הדור הבא – צ'אבי

// מאת משה דביר

קיקה סטיין מונה למאמן ברצלונה, לטוב ולרע, אבל אני רוצה לדבר דווקא על המועמד שלא הגיע, על האדם שאמור לרשת בעתיד את אחת המשרות הנחשקות בעולם הכדורגל – צ׳אבי הרננדס.

צאבי, ברצלונה
Credit to "FC Barcelona" Facebook page

ברתומיאו פנטז על הגעתו של צ׳אבי לקווים כבר עכשיו, על מנת שינסה להציל את ברצלונה מהבחירה הנוראית שלו בולאוורדה, שכל כך לא התאים לסגנון המשחק של הקבוצה הקטאלונית. הוא קיווה לקבל עוד קצת ״נק׳״ לקראת הבחירות הקרבות על כך שהביא את אחד מגדולי השחקנים של ברצלונה גם לקווים. נו, פוליטיקה חברים, פוליטיקה. לצערו, ולשמחתנו, הניסיון שלו לא צלח.

אין אוהד ברצלונה שלא מכיר את המאסטרו של העשור הקודם בקישור של הקבוצה הקטאלונית, סליחה, יותר מדויק לומר – אין אוהד כדורגל שלא מכיר את הקשר המחונן.

צ׳אבי גדל וחונך בלה מאסייה – האקדמיה היוקרתית של ברצלונה. הוא נשם ברצלונה מאז היותו בן 11 ועד עזיבתו לקטאר בגיל 35. אין צורך להרחיב על הישגיו ותאריו הרבים של אחד מגדולי הקשרים שלבשו את המדים של ברצלונה ונבחרת ספרד. הוא עבר בכל מחלקות הנוער של ברצלונה עד שהגיע לקבוצה הבוגרת, הוא מכיר, חי ונושם את ה-DNA של הקבוצה הקטאלונית.

אז למה בכל זאת לשמחתנו? על פניו זה נראה מבטיח, כי כאמור אין אדם בעל DNA מתאים יותר ממנו לקבל את משרת המאמן. הרי זה מובן מאליו לכולם, שיגיע הרגע וצ׳אבי יקבל את המושכות כמאמן הקבוצה. השאלה החשובה היא למה לא לבנות, לעצב ולהחדיר עוד מהפילוסופיה גם כמאמן, כמו שפפ עשה בברצלונה ב׳ וכמו זיזו בריאל מדריד. למה לחכות? למה לא להציע לו תפקיד במועדון כבר עכשיו? לבנות אותו כמאמן הבא של ברצלונה, כעוזר מאמן שישאב השראה מוותיק ממנו או כמאמן של ברצלונה ב׳. בדיוק כמו שפיתחו אותו כשחקן נוער, ששאב ולמד את ה DNA, יש לפתח אותו כמאמן, שילמד להעביר את הפילוסופיה הזאת הלאה, עד שיהיה מוכן לקבל את המושכות בקבוצה הבוגרת.

זה ברור לכולם שהתקווה האמיתית של אוהדי הקבוצה היא לקבל את ״פפ גוארדיולה״ הבא, או לחלופין להביא ״זידאן״ משלהם. לפני שפפ מונה למאמן הקבוצה הראשונה הייתה באמתחתו שנת אימון של ברצלונה ב׳, אמנם ניסיון מועט מאד, אבל זוהי סוג של זריקת DNA נוספת לוריד, לקבל עוד מהפילוסופיה עלייה בנויה הקבוצה גם כמאמן. כאשר זיזו מונה למאמנה של ריאל מדריד, הייתה באמתחתו שנת ניסיון כעוזר מאמן של קרלו אנצ׳לוטי הוותיק והמנוסה ועוד כשנתיים כמאמן ריאל מדריד קסטיליה.

אז מדוע בברצלונה ישנים על זרי הדפנה? כבר כמה שנים שהפסיקו במועדון בזה לחשוב קדימה כמה שנים קדימה…

צאבי, ברצלונה, לואיס אנריקה
Credit to "FC Barcelona" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח