענק. את הופעת הבכורה שלו במדים האדומים רשם במפגש היוקרתי מול מנצ'סטר יונייטד כשהיה בן 19 בלבד כשאת עונת הבכורה שלו באנגליה סיים כשלא היה מעורב כלל בשערים. לאחר עונת השאלה מוצלחת לאלמריה הספרדית הוא שב לליברפול ושוב זכה למעט מאוד דקות משחק – 22 בחצי עונה ליתר דיוק.

לאחר שהיה בנקודת השפל, הגיעה מילאן ומשכה אותו מהבור העמוק. הרוסונרי רכשו אותו תמורת כמיליון וחצי יורו – פי 15 מהסכום בו רכשה אותו ליברפול מקאדיס, אבל כיום ראשי הסקאוזרס לחלוטין מצטערים על ששחררו את הכוכב הענק שהיה בידיהם. גם במילאן הוא חווה חבלי לידה קשים כששיחק 358 דקות בלבד בשנה הראשונה שלו בארץ המגף. נקודת המפנה הגיע כשהושאל לגנואה לחצי עונה שבה תרם מספרים מרשימים (6 שערים ו-3 בישולים) בעקבותיהם הפך לשם מוכר גם באיטליה.

 

את העונה שלאחר מכן (2016/17) הוא כבר פתח כשחקן הרכב של הרוסונרי בעמדה החביבה עליו – באגף הימני של החוליה ההתקפית והחל לספק מספרים בצרורות – 7 שערים ו-11 בישולים שקיבעו את מעמדו כאחד השחקנים המשמעותיים ביותר בקבוצה. בעונה שעברה הוא המשיך להשתדרג ואפילו שיפר את המספרים המעולים שלו שצמחו ל-8 שערים ו-14 בישולים בכל המסגרות שבעקבותיהם הוא גם זכה לזימון הבכורה לנבחרת הבוגרת של ספרד מז'ולן לופטגי שגם אימן אותו במדי הנבחרות הצעירות.

מיטב המהלכים של הכשרון הספרדי בעונה שעברה, צפייה מומלצת.

אבל שום דבר לא הכין אותו לפתיחה המסחררת שלו בעונה הנוכחית. ב-12 הופעות מפתיחת העונה הוא תרם כבר 4 שערים ו-8 בישולים (!!) שמציבים אותו כמבשל המוביל בחמשת הליגות הבכירות באירופה. אתר הסטטיסטיקות הנחשב Whoscored אף דירג אותו כשחקן המצטיין באירופה בחודש אוקטובר עם ציון 8.8. עם מספרים כאלה ותרומה התקפית סוחפת מדי משחק הוא הפך לשם החם ביותר בשוק ההעברות האירופי לקראת ינואר כשאימפריות גדולות בדמות ליברפול (כן, כן), צ'לסי וריאל מדריד כבר הצהירו שהן מעוניינות בו על אף תג המחיר שעומד על כ-50 מיליוני יורו.

סוסו סיפר לא פעם שהמטרה הגדולה ביותר שלו היא להפוך לכוכב גדול בליגה הספרדית אל מול הקהל הביתי שהוא כל כך אוהב ואין שידוך נכון יותר ממנו למכונה המקרטעת של ריאל מדריד. שחקן ספרדי שיכול לתת עוד שנים רבות למועדון (יחגוג בקרוב 25), נמרץ ולוחמני שמסוגל לייצר מצב התקפי משום דבר – בדיוק מה שהיה חסר לקבוצה שלא הצליחה להזיז את רשתות היריבה במשך 481 דקות רצופות.

בנוסף, הוא על אף גילו הוא התמודד עם לא מעט משברים וקשיים שחישלו אותו והפכו אותו למקצוען וממוקד במטרה. באחד הראיונות האחרונים שערך לטלוויזיה האיטלקית הוא סיפר שבמהלך התקופות הארוכות בהן ישב על הספסל בליברפול ובמילאן הוא צפה באדיקות בכל מהלך במשחקים של חבריו וניסה להבין איך יוכל להשתלב בצורה היעילה ביותר במערך הקבוצה במטרה לתרום לה כמה שיותר. סוסו התאמן קשה ונשאר זמן רב לאחר אימוני הקבוצה במטרה לשפר את יכולות המסירה והבעיטה שלו בכדי להפוך לשחקן טוב יותר ולהצליח במשחק אותו הוא כל כך אוהב.

 

סוסו נחשב לאחד משחקני ההתקפה השלמים באירופה ומתמחה במגוון אספקים של המשחק – החל מבעיטות עוצמתיות ומדוייקות ממרחק, דרך ראיית משחק ומסירות מדודות גאוניות ועד לדריבל ושליטה נפלאה בכדור. הוא נוהג לחתוך מהאגף הימני לכיוון המרכז וממנו לשחרר מסירה מדויקת או בעיטה מרהיבה ואוהב במיוחד לשחק על התקפות מתפרצות יחד עם שחקנים מהירים וזריזים – בדיוק החומר הקיים בריאל מדריד.

אז כשבייל ובנזמה הפסיקו לנפק מספרים והצעירים לא מצליחים להיכנס לעניינים, סוסו הוא זה שיוכל למלא את החור שנוצר בחוליית ההתקפה הלבנה. אמנם הוא לא מהכובשים הבולטים בעולם, אבל המומחיות שלו היא דווקא ביצירת מצבים לחבריו על ידי מסירות מפתח ובישולים שיסייעו לבלאנקוס להגיע ליותר מצבים מול השער. שחקני התקפה טובים שיודעים לכבוש יש בצד הלבן של מדריד, על זה אין עוררין, צריך רק את השחקן הזה שיעביר להם את הכדור – בדיוק בזמן הנכון ולמקום הנכון – ולשחקן הזה קוראים סוסו.

סוסו, איסקו, מילאן, ריאל מדריד
סוסו מול איסקו. יחבור אליו?
Credit to "AC Milan" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח