הבינגו של מילאן?

// מאת עומר בן לולו

החזרה של מילאן מפגרת הקורונה ביוני שעבר, העלתה ניצוץ בעיניהם של אוהדי מילאן, אבל פתיחת העונה המדהימה והסיבוב הראשון בסריה א' הביאה לאוהדי מילאן גם תקווה לאליפות, תקווה שעד לפני שנה, כשמארקו גי'אמפאולו היה מאמנה של מילאן, הייתה להגיע לאירופה. ועכשיו? אחרי 14 ניצחונות, 4 תוצאות תיקו ו2 הפסדים בלבד מילאן מובילת הסריה א'!

תשפשפו את העיניים ותקראו שוב. הקבוצה שעד לפני שנה לא חיברה שלושה פסים בחלק הקדמי ודשדשה לה במקומות 5-8, מובילה את הליגה ומועמדת אמיתית לגנוב מיובה את האליפות.

שחקני מילאן
credit to "AC Milan" facebook page

 

לפני כשבוע מילאן החתימה את מריו מנדז'וקיץ'. על הנייר, זו החתמה לא טובה ולא תואמת את מה שמילאן מריצה בחודשים האחרונים – סגל צעיר וכשרוני עם רצון לעבוד וחשיבה לעתיד (הקבוצה עם הסגל הצעיר ב-5 הליגות הבכירות למרות זלאטן בן ה-39 וקר בן ה-32). מריו בקרוב בן 35, ללא קבוצה בחצי שנה האחרונה ולפני זה בילה חצי שנה בקבוצה בקאטר. הוא מגיע על תקן של כוכב גדול לשעבר בעמדת החלוץ בקבוצה שיש בה כרגע כבר כוכב גדול לשעבר (וגם בהווה) שמשחק בעמדת החלוץ – זלאטן פאקינג איברהימוביץ.

אבל סופר מריו הוא ווינר ענק עם רזומה מדהים – למשל, היה חלק משמעותי בזכייה של באיירן בזכייה בליגת האלופות ב2013 ואף כבש את השער הראשון בגמר. הוא לוחם אמיתי, למרות שבילה רק שנה אחת תחת צ'ולו סימאונה באתלטיקו מדריד, רואים את רוח הלחימה והמסירות שהוחדרו לו מתחת לעור. הוא בילה עוד 4 עונות עם היריבה יובנטוס, שאיתה זכה ב4 אליפויות איטליה והגעה לעוד גמר ליגת האלופות, שם הוא שוב כבש, אבל לא סתם גול, גול מרהיב – מין חצי מספרת כזאת מסף הרחבה כשהכדור התעופף לו מעל קיילור נאבס לחיבור של הרשת.

למי ששכח, הוא גם היה בורג משמעותי בהגעה של נבחרת קרואטיה לגמר המונדיאל ב2018 וכבש את הגול בהארכה בחצי גמר מול נבחרת אנגליה ששלח את הקרואטים לגמר המונדיאל. מנדז'וקיץ' הוא סגן מלך השערים של נבחרת קרואטיה עם 33 שערים ב89 הופעות.

 

שחקן עם רזומה ענק, ששיחק במיטב הקבוצות ביבשת ואולי לא היה הבורג המרכזי בכל קבוצה ששיחק, אבל ללא ספק היה בורג משמעותי בכל מקום שבו היה. זה מה שמילאן צריכה. שחקן עם ניסיון כביר ויכולת כיבוש פנטסטית, במיוחד במשחקים גדולים, עם 230 שערים בכל המסגרות במדי הנבחרת והקבוצות. מריו מגיע על תקן שחקן התקפה מחליף של זלאטן (שלא יכול לשחק 90 דקות בכל משחק וכל מפעל) וכמו שראינו מהקרואטי הזה, הוא מתכוון לטרוף כל דקת משחק שייתנו לו. הוא אחד שעולה לדשא עם רצח בעיניים ותשוקה אדירה להגן על הסמל של הקבוצה שהוא משחק בשבילה. או כמו שזלאטן התייחס בראיון להחתמה: "עכשיו יש שניים מאתנו להפחיד את היריבות שלנו".

מילאן, שמפנטזת על אליפות ראשונה מזה 10 שנים, נמצאת בעמדה שזה באמת יכול להתגשם ומריו, שבחר את הספרה 9 המקוללת שמאז שהחלוץ האגדי סופר פיפו אינזאגי לבש אותה אף שחקן לא היה קרוב לממש את הפוטנציאל, הגיע בשביל להעניק עומק וניסיון. הקרואטי רוצה להצעיד את הרוסנורי ולהיות הרוצח בהתקפה והסופר סאב האולטימטיבי. כי כמו שהוא לקח מפיפו את הספרה 9, הוא לוקח גם את הסופר  – סופר מריו – ובא להזכיר לכולם מי זה מריו מנדז'וקיץ' ומה הוא יודע לעשות על כר הדשא.

מריו מנדז'וקיץ', מילאן
Credit to "AC Milan" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח