האדומות על שולחן הניתוחים

בעוד מספר שעות (21:45), כשכולנו נסיים את הארוחות המשפחתיות ונתרווח שבעים ומרוצים על הספה, יעלו על כר הדשא 22 שחקנים רעבים מתמיד – שחקני ארסנל וליברפול, שתי האדומות שצמודות בטבלה כאשר הסקאוזרס מוליכים על ונגר וחבורתו בנקודה אחת בלבד. במצב זה, ניצחון ביתי של התותחנים ישיב אותם ל"מקומם הטבעי", המקום הרביעי הישן והטוב. לקראת ההתמודדות המרתקת בין שתי הקבוצות הללו, החלטתי לנתח את שתי הקבוצות בפרמטרים שונים – החל מעמדת השוער, דרך הרכש הנוצץ ופרמטרים מעניינים נוספים.

Premier League - טיק טיק

העומד על הקווים

אם הייתי שואל אתכם את השאלה הפשוטה, איזה מאמן הייתם מעדיפים שיאמן את הקבוצה שלכם מבין השניים הבאים – ונגר או קלופ, סביר להניח שהרוב המוחץ היה בוחר בגרמני המוטיבטור בלי לחשוב פעמיים. יתרה מזו, המאמן הצרפתי הוותיק של התותחנים, שעומד על הקווים של הקבוצה כבר 21 שנים ברציפות, "זוכה" לקריאות "Wenger Out" רבות ברחבי העולם, אפילו בהפגנות פוליטיות וחברתיות במה שהפך כבר למעין בדיחת רשת עם הסלוגן המוכר שמתנוסס דרך קבע בכל התקהלות חברתית.

אבל אם מסתכלים על השורה התחתונה, במהלך השנתיים וקצת שבהן הגרמני עומד על הקווים באנפילד, ונגר השיג מאזן טוב יותר באמירויות. אמנם האדומים מליברפול הבקיעו יותר וספגו פחות, ואף הפסידו בפחות משחקים בפרק הזמן הנתון, אך האדומים מלונדון בהדרכתו הנצחית של ונגר ניצחו ב-7 משחקים יותר, מחזיקים בכ-6% הצלחה יותר ואף זכו בשני תארים (גביע ומגן הקהילה) בעוד שלארון התארים המפואר של הסקאוזרס לא התווסף אף לא גביע אחד לרפואה תחת שרביטו של קלופ.

הצרפתי הוותיק יודע להשיג את הנקודות בדרכו ומוביל את הספינה הלונדונית האדומה להצלחה עונה אחר עונה כבר שנים רבות, גם אם זה לא תמיד נראה כך, ועל זאת מגיע לו קרדיט רב בעיניי.

ונגר   קלופ
125 משחקים 126
71 ניצחונות 64
24 תיקו 38
28 הפסדים 24
243 שערים שהבקיעו 246
137 שערים שספגו 136
56.8 אחוזי הצלחה (%) 50.8
2 תארים 0

 

לסיכום, יתרון קל לונגר שמעניק לקבוצתו 1-0.

 

ארסן ונגר ארסנל
Credit to Arsenal Facebook Page

העומד בין הקורות

נמשיך אם אותה השאלה, אם הייתי שואל אתכם איזה שוער הייתם מעדיפים שיעמוד בין הקורות של קבוצתכם האהודה – צ'ך או מיניולה, סביר להניח שהרוב המכריע, אם לא כולכם – הייתם בוחרים בשוער הצ'כי האגדי של התותחנים. והפעם הסטטיסטיקה לגמרי איתכם.

השוער הצ'כי שיחק את מלוא הדקות האפשריות בפרמיירליג עד כה העונה (1620), בעוד שיריבו הבלגי איבד פעמיים את מקומו בהרכב ללוקאס קאריוס הגרמני המוכשר – מה שמצביע על חוסר הבטחון היחסי של קלופ בו, ובצדק. אמנם לרשתות של שני השוערים נכנסו אותו מספרים של כדורים, אך השוער הלונדוני שמר על יותר רשתות נקיות העונה, עצר יותר כדורים ושומר על אחוזי עצירות גבוהים יותר. הוא אחד הברומטרים המשמעותיים ביותר של ונגר והרבה בזכותו הקבוצה נמצאת מעל טוטנהאם וצמודה כל כך לליברפול שבמקום הרביעי.

צ'ך   מיניולה
18 הופעות 16
20 ספיגות 20
9 רשתות נקיות 6
36 עצירות 27
64 בעיטות לשער שעצר (%) 55

 

לסיכום, צ'ך בניצחון מוחץ עושה 2-0 לתותחנים.

 

פטר צ'ך, ארסנל
Credit to Arsenal Facebook Page

הרכש הנוצץ

עכשיו נעבור לשאלה אחרת, מעניינת יותר לטעמי. אם הייתה לכם אפשרות להביא לקבוצתכם בקיץ האחרון את אחד משני השחקנים הבאים – אלכסנדר לקאזט או מוחמד סלאח, או במילים אחרות – איזה רכש יותר הרשים אתכם טרם פתיחת העונה, אני סבור שלמרות הדעות החלוקות הרוב היה הולך עם הצרפתי שהגיע ללונדון גם תמורות סכום גבוה בהרבה מהמצרי שעשה באוגוסט האחרון את הדרך מבירת ארץ המגף לצפון אנגליה.

אבל אם נשאל שוב את אותה השאלה – אבל הפעם בהתבסס על היכולת הנוכחית של שני השחקנים – אני לא חושב שקיים אדם שפוי על הפלנטה שלא היה לוקח את המצרי הלוהט היישר להרכב קבוצתו, אפילו אם הוא אוהד פ.ס.ז' או ריאל מדריד.

והעניין מגובה גם בנתונים היבשים – המצרי הסופר לוהט הוא מלך השערים הבלתי מעורער של הפרמיירליג עם 14 כאלה מעמדת הווינגר הימני כאשר הוא מקדים חלוצי 9 רבים וטובים כמו קיין, לוקאקו, מוראטה ואגוארו. במאצ' אפ הפנימי עם לקאזט, הוא מוליך בכל פרמטר אפשרי כפי שניתן לראות בטבלה, הוא לא רק כובש ומבשל יותר אלא תורם יותר גם באספקטים נוספים של המשחק כמו דריבלים מוצלחים ומסירות מפתח, ואף מנצל בצורה יעילה הרבה יותר את הזמן שהוא מקבל מקלופ על כר הדשא מאשר יריבו מהקבוצה הלונדונית.

לקאזט   סלאח
18 הופעות 18
8 שערים 14
1 בישולים 3
13 מסירות מפתח 29
19 דריבלים מוצלחים 41
132.4 מספר דקות על המגרש לשער/בישול 79.7
2.4 מספר בעיטות למסגרת לגול 2.3

 

לסיכום, סלאח מביס את הצרפתי בדרך ל2-1.

 

סלאח, ליברפול
Credit to "Liverpool FC" Facebook page

החיסור המרכזי

נחזור לאותה שאלה שליוותה אותנו רק מהצד השני. אם הייתם חייבים לוותר על שחקן אחד שלא ישחק בקבוצה שלכם במשחק חשוב כמו זה שישוחק הערב, על מי הייתם מוותרים – סטארידג' או ראמזי? או במילים אחרות, מי מבניהם משפיע יותר? בתור אחד שזכה ללא מעט נקודות מהפליימייקר הוולשי עד כה העונה, וגם ביכה בצער רב את הפציעה וההעדרות המאכזבת שלו, אני בטוח לחלוטין שהוא משפיע בהרבה מאשר החלוץ האנגלי שמועד לפציעות רבות.

אם דיברנו על צ'ך כאחד הברומטרים החשובים ביותר של ונגר העונה, אז ארון ראמזי הוא ללא ספק הברומטר השני של הקבוצה, אם לא החשוב שבהם. הוא מעורב עד כה בתשעה שערים להם הוא מוסיף מספרים כפולים מרשימים גם בדריבלים מוצלחים ומסירות מפתח ובעצם סוחב את העגלה, או בעצם התותח של ונגר ברגליו.

אין שום ספק שהחיסור שלו משמעותי בהרבה מכל החיסורים של ליברפול והקבוצה תתקשה להתמודד בלעדיו ולשחק את משחקה השוטף וההתקפי.

ראמזי   סטארידג'
15 הופעות 9
3 שערים 2
6 בישולים 1
20 מסירות מפתח 10
21 דריבלים מוצלחים 8
132.4 מספר דקות על המגרש לשער/בישול 171.3
4.6 מספר בעיטות למסגרת לגול 3.1

 

לסיכום, החסרון של ראמזי משמעותי בהרבה מה שמשווה את המאצ' אפ ל2-2.

 

Aaron Ramsey אהרון ראמזי
Credit to "Aaron Ramsey" Facebook page

השחקן שכבר רואה עצמו בקבוצה אחרת

אף אוהד בעולם לא שמח מהעובדה שמשחק בהרכב קבוצתו שחקן שהיה מעדיף ללבוש מדים של קבוצה אחרת. אבל בכל זאת, אם השחקנים הללו כבר מקבלים את הדקות על המגרש מהמאמן, כדאי שהם ינצלו אותן בצורה הטובה ביותר ויתרמו למאמץ הקבוצתי. הפעם השאלה תהיה שונה – איזה שחקן לדעתכם שווה להתאמץ יותר להשאיר בקבוצתו הנוכחית, קוטיניו או אלכסיס? בעיניי לפחות, זו השאלה הצמודה והקשה ביותר ולכן איעזר בסטטיסטיקה העונתית של שני הסרבנים הללו בכדי לבחור את השחקן שעשוי להשפיע יותר במפגש הענקיות שייערך הערב וגם יעניק לקבוצתו את הניצחון בניתוח הכללי של הקבוצות.

ניתן לראות שלמרות שהשניים היו מעדיפים כנראה לשחק במקום אחר, התרומה שלכם כל אחד לקבוצתו משמעותית מאוד. אבל אם צריך לבחור שחקן משפיע יותר אז הבחירה שלי תהיה הברזילאי מליברפול שמחזיק עד כה בעשרה שערים+בישולים ב-10 הופעות בהרכב בלבד, במספר נמוך מאוד של בעיטות למסגרת לגול ומספרים סופר מרשימים של מסירות מפתח לחבריו לקבוצה ודריבלים מוצלחים שמסייעים למשחק המעבר המהיר והיעיל של קלופ וקבוצתו.

אלכסיס   קוטיניו
15 הופעות 11
4 שערים 5
3 בישולים 5
38 מסירות מפתח 32
27 דריבלים מוצלחים 33
177 מספר דקות על המגרש לשער/בישול 120
4.75 מספר בעיטות למסגרת לגול 2.6

 

לסיכום, גם כשהיה מעדיף לשחק במדים האדומים-כחולים של ברצלונה, קוטיניו הוא אחד השחקנים המשמעותיים ביותר במכונה של קלופ והוא עושה מהפך ענק בדרך ל-3-2.

 

ליברפול, קוטיניו
Credit to "Liverpool FC" Facebook page

 

לאחר כל הניתוחים המעניינים שערכתי בין שתי הקבוצות, ניתן לראות שידה של ליברפול על העליונה, אך בשל העובדה שהמשחק ייערך בבית החם של הלונדונים באמירויות אני צופה משחק צמוד, מרתק ועמוס בשערים שיסתיים, כמו ההשוואה שנערכה – בתוצאה 3-2 לאדומים של קלופ.

יורגן קלופ, ליברפול
Credit to "Liverpool FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח