דירוג הליגיונרים – הנה זה בא

הנה זה בא

התגעגעתם? דירוג הליגיונרים חוזר. הדירוג שמנסה לקבוע בצורה אובייקטיבית ומתמטית (בכל זאת, רואה חשבון) מי הם הליגיונרים המצליחים ביותר שלנו מעבר לים, ועל הדרך להבין את מצבם ומצב הקבוצה שלהם. סוג של מורה נבוכים שיסביר לכם למה לא צריך למשל להתלהב מזה שניר ביטון משחק בסלטיק, ויגרום לכם לשאול למה אף אחד לא שומע מספיק על קני סייף שעושה חיל בגנט.

כזכור, אשתקד פורסם כל חודש דירוג של עשרת הליגיונרים הטובים ביותר בדירוג המצטבר וכמו כן השלישייה הראשונה, כשהשיא היה כשכתבת סיכום העונה פורסמה בכלכליסט.

אז איך עובדת השיטה? די דומה לשיטת הניקוד שיש בליגות החלומות למיניהן עם נקודות על שערים, בישולים ושמירה על שער נקי לשחקני הגנה, כשההבדל הוא בתוספת ניקוד על המסגרת שבה השתתף השחקן. מספר הנקודות הכולל מחולק במספר המשחקים אשר הקבוצה שלו שיחקה. אין התחשבות בפציעות, מכיוון שחלק מהסתגלות לכדורגל בליגות הבכירות ביותר באירופה דורש כושר גופני טוב יותר, ושחקן שלא יעמוד בכך יפגע.

תומר חמד ברייטון
Credit to Brighton & Hove Albion FC Facebook Page

במהלך העונה יפורסם הדירוג שלוש פעמים, פחות או יותר בסיומו של כל שליש, כשהדירוג הראשון יפורסם במהלך פגרת הנבחרות הקרובה. לא ביצעתי שינויים מהותיים לשיטת הניקוד, אבל בכל זאת, יש כמה שיפורים, אז הנה לפניכם הניקוד המלא:

שער – 3 נקודות

בישול – 2 נקודות

החמצת פנדל – 2- נקודות

עצירת פנדל (שוער) – 2 נקודות

כרטיס אדום – 3-

כרטיס צהוב – בוטלה הפחתת נקודה לשחקן שקיבל כרטיס צהוב, מכיוון שלרוב מקבלים אותם שחקנים הגנתיים, אבל כן יופחתו 3 נקודות לשחק שיושעה ממשחק בגלל צבירת צהובים.

ספיגת שער – לשחקן הגנה ושוער 1-, לקשר מרכזי והגנתי 0.5-

שמירה על שער נקי (במשך 60 דקות ומעלה, במקום 45 בעונה שעברה) – שוער 5 נקודות, שחקן הגנה 4 וקשר מרכזי ואחורי 2. שחקן שישחק בין 30 ל-60 דקות יזכה למחצית מהניקוד.

שחקן שיענוד את סרט הקפטן יקבל נקודה נוספת.

דו קרב פנדלים: שוער שיעצור בעיטה בדו-קרב פנדלים יקבל נקודה על כל עצירה, שחקן שיבקיע יקבל גם הוא נקודה אם יכבוש, אך יאבד אחת במידה ויחמיץ.

ניקוד על השתתפות:

פה בוצע שינוי יחסית מהותי, בעונה שעברה הניקוד על המפעל שבו שיחק השחקן התבסס על דירוג אופ"א לליגות השונות. הבעיה היא שהדירוג מתבסס על ההצלחה של הקבוצות באירופה ולא בהכרח על רמתה של הליגה כולה. הבעיה השנייה נבעה מהעובדה שהיה קשה להעריך את הניקוד שיש להעניק לליגה השנייה באנגליה למשל, כשהשנה צריך להוסיף למשוואה את הליגה הסינית.

לכן השינוי הוא כזה – הדירוג של הליגה יינתן בהתאם לשווי השוק הממוצע של קבוצה באותו מפעל. שווי השוק נלקח מאתר Transfermarket.com ולמעשה אמור לבטא את האיכות הממוצעת של היריבה של הליגיונר.

עבור שווי שוק ממוצע לקבוצה הגבוה מ-50 מיליון ליש"ט (חמשת הליגות הגדולות) – 6 נקודות למשחק.

שווי שוק גבוה מ-20 מיליון ליש"ט (רלוונטי לליגה ההולנדית, בלגית, רוסית וצ'מפיונשיפ) – 5 נקודות

שווי שוק גבוה מ-10 מיליון ליש"ט (שוויץ, אוסטריה, סין) – 4 נקודות

שווי שוק גבוה מ-3 מיליון ליש"ט (ישראל, סלובניה, קפריסין) – 3 נקודות.

לדירוג המלא: http://www.transfermarkt.co.uk/wettbewerbe/europa/wettbewerbe?plus=1

משחק בשלב הבתים בליגת האלופות ובשמינית מעניק 7 נקודות, ונקודה יותר בכל שלב החל מרבע הגמר, ונקודה פחות בכל שלב במוקדמות. כנ"ל לגבי הליגה האירופאית, רק שהניקוד לשלב הבתים הוא 5 נקודות.

משחקי גביע מקומיים מקנים מחצית מהניקוד הניתן לאותה הליגה, כאשר החל מרבע הגמר יש תוספת של נקודה לכל שלב.

מונאס-דאבור-רדבול-זלצבורג
דאבור – השנה יהיה לו קשה יותר לזכות
Credit to FC Red Bull Salzburg Facebook Page

דקות משחק:

שחקן יזכה בניקוד על השתתפות במידה וישחק לפחות 60 דקות, שני שליש מהניקוד במידה וישחק בין 30 ל-60 דקות, ושליש במידה וישחק פחות מ-30 דקות.

ואלו שמות השחקנים אשר יכללו בדירוג:

מונאס דאבור (זלצבורג), ביברס נאתכו (צסק"א מוסקבה), ניר ביטון (סלטיק), אופיר מרציאנו (דאנדי, ליגה סקוטית שנייה), ליאור רפאלוב (קלאב ברוז'), רמי גרשון (גנט), קני סייף (גנט), אופיר דוידזאדה (גנט), בירם כיאל (ברייטון), תומר חמד (ברייטון), ערן זהבי (גוואנגז'ו RF), סינטייהו סולליך (מאריבור), מרואן קבהה (מאריבור), שרן ייני (ויטסה), אלמוג כהן (אינגולשטאט), טאלב טוואטחה (פרנקפורט), עומר אצילי (גרנאדה), עמיר עגייב (אומוניה ניקוסיה), אופיר מזרחי (לוגאנו).

יש לכם שבוע

אז למה אני בעצם מבלבל לכם את המוח עם אין דירוג? זאת טיוטא לעיון הציבור, יש לכם שבועיים לפני פרסום הדירוג להעיר על הניקוד, להציע דברים נוספים שאפשר לכלול או להסביר לי למה הדירוג לא שווה כלום ולוודא שלא שכחתי אף ליגיונר.

עומר אצילי גרנדה
Credit to "Granada CF" Facebook page

לכל טורי ליגיונר החלומות

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח