הדרך לרוסיה – יום ג'

ביום המשחקים השני במוקדמות המונדיאל באירופה יכולנו לראות כמה הנבחרות חוששות לאבד נקודות. בית ט' הצדיק את היותו בית מוות אמיתי – שלושת המשחקים בין אוקראינה לאיסלנד, קרואטיה לטורקיה ופינלנד וקוסובו הסתיימו ב-1-1. גם הקרב בין סרביה לאירלנד הסתיים ב-2-2 מרתק וגם בבית הישראלי אלבניה ומקדוניה כבשו שער אחד כל אחת. מעבר לכך, במשחקים בהם הייתה פייבוריטית ברורה, היא גם ניצחה – ספרד, איטליה, אוסטריה וויילס סיימו את טבילת האש שלהן עם שלוש נקודות.

אז מה יקרה היום? אלופת אירופה וסגניתה יוצאות לדרך עם לא מעט משחקים מעניינים:

בית א' – כאילו בית מוות

הולנד, צרפת, שבדיה, בולגריה, בלארוס ולוקסמבורג.

המחזור הראשון: בלארוס – צרפת, שבדיה – הולנד, בולגריה – לוקסמבורג

בעיקרון זה נראה כמו בית מוות מטורף עם קרב משולש על ההעפלה, אבל האמת היא שצרפת המוכשרת והצעירה פייבוריטית ברורה לזכות בבית הזה. הולנד המזדקנת הותירה את דני בלינד הבינוני על הקווים ולא מצליחה בינתיים להחליף את הדור הקודם בהצלחה. שבדיה גם כן בחילופי משמרות, לאחר ששישה שחקנים, כולל כמובן, זלאטן, פרשו מהנבחרת לאחר היורו הרע. הולנד ושבדיה יתמודדו על המקום השני, כשהן מתחרות ראש בראש כבר במחזור המשחקים הראשון במשחק המרכזי של כל מחזור המשחקים הזה באירופה.

זה לא שחסרים כשרונות לבלינד – וינאלדום, סטרוטמן, נרסינח ועוד, אבל אין ספק שזה לא הדור של רובן, ואן פרסי וסניידר (שעדיין בסגל). השתיים נפגשו גם במוקדמות יורו 2012 כשכל נבחרת ניצחה בביתה. הולנד  להזכירכם, שנייה ושלישית בשני המונדיאלים האחרונים, הצליחה לסיים רביעית בקמפיין הקודם עם נקודה אחת מתוך 18 מול שלושת הראשונות.

שבדיה יוצאת לדרך חדשה עם מאמן חדש על הקווים, לאחר שאריק המרן סיים קדנציה של 7 שנים. יאנה אנדרסון, שלקח אליפות מפתיעה עם נורשפינג, יתמודד עם סגל חדש וצעיר לגמרי, שמרביתו לא שיחק מעל 20 משחקים בנבחרת. בולגריה עשויה קצת להציק, אבל היא לא טובה מספיק והיא פותחת מול לוקסמבורג.

ZLATAN IBRAHIMOIV Official FACEBOOK Page

איך שבדיה תסתדר בלי זלאטן?

ZLATAN IBRAHIMOIV Official FACEBOOK Page

צרפת בהחלט מכוונת לזכייה במונדיאל והיא צריכה להעפיל מהבית הזה ולא להסתבך בפלייאוף כמו שקרה לה בשני המונדיאלים האחרונים. היא מתחילה בבלארוס, על פניו משחק נוח, אבל גם לפני 6 שנים צרפת פתחה בביתה מול בלארוס, והפסידה 0-1 באופן סנסציוני.

בית ב' – פורטוגל, שוויץ, הונגריה, איי פארו, לטביה, אנדורה.

המחזור הראשון: שוויץ – פורטוגל, אנדורה – לטביה, איי פארו – הונגריה

אמרו שהונגריה העפילה ליורו רק בגלל שהיא הייתה בבית המוקדמות הקל ביותר, אבל ההונגרים ידעו להדיח את נורבגיה בפלייאוף ולסיים בראש בית לא פשוט בכלל ביורו. הפעם הם יצטרכו לעבוד הרבה יותר קשה מול השוויצרים והפורטוגזים החזקים, שנראה שיתמודדו ביניהן על ראשות הבית, אבל אליהן נגיע בהמשך. ההונגרים פותחים במוקש לא פשוט באיי פארו, שבקמפיין הקודם ניצחה פעמיים את יוון וגם הקשתה מאוד על ההונגרים, שניצחו פעמיים בהפרש מינימלי.

המוקד כאמור הוא במשחק בין שוויץ לפורטוגל. אלופת אירופה למי ששכח, נוטה להסתבך בטורנירי מוקדמות וכבר במחזור המשחקים הראשון היא מתארחת אצל חניכיו של ולדימיר פטקוביץ'. מפגש שנמנע ברבע גמר היורו, כשהשוויצרים הפסידו בפנדלים לפולין. שוויץ העפילה לשלושת המונדיאלים האחרונים, פורטוגל לארבעה והקרב ביניהן כבר עכשיו עשוי להכריע את גורל המקום הראשון. אז כן, פורטוגל פייבוריטית בסך הכל, אבל ממש לא ברורה ואסור לשכוח שהם בלי רונאלדו במשחק. פורטוגל בסה"כ היא אלופת אירופה די מפתיעה, וגם דנמרק ויוון שהדהימו את אירופה, לא הצליחו להעפיל מיד לאחר מכן למונדיאל.

 

בית ח' – הבית הישראלי לשעבר

בלגיה, בוסניה, יוון, אסטוניה, קפריסין, ג'יברלטר

המחזור הראשון: קפריסין – בלגיה, בוסניה – אסטוניה, ג'יברלטר – יוון

כמעט העתק של בית המוקדמות הקודם כשבלגיה, בוסניה וקפריסין שובצו שוב באותו הבית, כשיוון ואסטוניה מחליפות את ויילס וישראל. על פניו, אפילו בית יותר קל עבור הבלגים. גם לאחר היורו הבינוני, הם פייבוריטים ברורים למקום הראשון כשרוברטו מרטינס, מאמנה לשעבר של אברטון יעמוד על הקווים במקומו של מארק וילמוטס, שפוטר. הם פותחים מול קפריסין, אותה ניצחו פעמיים בקמפיין הקודם, ויקוו לצלוח את השכנים שלנו, שיודעים להפתיע כשצריך.

סימן השאלה הגדול של הבית הזה היא יוון, שמנסה להתאושש מקמפיין המוקדמות המזעזע הקודם בו סיימו במקום האחרון המשפיל. יוון, שזכתה באליפות אירופה עם אוטו רייהאגל, חזרה למודל הגרמני ומינתה את מיקאל סקיבה עם סיום הקמפיין הקודם. בינתיים במשחקי ההכנה זה הולך רע מאוד, כולל הפסד ללוקסמבורג, אבל למזלם של היוונים, שהיו בשני המונדיאלים האחרונים, הם שובצו עם בוסניה, שגם כן נמצאת בירידה, אם כי לדעתי היא עדיין מעט פייבוריטית יותר לזכייה במקום השני. היוונים אמורים להיכנס לעניינים מול אחת הנבחרות החלשות באירופה, ג'יברלטר, בקמפיין המוקדמות הראשון בתולדותיה. בוסניה צריכה לנצח בבית את אסטוניה.

רוצים להיזכר מה היה בשני ימי המשחקים הקודמים?

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח