הדרך לרוסיה – שאר העולם

אז אחרי שטחנתי לכם את המוח במשך שלושה ימים על מוקדמות המונדיאל באירופה, זה הזמן לספר לכם מה קורה במקומות אחרים בגלובוס בנוגע להעפלה לרוסיה. שלושה ימי מוקדמות רצופים באירופה הם לא מעט לעיכול, אבל אל תדאגו, בחודש הבא יש שני מחזורים רצופים, מה שאומר שישה ימי משחקים רצופים רק באירופה, אבל יש זמן עד אז.

בואו נתחיל בסיבוב מסביב לעולם:

דרום אמריקה

יש רק בית אחד בו משתתפות כל עשרת הנבחרות, ואחרי המחזור השמיני הסיפור שם צפוף ומסובך. למעשה 7 נבחרות מתחרות על 4.5 מקומות (החמישית הולכת לפלייאוף), אבל הסיפור הפעם היה דווקא של שלושת הנבחרות הקטנות, שלא מועמדות להעפלה, וכולן לקחו נקודות מפתיעות.

נתחיל בונצואלה, שהשיגה נקודה שנייה ומפתיעה בבית מול ארגנטינה אחרי שהובילה 0-2 במשחק שהסתיים בתיקו 2-2 משיוויון מאוחר של אוטמנדי. פרו ניצחה 1-2 את אקוודור, שמאבדת גובה אחרי שפתחה עם ארבעה ניצחונות רצופים, בעוד שבוליביה השיגה נקודת חוץ ראשונה דווקא אצל אלופת היבשת, צ'ילה, שבינתיים מאכזבת במקום השמיני בלבד.

למעשה, היחידה מבין שבעת המועמדות שניצחה בשני המחזורים שנערכו השבוע היא ברזיל, ששיפרה עמדות משמעותית עם 1-2 קשה מול קולומביה. אורוגוואי העפילה לפסגה עם רביעייה לרשתה של פראגוואי.

מצב העניינים – אורוגוואי ראשונה עם 16 נקודות, אחריה ברזיל וארגנטינה עם 15, קולומביה ואקוודור במקומות 4 ו-5 עם 13, ואחריהן פראגוואי (12) וצ'ילה (11). צפוף מאוד כאשר כל ניצחון לכאן או לכאן משנה את התמונה.

צפון ומרכז אמריקה

הסתיים השלב הרביעי והלפני אחרון כאשר משלושה בתים העפילו שתי הראשונות לבית הגמר. ארה"ב, שעשתה קצת דפיקות לב לאוהדיה בתחילת הקמפיין, העפילה ביחד עם טרינידד המפתיעה לבית הגמר. מקסיקו השלימה את העבודה כבר מזמן והלילה תיקו 0-0 בינה להונדורס העלה את שתיהן לשלב הבא. קוסטה ריקה ופנמה משלימות את השישייה.

השלב הבא יחל בנובמבר והוא למעשה העתק של שלב הגמר במונדיאל הקודם, עם הבדל אחד, טרינידד במקום ג'מייקה. שלושת הראשונות יעפילו למונדיאל והרביעית תתמודד בפלייאוף עלייה מול החמישית באסיה. ארה"ב, מקסיקו וקוסטה ריקה הן כמובן הפייבוריטיות.

אסיה

שני הבתים הסופיים יצאו לדרך בסוף השבוע כשבכל בית יש 6 נבחרות, שתי הנבחרות הראשונות מעפילות אוטומטית למונדיאל, ושתי הנבחרות שיסיימו במקום השלישי בכל בית, יתמודדו ביניהן בפלייאוף על הזכות לשחק מול הרביעית בצפון ומרכז אמריקה.

נתחיל דווקא בבית ב' שכולל את יפן, אוסטרליה, סעודיה, איחוד האמירויות, עירק ותאילנד. אוסטרליה ויפן פייבוריטיות לזכות בבית הזה, אלא שהמשחקים נפתחו בהפתעה ענקית כשאיחוד האמירויות ניצחה 1-2 ביפן. במשחקם השני, החבר'ה מהנסיכות אירחו את אוסטרליה והפסידו 1-0 משער רבע שעה לסיום. חברה רביעית שהצטרפה למאבק היא סעודיה, שניצחה בשני משחקיה הראשונים, והיא בראש הבית יחד עם אוסטרליה.

בבית א' משחקות אוזבקיסטן, איראן, קוריאה, סין, סוריה וקטאר. גם בבית הזה נרשמו הפתעות כשאיראן וקוריאה, המועמדות להעפלה, סיימו בתיקו 0 עם סין וסוריה בהתאמה. מוליכת הבית המפתיעה היא אוזבקיסטן, שניצחה פעמיים 0-1 את סוריה וקטאר.

ולסיכום

הדרך לרוסיה ארוכה מאוד, ויש הרבה נבחרות בתמונה כשבסה"כ יש 31 מקומות פנויים והיום, יותר מבעבר, אין ודאות. האם מישהו יכול לחתום שברזיל וארגנטינה יהיו שם? צרפת? פורטוגל? ארה"ב? ספרד? יפן? ועוד לא דיברנו על המוקדמות באפריקה, שהשלב הסופי שלהן מתחיל בחודש הבא. אנחנו בכל מקרה, נדאג שתהיו בעניינים.

כנסו לקטגורית "הדרך לרוסיה"

הדרך לרוסיה
Credit to "Confederação Brasileira de Futebol" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח