הזדמנות חד פעמית כפולה: הכל לקראת הדרבי של מדריד

// מאת בן הנל

הדרבי של מדריד מגיע באחד התזמונים הכי קריטים העונה בליגה הספרדית. אתלטיקו מדריד הלוחמנית והחזקה מגיעה אחרי ניצחון סופר חשוב 0-2 על ויאריאל, אבל עם איבודי נקודות מול לבאנטה וכושר לא משביע רצון, בתקווה שלא יעלו לה ביוקר. מין העבר השני, זו ריאל מדריד, שמאז ההדחה המביכה בידי אלקויאנו, נראית נהדר וקוראת תיגר על הקולצ'ונרוס, אבל מגיעה לדרבי אחרי איבוד נקודות משלה, מול ריאל סוסיאדד.

כל אחת מהמדרידאיות חייבת את שלושת הנקודות, כל אחת מהן חייבת אותן כדי להשיג מטרות משלהן. אז הנה לכם ניתוח לקראת הדרבי המדרידאי, אחד המותחים שהיו לנו!

אתלטיקו מדריד
Credit to "Atlético de Madrid" Facebook page

 

הלוחמים של דייגו

הקולצ'נרוס של דייגו סימאונה מגיעים למשחק עם ניצחון חשוב מאין כמותו, 0-2 על ויאריאל בחוץ לאחר תקופה לא טובה, ובעיקר, שמרו על שער נקי אחרי חודש וחצי בהן אובלאק הוציא בכל משחק לפחות כדור אחד מהרשת. הסטטיסטיקה מספרת כי הקולצ'ונרוס לא רשמו ניצחון ביתי על ריאל מדריד כבר שש שנים, האחרון היה בפברואר 2015, בתוצאה מוחצת של 0-4.

בעונתו העשירית של המאמן הארגנטינאי בתפקיד, אתלטיקו אומנם מגיעה עם ההגנה הטובה ביותר בליגה, אבל כאמור לאחרונה חלה נטייה אצל הקולצ'נרוס לספוג שערים, ובמשחקים מול קאדיס, סלטה ויגו ולבאנטה אובלאק ספג שני שערים, ומול היריבה העירונית הוא יצטרך להיות בשיא כושרו. כרגע אתלטיקו במרחק חמש נקודות ומשחק חסר מריאל מדריד ושתי נקודות ושני משחקים חסרים מברצלונה, ואתלטיקו יודעת כי מעידה שלה בדרבי תגרום לטוויסט גדול בעלילה לקראת השליש האחרון של העונה בליגה הספרדית, ממנו תנסה אתלטיקו להמנע אם היא מעוניינת לזכות באליפות ראשונה מזה שבע שנים.

 

בהגנה של אתלטיקו ניתן למצוא את יאן אובלק הפנטסטי, כמובן בשער, כשבהגנה, הקולצ'ונרוס יקבלו חיזוק משמעותי לסגל בדמות שובו של קירן טריפייר, המגן האנגלי שחווה עונה נהדרת, נעדר בגלל פרשיית הימורים והוא יחזור לדרבי כמו חדש, ואם יחזור, בספסל במידת הצורך ישב סימה ורסאליקו, המגן הקרואטי הבינלאומי שמילא את מקומו של האנגלי, כשחוליית מרכז ההגנה תורכב מסטפן סאביץ' ופליפה, שהיה נהדר מול ויאריאל, כשבאגף שמאל צפויה תחרות בין מריו הרמוסו לרנן לודי.

הקישור הכל יכול והמגוון של אתלטי יורכב ממרקוס יורנטה, הכלבויניק האדיר שהגיע מריאל, והעונה הוא מספק מעורבות ישירה ב-15 שערי ליגה, כשלעיתים הוא אף משחק כחלוץ מדומה. קוקה, הקפטן והסמל של הקולצ'נרוס כבר עשור, ירכיב את הקישור המרכזי עם סאול, שחוזר להרכב אחרי כמה משחקים פחות טובים מבחינתו, ואת תומאס למאר, שמרבה לקבל לאחרונה קרדיט, ובחוד, כמובן, אנחל קוראה, שיתחרה על מקום מול ז'ואאו פליקס, ולואיס סוארס.

מילה קטנה על האקדוחן מאורוגוואי. זה נכון שהוא עם 16 שערי ליגה, הספק מצוין מגדר הרגיל, אבל הוא כבש רק שער אחד מול קבוצה גדולה עד כה, מול סביליה, שער אחד ב-6 הופעות, וסוארס יודע שהדרבי של מדריד זה הזדמנות נהדרת כדי לבסס את המורשת שלו גם על סמך תקופתו באתלטיקו מדריד, שצריכה את האורוגוואי בשיאו. לואיס סוארז הוא שחקן המפתח שלי מצד אתלטיקו מדריד לדרבי, שצריכה את סוארס חד ומפוקס, כמו מול סלטה ויגו.

 

5 עובדות שלא ידעתם לקראת הדרבי, מצידה של אתלטיקו מדריד:

  • מריו הרמוסו, מגנה השמאלי של הקולצ'נרוס, שיחק בקבוצת המילואים של ריאל מדריד
  • מלך שערי הדרבי בכל הזמנים עבור אתלטיקו הוא פאקו קמפוס עם 12 כיבושים
  • שיאן ההופעות של אתלטי במשחקי הדרבי הוא אדלרנו רודריגז, ששיחק לא פחות מ-36 דרבים.
  • הניצחון הכי גבוה של אתלטיקו על ריאל היה 0-5 בעונת 1947-48, כשבעונת 1950-51 אתלטיקו כבשה שישייה, במשחק שהסתיים עם 3-6 לקולצ'ונרוס
  • אתלטיקו עברה בצורת של 14 שנה בלי ניצחון על ריאל, עד שבעונת האליפות זה קרה, ניצחון 0-1 בברנבאו בספטמבר 2013 משער מוקדם של דייגו קוסטה.
דייגו סימאונה, אתלטיקו מדריד
Credit to "Atlético de Madrid" Facebook page

 

מן הצד השני של המתרס, זוהי ריאל מדריד, האלופה המכהנת, שיודעת שרק ניצחון בא בחשבון מבחינתה אם ברצונה להגן על התואר, ביחוד לאחר העובדה שהבלאנקוס נפרדו רק בתיקו 1-1 מאכזב מריאל סוסיאדד בבית. חניכיו של זינדין זידאן נבלמו על ידי הבאסקים לאחר שעברו ריצה של ארבעה ניצחונות רצופים בליגה, בנוסף לדרמה מול אטאלנטה בליגת האלופות. עם סגל מוכה פציעות והרכב חסר, ריאל מדריד תגיע לדרבי מהמקום השלישי, בידיעה שאיבוד נקודות ליריבה העירונית ירחיק אותה מהתואר.

מאז ההדחה הביזיונית על ידי אלקויאנו הקטנה בגביע הספרדי, הבלאנקוס נכנסו לפורמה נהדרת במשחק מול אלאבס, כשקאסמירו ובנזמה להטו, ולמרות ההפסד הביתי ללבאנטה, במשחק הבא, רפאל וראן עם צמד ענק הציל את הבלאנקוס, שהמשיכו וניצחו גם  את ולנסיה עם תצוגה נהדרת של טוני קרוס, לדעתי אחד הקשרים הדפנסיביים הטובים בעשור האחרון, ועם שער של קאסמירו מול ויאריאל. על מנת להשכיח את המעידה המאכזבת מול ריאל סוסיאדד (ויניסיוס הציל מהפסד בדקה ה-89), הבלאנקוס יודעים כי עליהם להמשיך ברצף אי ההפסדים שלהם במטרופוליטנו, ויותר מכך, לנצח!

 

בשער יפתח כמובן הבלגי הגבוה, טיבו קורטואה, כשלוקאס ואסקס, שבישל לויניסיוס את השוויון, ימשיך לאלתר את עמדת המגן הימני, כשמשמאלו ישחק פרלאן מנדי, הצרפתי הנפלא שכבש מול אטאלנטה. סרחיו ראמוס עדיין נמצא בשלבי החלמה מהמניסקוס, ולכן מרכז ההגנה שוב יורכב מנאצ'ו פרננדז, ומרפאל וראן המצויין. מרסלו ואלברו אודריוסולה תמיד יכולים להוות גיבוי מהספסל.

הקישור של הבלאנקוס מקבל בוסט רציני עם חזרתו לסגל של פדריקו ואלוורדה, הקשר האורוגוואי המחונן, שתמיד יכול להוות תיגבור אמצע ברגע והבלאנקוס מסתבכים. השלישייה האיכותית שוב תורכב מלוקה מודריץ', שמסרב להוריד רגל מהגז בגיל 35 וחצי, קאסמירו, שסופר כבר חמישה שערי ליגה, והקוסם הגרמני טוני קרוס. איסקו, שפתח מול סוסיאדד, צפוי לרדת לספסל.

גם ההתקפה של ריאל מדריד תהנה מאוד מחזרתו של קארים בנזמה, החלוץ הצרפתי שחוזר אחרי פציעה קלה, והוא צפוי להחליף את מריאנו דיאז, שהיה אנמי מול סוסיאדד. בנזמה מומחה להבקעת שערים במאני טיים, ובריאל מצפים ממנו להמשיך את ההספק גם בדרבי. מימינו של בנזמה צפוי להמשיך לקבל את הקרדיט מרקו אסנסיו, שצריך לספק מספרים. באגף שמאל, ככל הנראה, יפתח ויניסיוס, שמקווה למתן את השער מול סוסיאדד ולהשלים רצף של משחקים טובים.

בנזמה
Credit to "Real Madrid C.F." facebook page

 

שחקן המפתח שלי עבור ריאל מדריד: טוני קרוס. הקוסם הגרמני בן ה-31, מהקשרים הדפנסיביים הכי איכותיים שניתן לצפות בהם, עובר עונה נהדרת, סופר שני כיבושים ושישה בישולים, אחד מהם לקאסמירו בניצחון על אתלטיקו בסיבוב הראשון. הקשר הכל יכול מנווט את הדרך של ריאל להתקפה, וכשהוא בשיא כושרו, ריאל מדריד פורחת. אתלטיקו תצטרך את מרכז ההגנה שלה במיטבו כדי לעצור את הקוסם הגרמני מלהכין מצבי הבקעה לעבר השער.

חמש עובדות שלא ידעתם לקראת הדרבי, מצד ריאל:

  • הניצחון הגבוה ביותר של הבלאנקוס על הקולצ'ונרוס היה 0-5 בעונת 1983-84.
  • הבלאנקוס כבר סופרים רצף של חמישה משחקי ליגה ללא הפסד בחוץ מול אתלטיקו.
  • שיאן השערים של הבלאנקוס במשחקי הדרבי הוא כריסטיאנו רונאלדו (22) ושיאן ההופעות הוא סרחיו ראמוס (43)
  • סנטיאגו סולארי, לימים מאמן ריאל מדריד, שיחק גם עבור ריאל וגם עבור אתלטיקו, ויתרה מכך, כבש במשחקי הדרבי גם עבור הקולצ'ונרוס וגם עבור הבלאנקוס.
  • טיבו קורטואה וחוסה לואיס פאיה סולר הם השחקנים היחידים שחוו אליפות לה ליגה במדי שתי המדרידאיות, בשני המקרים, קודם עם הקולצ'ונרוס, ואחר כך עם הבלאנקוס

 

הימור לקראת המשחק: אחד הדרבים הגורלים, המסקרנים והמכריעים בו זמנית שניתן להציע. בשבוע בו יש קלאסיקר גרמני ואת הדרבי של מנצ'סטר, בעיניי הדרבי המדרידאי הוא המרכזי מבין השלושה. הקולצ'ונרוס מגיעים אחרי ניצחון גדול על ויאריאל, עם רצון למתן את המומנטום, הבלאנקוס לא רוצים לתת ליריבתם העירונית לברוח ולו לרגע אחד. יהיה משחק מאוד שקול, שיפתח בשליטה מוחלטת של אתלטיקו, ללא כיבוש. ריאל מדריד תתעלה על עצמה במחצית השנייה, ותשיג 0-1 קטן אבל כל כך ענק מבחינתה להמשך הדרך.

טוני קרוס ריאל מדריד

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. תיקון- קאסמירו כבש שער ניצחון מול ויאדוליד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח