הדרך לקרדיף – סיכום המסע של ריאל ויובה לגמר האלופות

הערב (שבת) יעלו על כר הדשא באצטדיון המילניום בקרדיף, ווילס, שתיים מהקבוצות הגדולות ביותר באירופה – יובנטוס וריאל מדריד. שתי הקבוצות עברו משוכות גבוהות בדרך לרגע השיא בכדורגל האירופי.

יובה, שהוגרלה לבית ח׳, סיימה במקום הראשון בבית שכלל את סביליה שסיימה שנייה, ליון ודינמו זאגרב. היא לא ספגה בשלושת משחקיה הראשונים וסיימה את שלב הבתים ללא אף הפסד. בהמשך, בשמינית הגמר, היא הוגרלה מול פורטו ולא התקשתה לעלות לשלב הבא. היא ניצחה 2-0 בפורטוגל ו-1-0 ביובנטוס סטאדיום בדרך לרבע הגמר.

בופון
בופון. יש אוהד ניטרלי שלא בעדו? (קרדיט צילום: Juventus Facebook Page)
בשלב זה יובנטוס כבר הוגרלה מול יריבה קשה בהרבה, ברצלונה הגדולה. בארסה הגיעה למפגש אחרי שעברה את פ.ס.ז׳ לאחר הרמונטאדה האדירה, וכולם חשבו שלא תתקשה מול יובה. אבל לאיטלקים היו תכניות אחרות. המפגש הראשון שהתקיים באיטליה הסתיים בתצוגה מוחצת של הביאנקורי, בהובלתו של פאולו דיבאלה הארגנטיני הנהדר, שגרף השוואות רבות למסי לאחר שכבש צמד מדהים וקירב את קבוצתו לחצי הגמר. קייליני הוסיף בנגיחה מקרן וכבש את שערו השני בלבד בליגת האלופות (הראשון נגד מכבי חיפה). יחד עם הגנת ברזל מדהימה ששיתקה את טריו ה-MSN הנהדר של ברצלונה, הזברות ניצחו 3-0, במה שהיווה מקדמה עצומה לגומלין, אך הותיר סיכוי לרמונטאדה נוספת של בארסה לפי פרשנים רבים. בפועל, יובה הציגה הגנה מדהימה פעם נוספת, סיימה בתיקו מאופס בקאמפ נואו ועלתה לחצי הגמר לאחר תצוגה סופר-משכנעת. יובנטוס הצהירה לכל רחבי אירופה – ״אנחנו הולכים על טרבל בכל הכוח״.

בחצי הגמר יובה הוגרלה מול מונאקו הצעירה וההתקפית. הפעם כבר הייתה פייבוריטית לאחר התצוגה המרשימה מול הספרדים. היא ניצחה 2-0 בצרפת, מצמד של גונסאלו היגוואין. החלוץ הארגנטיני המושמץ, שנרכש מנאפולי במחיר אסטרונומי של כ-90 מיליון יורו (״העודף ממכירת פוגבה״), שבר את הבצורת הארוכה שלו בשלבי הנוק-אאוט של ליגת האלופות. דני אלבס, שהגיע לאחר שברצלונה ויתרה עליו, סיפק צמד בישולים נהדרים שתרמו לניצחון. בנוסף, בכך שלא ספגה גם בצרפת, יובה השלימה חמישה משחקים רצופים בנוק-אאוט ללא ספיגה והותירה רבבות צופים שמתרשמים מההגנה המדהימה בניצוחו של ג׳יאנלואיג׳י בופון הבלתי נגמר, שמנסה, גם בגיל 40, לזכות לראשונה בתולדותיו בליגת האלופות. בגומלין, יובה עלתה ליתרון כפול מוקדם עוד לפני המחצית משערים של מנדז׳וקיץ׳ ואלבס, והבטיחה מעשית את העלייה לגמר בקרדיף. קיליאן מבאפה הצעיר הנהדר רק צימק וקטע את רצף אי-הספיגה המדהים של השחורים-לבנים.

תצוגת התכלית של יובה מול ברצלונה, שסיפקה הוכחה חותכת ליכולת האדירה של הגברת הזקנה העונה:

מנגד, ריאל מדריד הוגרלה לבית ו׳, יחד עם דורטמונד החזקה, לגיה ורשה וספורטינג ליסבון. ריאל סיימה במקום השני בלבד, אחרי הגרמנים, לאחר תיקו 3-3 סנסציוני בוורשה ושתי תוצאות תיקו מול דורטמונד. בשלב שמינית הגמר, למרות שציפו לה הגרלות אפשריות קשות, היא הוגרלה מול נאפולי העבירה בהחלט, ניצחה 3-1 בכל אחד מהמשחקים והעפילה לרבע הגמר.

בשלב זה ריאל הוגרלה מול באיירן מינכן, מה שהיה להתמודדות שקולה לחלוטין, בה ריאל לא הייתה הפייבוריטית כלל. המשחק הראשון בהתמודדות היה באליאנץ ארנה ובו באיירן עלתה ליתרון מוקדם משער של הצ׳יליאני וידאל, שעוד הספיק להחמיץ פנדל במחצית הראשונה. בפתיחת המחצית השנייה ריאל השוותה משער של רונאלדו, ואז באיירן קרסה;  חאבי מרטינס ספג שני כרטיסים צהובים בשלוש דקות והורחק ומכאן ריאל שלטה לחלוטין במשחק. ריאל גם עלתה ליתרון בדקה ה-77 משער נוסף של הפורטוגלי, שהשלים צמד, וסיפק לקבוצתו מקדמה אדירה לקראת הגומלין בברנבאו.

בגומלין, הגרמנים פתחו עם לחץ מאסיבי על שערו של נבאס ואף עלו ליתרון מפנדל מוצלח של רוברט לבנדובסקי הנהדר, שכבר כבש רביעייה מול הבלאנקוס והפיח תקווה לאוהדים הגרמנים. בהמשך, רונאלדו השווה, אך הגרמנים עלו ליתרון 2-1 רק דקה לאחר מכן, בעקבות שער עצמי של הקפיטן סרחיו ראמוס, דווקא בעונה בה הוא כבש שערים רבים לצד הנכון. בשלב זה הולכים להארכה. עוד לפני תום הזמן החוקי, ארתורו וידאל ספג צהוב שני והורחק, בעוד קאסמירו, שהיה מוצהב, לא ספג את הצהוב השני למרות שביצע עבירות רבות. דבר אשר גרם להתעסקות רבה בשופטים בסיום ההתמודדות. את ההארכה מול עשרה שחקני באיירן, ריאל פתחה בטירוף. רונאלדו כבש שני שערים נוספים בדרך לשלושער, כשהשער השלישי מבישול מדהים של מרסלו ואת הרביעי הוסיף מרקו אסנסיו הספרדי הצעיר, בשער סלאלום נהדר מול ההגנה הבווארית שקרסה. ריאל ניצחה את המשחק בתוצאה 4-2 לאחר הארכה והעפילה לשלב הבא בסיום צמד משחקים מפרך.

גמר ליגת האלופות 2016
ריאל תצליח לזכות שנתיים ברצף? (קרדיט צילום: Real Madrid Facebook Page)
בשלב חצי הגמר, נקבע שריאל תתמודד מול אתלטיקו בדרבי הגדול של מדריד, אותו המפגש שהתרחש בשניים משלושת הגמרים האחרונים, בשניהם זכתה ריאל. גם בעונה בה לא נפגשו בגמר, ריאל הדיחה את היריבה העירונית בשלב רבע הגמר. הפעם, הן נפגשו תחילה בברנבאו וריאל הציגה משחק נהדר. כריסטיאנו רונאלדו כבש שלושער גדול וקירב מאוד את קבוצתו לגמר האלופות. אחרי שנטען שהוא בעונה חלשה ומאכזבת, רונאלדו ענה על המגרש עם שמונה שערים בשלושה מפגשים מול באיירן ואתלטיקו והעלה במו רגליו את קבוצתו בדרך לגמר.

בגומלין, שהיה נראה שישוחק לפרוטוקול בלבד, אתלטיקו עלתה ליתרון כפול משערים של גריזמן וסאול כבר בדקה ה-16. החבורה של סימאונה, יחד עם האוהדים הרבים של הקולצ׳ונרוס, החלו להאמין באפשרות של רמונטאדה בדרך לגמר. אך בדקה ה-42, להפתעתם של צופים ואוהדים רבים, קרים בנזמה, החלוץ הצרפתי המושמץ שאוהדים רבים קראו להחלפתו בהרכב על ידי מוראטה, סיפק מבצע מדהים. בנזמה כדרר ועבר שלושה שחקני הגנה של אתלטיקו, במהלך שהוביל לשער המצמק של איסקו. השער הוציא לאתלטיקו את הרוח מהמפרשים, שכן הייתה צריכה לכבוש שלושה שערים נוספים במחצית אחת בכדי לעלות. התוצאה נותרה על כנה במחצית השנייה ולמרות הפסד 2-1 בקלדרון, ריאל עלתה לגמר בזכות 4-2 בסיכום המשחקים.

המשחק האדיר של ריאל מול אתלטיקו בחצי הגמר, עם השלושער הנהדר של רונאלדו שהעלה את הקבוצה לגמר שלישי בארבע שנים:

לאחר הדרך הקשה והמפרכת ששתי הקבוצות עברו, נותר רק לראות האם ריאל תשלים זכייה שנייה ברציפות לראשונה מאז השינויים לליגת האלופות ודאבל (אליפות ואלופות) ראשון שלה מאז 1959, או שיובה תשלים טרבל נהדר ובופון, יניף בגיל 40 גביע אלופות ראשון.

התשובות לשאלות הללו ועוד, הערב, החל מ-21:45. יהיה מרתק.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח