דירוג הליגיונרים – סיכום 2016

שנת 2016 נגמרה ואחרי שלל הסיכומים הנהדרים שרצו בשבוע האחרון באתר, הגיע הזמן לסכם את חצי העונה של הליגיונרים שלנו ברחבי יבשת אירופה עם הדירוג העדכני ביותר.

בחודשיים שחלפו מאז הדירוג הקודם אין בשורות גדולות. אמנם כמה שחקנים התאוששו מפתיחת העונה הבינונית שלהם, אבל שחקני מפתח רבים בנבחרת מחממים בעיקר את הספסל, או שעדיין מתאוששים מפציעות. בדירוג הנוכחי הושמט ערן זהבי שנמצא למעשה בפגרה בסין, וגם כך נמצא בפלנטה משל עצמו, כך שמספר הליגיונרים שנמצאים בדירוג ירד ל-20. בדירוגים הבאים, כשיחזור לפעילות, לא נשכח כמובן לספק לכם את המספרים שלו.

ועכשיו לדירוג:

20 ו-19 – אופיר דוידזאדה (גנט, 0.16 נק' למשחק) וטאלב טווטחה (פרנקפורט, 0.48 נק') – צמד המגנים השמאליים ממשיכים להחזיק את הטבלה על כתפיהם. מאז הדירוג הקודם הם לא שיחקו דקה, כשטאלב הספיק להיפצע שוב ואופיר מחמם את הספסל. בקצב הזה, לא פלא שאלישע לוי מעדיף את רמי גרשון (אליו נגיע עוד בהמשך) בעמדת המגן השמאלי.

18 ו-16 – אלון נצר (טרגו מורש, 0.91 נק', ירד 2- מקומות) יובל יעקובוביץ' (טרגו מורש, 1.57 נק', +2) –  שני השחקנים אמנם מחליפים מקומות, אבל הקבוצה שלהם עדיין מדורגת עמוק במקום הלפני האחרון בליגה הרומנית. יעקובוביץ' בולט קצת יותר ואף בישל שער בדקה ה-90' במשחק התחתית החשוב מול קונקורדיה. מורש, שכמעט וזכתה באליפות סנסציונית לפני שנתיים, מנסה להתגבר על הורדת 6 נקודות ובמסע הרואי כבר ניצחה ב-3 מ-4 משחקי הליגה האחרונים שלה.

17 – עומר אצילי (גרנדה, 1.48 נק', 2- מקומות) – האם בדירוג הבא נראה את אצילי בין הליגיונרים או שיספיק לחזור ארצה בחלון ההעברות הנוכחי? אצילי אמנם פתח פעמיים בגביע, אבל בליגה שותף רק לחצי שעה מאז הדירוג הקודם ומאז אפילו לא בסגל בשלושת המשחקים הבאים, כשהקבוצה שלו עמוק במקום האחרון. יגיע למכבי ת"א?

עומר אצילי גרנדה
Credit to "Granada CF" Facebook page

15 – שרן ייני (ויטסה, 1.72 נק', ללא שינוי בדירוג)  – עוד אחד ששמו מוזכר בהקשר של חזרה ללבוש צהוב, דווקא לאחר שאשתקד היה אחד הליגיונרים המובילים והמפתיעים. הקבוצה שלו מדורגת רק עשירית, והוא לא ממש בתמונת ההרכב. הוא הספיק לשחק פעמיים במרכז המגרש אחרי שבעבר ניסה אותו המאמן בעמדת המגן הימני, אך בשלושת המשחקים האחרונים הוא לא בסגל.

14 – אמיר עגייב (אומוניה ניקוסיה, 1.85 נק', 4-) – לא שיחק דקה כבר שלושה חודשים.

13 – בירם כיאל (ברייטון, 1.99 נק', 4-) – עדיין לא חזר מהפציעה שהשביתה אותו מאז סוף ספטמבר, לאחרונה חזר לאימונים.

12 – ליאור רפאלוב (ברוז', 1.99 נק', 5+) – אחד הנציגים הבכירים שלנו חוזר לכושר אחרי עוד פציעה. הספיק לכבוש ולבשל במדי קבוצתו שנמצאת בכושר מצוין, ומוליכה את הטבלה בבלגיה. החשיבות שלו למאמן פרודום היא עצומה, וברוז' צריכה אותו במידה והיא רוצה לזכות בתואר אליפות שני ברציפות.

11 – ניר ביטון (סלטיק, 2.27 נק', +1) – עוד ליגיונר מאכזב. אחרי התקרית לפני אלבניה והניפוי מהנבחרת, הקשר הישראלי כבר לא שחקן הרכב במדי אלופת סקוטלנד. ביטון אמנם כבש שער ניצחון במשחק שפתח בו מול דאנדי האחרונה, אבל את רוב המשחקים הוא רואה מהספסל. העוקץ גם ירד מהקבוצה שלו לאחר ההדחה מליגת האלופות, וכנראה שהחזרה של ריינג'רס לליגה הראשונה נתנה דחיפה לסלטיק, שכבר פתחה פער של 19 נקודות בפסגה. ביטון צריך לחפש לעצמו תחנה אחרת במסעו האירופאי.

דירוג הליגיונרים
Credit to "Nir Bitton" Facebook page

10 – סינטיאו סולליך (מאריבור, 2.34 נק', +1) – מאריבור הצליחה לתפוס את הפסגה בסלובניה וסולליך ממשיך להיות חלק אינטגרלי מהריצה של הקבוצה. עד כה המאזן שלו יחסית דל עם שער אחד ובישול אחד.

9 – אופיר מרציאנו (היברניאן, 2,48 נק', 4-) – השוער הישראלי יורד בדירוג בעקבות הניתוח שעבר בברך והחמיץ את ארבעת המשחקים האחרונים של הקבוצה, שעדיין במקום הראשון בליגה השנייה בסקוטלנד. מרציאנו יקווה לחזור לכושר בהקדם על מנת להבטיח את אפודת השוער הראשון מול ספרד במקומו של גורש המורחק.

8 – אופיר מזרחי (לוגאנו, 2.59 נק', ללא שינוי במיקום) – קבוצתו של מזרחי יצאה לפגרה בדיוק בזמן בתקופה לא טובה, כשהיא מדורגת שמינית. מזרחי יקווה לעלות הילוך במחצית השניה של השנה, אלא אם כן נראה אותו חוזר לליגה שלנו עוד בחלון ההעברות הנוכחי.

7 – תומר חמד (ברייטון, 3.01 נק', 3-) – החלוץ הישראלי הבכיר מסתגל למציאות לא פשוטה בה הוא שחקן ספסל. לרוב הוא עולה באזור הדקה ה-75' כדי לקבל קצת דקות, אבל האמת שברייטון מסתדרת טוב מאוד בלעדיו. גלן מורי (15 שערים) וסאם באדלוק (7) עושים את העבודה עבור הקבוצה שנראית בדרך הבטוחה לפרמיירליג (10+ על המקום השלישי). חמד כבש בפנדל מול לידס, וגם התחיל את 2017 מצוין עם פנדל מול פולהאם, אבל הוא חייב להעלות הילוך במידה והוא רוצה להישאר בעונה הבאה בקבוצה שכנראה תעפיל לליגה החזקה בעולם.

6 – מונאס דאבור (זלצבורג, 3.05 נק', 5+) – העלייה הגבוהה ביותר של שחקן בדירוג (מלבד רפאלוב שכאמור, בדירוג הקודם היה פצוע) שהזכיר לנו קצת את השחקן שבשנה שעברה היה מלך השערים בליגה השוויצרית. הפציעה של כוכב הקבוצה, ג'ונתן סוריאנו, הכריחה את אוסקר לשחק עם שני חלוצים ובכך החזיר את דאבור לתפקוד שבו יותר נוח לו. דאבור החזיר עם שלושה שערים כשגם הקבוצה חזרה למאבק האליפות, אלא שלרוע מזלו נפצע גם הוא בהמסטרינג וייעדר כחודשיים וחצי, אך שוב, למזלו, את מרבית זמן ההתאוששות הוא יעבור במהלך הפגרה בליגה האוסטרית.

5 – מרואן קבהה (מאריבור, 3.24 נק', 1+) – הקשר האחורי ממשיך להיות אחד הליגיונרים האנדרייטד שלנו. עם מקום קבוע במרכז המגרש של מאריבור, שישה בישולים העונה ושערים חשובים, הגיע הזמן לקפיצת מדרגה בקריירה של השחקן.

4 – קני סייף (גנט, 4.39 נק, 2-) – הקשר המצוין אמנם ירד שני מקומות בדירוג, אבל רק בגלל ששחקנים אחרים השתדרגו. לא נרשמה ירידה ביכולת שלו, אולי אפילו להיפך. מקומו בהרכב אינו קבוע, אבל דווקא כשהוא עולה כמחליף הוא יודע להביא את השינוי ולראיה הוא עשה זאת במשך שלושה מחזורים רצופים כשעלה מהספסל וכבש. אלא שדווקא מאז שחזר להרכב הראשון, הקבוצה עוברת תקופה רעה והיא עם שלושה הפסדים רצופים ומתרחקת מאוד מדבוקת הצמרת, אבל סייף, כבר עם חמישה שערים ושלושה בישולים ממשיך בעונה חלומית.

3 – ביברס נאתכו (צסק"א מוסקבה, 4.56 נק', 4+) – עוד אחד שמתאושש בגדול הוא ביברס, שאחרי עונה חלשה אשתקד ופתיחת עונה לא טובה העונה, ממשיך להיות במרכז העניינים של צסק"א. מאז הדירוג הקודם הוא כבש שלושה שערים, כולם בפנדלים, שרק מראים על חזרת האמון של מאמנו, לאוניד סלוצקי. אלא שכמה דברים משחקים לרעתו של נאתכו – פגרת החורף הארוכה החלה ברוסיה, דווקא כשנאתכו והקבוצה בכושר, אחרי פתיחת עונה רעה. כמו כן, מאמן הקבוצה, לאוניד סלוצקי, זה שהביא את נאתכו ותחתיו הוא פרח, סיים את דרכו במועדון ויהיה מעניין לראות איך ביברס יסתדר עם המאמן החדש, ויקטור גונצ'רנקו.

2 – רמי גרשון (גנט. 4.62 נק', 1-) – הליגיונר הבכיר שלנו בחלק האחורי מאבד את המקום הראשון, גם בגלל ירידה קטנה בכושרו וגם בשל קבוצתו. במסגרת המשבר של גנט רמי בילה כמה משחקים על הספסל, אך לאחרונה חזר למקומו הטבעי, מרכז ההגנה של הקבוצה, ומעמדו יציב. גנט כאמור עם שלושה הפסדים רצופים מדורגת שמינית ובפער של 11 נקודות מהפסגה. חשוב לזכור שבבלגיה יש קיזוז עוד 9 מחזורים, אבל כדי ליהנות ממנו, היא צריכה לסיים בין ששת הראשונות.

1 – אלמוג כהן (אינגולשטאט, 5.12 נק', 2+) – יש מתכון פשוט למיקום גבוה בדירוג הזה – לשחק באופן קבוע בליגה חזקה. ואלמוג עושה את זה, שבת אחרי שבת, בליגה הגרמנית, במרכז המגרש. הוא אפילו מתבל בשערים, כולל שער ניצחון בלברקוזן החזקה. אינגולשטאט הצליחה לנצח את לברקוזן והנחילה הפסד ראשון העונה ללייפציג, אבל היא עדיין מתחת לקו האדום מול יריבות מנוסות בדמותן של המבורג, ברמן, גלאדבך וולפסבורג, אבל את כהן כרגע אי אפשר להזיז מההרכב ונראה שגם מפסגת הדירוג.

הגאווה הכי גדולה שלנו היא הראיון שלו בגרמנית, במיוחד לנוכח הראיון המיתולוגי של שלומי ארבייטמן. יותר מהשערים והמקום בהרכב. אנחנו לא מבינים מה הוא אומר, אבל זה נשמע טוב:

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח