הדרך למונדיאל – הישורת האחרונה

אז כמובטח, אחרי שלושה ימי מוקדמות מלאים בדרמות, תמונה המוקדמות מתבהרת כשהשבוע יסתיים שלב הבתים בכל האזורים מלבד אפריקה, ובה תקבע סופית תמונת 26 העולות (13 כבר הבטיחו את מקומן) ו-6 מפגשי הפלייאוף שיערכו בנובמבר. לא יודעים במה להתמקד? הנה כמה טיפים:

גם רונאלדו יצפו במונדיאל בטלויזיה? (פורטוגל – שוויץ, שלישי 21:45)
פורטוגל הדהימה בקיץ שעבר את העולם כולו כשזכתה בתואר אלופת אירופה ולמעשה שמרה על מסורת קטנה לפיה פעם ב-12 שנים יש אלופת אירופה מפתיעה, אחרי דנמרק (92') ויוון (2004). אלא שלמסורת הזו יש גם חלק פחות סימפטי שבו אותה אלופה לא מצליחה להעפיל למונדיאל העוקב. פורטוגל לא רחוקה מכך בכלל. היא הפסידה במשחק הפתיחה במוקדמות לשוויץ החזקה, ומאז אף אחת מהן לא איבדה נקודה בקמפיין בבית חלש ביותר. ביום שלישי הן יפגשו אולי למשחק המסקרן ביותר במוקדמות לקרב על כל הקופה כשפורטוגל חייבת ניצחון כדי לעקוף את שוויץ, הנבחרת היחידה, יחד עם גרמניה, שעדיין לא איבדה נקודה. אבל זהו לא רק קרב על המקום הראשון בבית, אלא גם על הדרג הראשון במונדיאל, שכן כרגע שתיהן בשמינייה הראשונה לפי הדירוג המוזר של פיפ"א ואם יעפילו יהיו כנראה ראש בית. ההימור שלי? שוויץ במונדיאל, פורטוגל בפלייאוף.

כריסטיאנו רונאלדו חוגג
Credit to "Cristiano Ronaldo" official Facebook page

הקרב על בריטניה (ויילס – אירלנד, שני 21:45)
אם אתם רוצים למצוא הסבר לטמטום של פיפ"א, אפשר למצוא אותו בבית הזה. הדירוג של פיפ"א נותן משקל גדול מאוד לשנה האחרונה ולכן ויילס ואוסטריה דורגו בדרג הראשון והשני. סרביה, שדורגה ברביעי, דווקא השתלטה על הבית הזה והיא כמעט בודאות תסיים ראשונה. אוסטריה דווקא מדורגת רביעית. ביום שני, ויילס מארחת את אירלנד לקרב בריטי חם. הוולשים יכולים עוד תיאורטית לסיים גם ראשונים אם סרביה תאבד נקודות בבית מול גרוזיה, אבל זה לא סביר. תיקו ביתי יספיק להם למקום השני, אבל לא בטוח שלפלייאוף, שכן במקרה כזה ויילס עשויה לסיים כסגנית הגרועה ביותר. על פניו היא נבחרת טובה יותר מהאירים, וראינו את זה ביורו האחרון, אבל הם לא היו במונדיאל כבר 60 שנה, בעוד שלאירלנד יש קצת יותר נסיון במעמדים האלה בשנים האחרונות. כשמוסיפים לכך את העובדה שגארת' בייל פצוע, הכל יהיה פתוח בקארדיף.

Credit to "FA Wales" Facebook page
Credit to "FA Wales" Facebook page

הבלאגן מנצח את הכישלון? (אוקראינה – קרואטיה, שני 21:45)
באמת שצריך להוריד את הכובע בפני איסלנד. לעלות ליורו של 24 נבחרות זה לא פשוט, אבל שום דבר לעומת בית המוות אליה היא הוגרלה. ועדיין האיסלנדים עם 100% הצלחה בבית הולכים לסיים במקום הראשון. מי שכנראה לא תסיים ראשונה בו ואולי אפילו לא תהיה בפלייאוף היא קרואטיה, הנבחרת הבכירה בבית ואחת המוכשרות באירופה. אחת הבעיות בכדורגל הקרואטי היא ההתאחדות. אחרי התיקו 1-1 הביתי בשישי מול פינלנד, זה שסיבך את הקרואטים, פוטר המאמן אנטה צ'אציץ' שעשה יורו לא רע ובעצמו מונה באמצע הקמפיין הקודם אחרי פיטורים לא הוגנים של ניקו קובאץ'. וכל זה רגע לפני משחק כל כך קריטי מול אוקראינה על כל הקופה. לפני 20 שנה הן נפגשו בפלייאוף העפלה למונדיאל הראשון של שתיהן. הקרואטים ניצחו והמשיכו עד למקום השלישי במונדיאל. הפעם היא צריכה תיקו כדי לסיים שנייה, אם כי זה גם עשוי לא להספיק לה ולסיים כסגנית הגרועה ביותר. אוקראינה מצידה חייבת ניצחון, לאור המצב הפוליטי הלא פשוט בשנים האחרונות בין רוסיה לאוקראינה, האוקראינים ירצו מאוד להעפיל למונדיאל ברוסיה.



הדשא של השכנים (מצרים – קונגו, ראשון 18:00, אוסטרליה – סוריה, שלישי 12:00)
תשעה מעשרת משחקי המחזור שוחקו במהלך הסופ"ש באפריקה והאחרון שיערך היום יכול להיות מאוד משמעותי. מצרים נחשבת לאחת הנבחרות החזקות ביבשת באופן קבוע, היא זכתה בשלוש אליפויות אפריקה רצופות בעשור הקודם. ועדיין, היא לא הייתה במונדיאל מאז שנת 90' בימי חוסאם חסאן. דווקא עם הקטור קופר על הקווים, אבל עם כשרונות כמו מחמד סלאח ואל נני, המצרים יכולים לעלות רשמית עם ניצחון על האחרונה בבית בעקבות התיקו 0-0 של אוגנדה וגאנה, שאחרי שלושה מונדיאלים רצופים, תראה את הגביע העולמי מהטלוויזיה. את החגיגות בקהיר כנראה שנשמע עד לכאן.
ואולי הזליגה של הצהלות תמשיך מעוד שכנה שלנו? סוריה הוכיחה במשחק הפלייאוף הראשון מול אוסטרליה שהיא יריבה ראויה וחילצה 1-1. אוסטרליה כבר נכוותה בפלייאוף אי שם לפני 20 שנה כשחזרה מטהרן עם תיקו 1-1, הוליכה כבר 0-2 על איראן, ובסוף הודחה אחרי 2-2 בשל שערי חוץ. עם האופי והלחימה של הסורים, אסור לאוסטרלים לזלזל לשנייה. המנצחת תפגוש בפלייאוף את פנמה או הונדורס. שתיהן עם אותו מספר נקודות, ישחקו מול נבחרות שהבטיחו את מקומן ברוסיה וזו שתשיג תוצאה טובה יותר תעלה.

Credit to Mohamed Salah Facebook page

הנמר יגיע למונדיאל? (מחזור סיום בדרום אמריקה, פרו-קולומביה, אקוודור-ארגנטינה, ברזיל-צ'ילה, אורוגוואי-בוליביה, פראגוואי – ונצואלה, לילה שבין שלישי לרביעי 2:30)
לפני ארבע שנים קולומביה כולה בכתה בעקבות הפציעה הקשה של רדאמל פלקאו שמנעה ממנו מלהשתתף במונדיאל. פלקאו בזמנו היה אחד החלוצים הקטלניים בעולם, אלא שדווקא קולומביה הסתדרה טוב מאוד בלעדיו ורשמה את המונדיאל הטוב בתולדותיה ובניצחונו של חאמס הגיעה עד רבע הגמר. בשנים שלאחר מכן הנבחרת קצת נחלשה גם בעיקר כי ניסתה להסתמך על פלקאו שלא היה בכושר. והנה, "אל טיגרה" בשנה וחצי האחרונות חזר להיות מפלצת (תזכורת לטור המשווה בינו לבין קבאני) וחשב שהוא מוביל את קולומביה שוב למונדיאל. לא היה ראוי ממנו לכבוש את שער העלייה בדקה ה-80' כשכבש בצ'יפ מול פראגוואי. אלא ששתי טעויות של אוספינה בדקות 89' ו-92' נתנו לפראגוואי ניצחון חוץ סופר דרמטי וסיבכה מאוד את הקולומביאנים. עכשיו הם נוסעים ללימה למפגש מול פרו שהצליחה לתסכל בעצמה את ארגנטינה ויודעת שניצחון שלה יעלה אותה למונדיאל ראשון מאז 82'. קולומביה צריכה תיקו שכנראה יספיק רק לפלייאוף, בעוד שניצחון יעלה אותם למונדיאל. כמובן שכל המחזור צפוי להיות מטורף עם 5 נבחרות שנאבקות על 2 וחצי מקומות (אורוגוואי העפילה כבר מעשית) כשארגנטינה חייבת ניצחון באקוודור שאיבדה סיכוי, פראגוואי יכולה להשתחל אם תנצח את ונצואלה וצ'ילה, אלופת דרום אמריקה, מתארחת בברזיל, שיהיה מעניין מאוד לראות האם תעשה הנחות לצ'יליאנים על מנת לפגוע בארגנטינה.

בלי כוכבים ובלי אלופות?

אז חודש לפני סיום המוקדמות ועדיין לא מעט כוכבים גדולים בספק למונדיאל – רונאלדו, מסי, פלקאו וגם בופון ואיטליה, בייל, אלכסיס ומאנה. אבל לא רק הם. שימו לב לנתון הבא – קמרון אלופת אפריקה הודחה, צ'ילה אלופת דרום אמריקה בספק, פורטוגל אלופת אירופה בספק וגם אוסטרליה אלופת אסיה ואוקיאיניה בספק. בקיצור, גם במונדיאל של 32 נבחרות, שום מקום אינו בטוח.

כריסטיאנו רונאלדו בוכה
Credit to Seleções de Portugal Facebook Page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח