דירוג האצטדיונים הגדול – שימשוני מחכה למכבי חיפה

לשאר האיצטדיונים בדירוג

אצטדיון "סלה" – אצטדיון הבית של הפועל אשקלון. הקבוצה משחקת בו מאז 1961, מה שאומר שיש לנו עסק עם שחקן ותיק. ואם היו אומרים לאנשי אשקלון בתחילת העונה שבמחזור ה-26 האצטדיון יארח מפגש קריטי בינם למכבי חיפה בקרב שלשתיהן אותם אינטרסים, הם היו בטח מתלהבים מאוד וחולמים על קרב על הפלייאוף העליון או משחק גביע חשוב, אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד. אז לכבוד המשחק שייערך במוצ"ש, נדרג את האצטדיון של הקבוצה המדשדשת מהדרום בפרויקט דירוג האצטדיונים הגדול.

טיקטיק מונדיאל

אז כבר בכניסה למגרש, אפשר לשמוע כמה אוהדים ותיקים מתפעלים מהמכונה האוטומטית של הכרטיסים. "תכף גם יסדרו פה את השירותים וישימו נייר טואלט. איזו טכנולוגיה!" ובאמת, כמה שניסיתי לפרגן, לא הפסקתי לשאול "איך זה שקבוצה בעיר מפותחת כמו אשקלון מרשה לעצמה להציג אצטדיון כזה?". גם "סלה" יזכה לדירוג לפי הפרמטרים הקבועים שהצגתי בדירוגים הקודמים על אצטדיון טדי בירושלים שקיבל 6.8 נקודות, אצטדיון הי"א באשדוד שקיבל 5 נקודות ואצטדיון המושבה בפתח תקווה שקיבל 6.1 נקודות. בואו נתחיל.

נגישות לאצטדיון – כהרגלנו בקודש, נחלק את הפרמטר לשניים:

תחבורה: מבדיקה קצרה עולה שמתחנת הרכבת יש קווי אוטובוס שמגיעים עד 5 דקות הליכה מהמגרש. לגבי החזרה, בשעות המאוחרות קצת בעייתי ומונית לרכבת שנמצאת ביציאה מהעיר היא כנראה האופציה היחידה. אממא, הרכבת האחרונה צפונה יוצאת ב…9 בערב. על נגישות בינונית מינוס נסתפק בציון 4.

קרדיט לדף הפייסבוק "הפועל אשקלון"

חנייה – אז באצטדיון "סלה" אין חנייה מסודרת. האוהד שבוחר להגיע ברכב יסתפק במגרש החולי שמקיף את האצטדיון. זה בסדר, זה סביר. לא הכי נוח, במיוחד בחורף כשהכל נרטב. ולמה בעצם לא להתאמץ טיפ טיפה ולפזר קצת אספלט?  ציון 4, על זה שאין חנייה אמיתית, אבל בכל זאת מעולם לא מצאתי את עצמי ללא מקום לחנות. יש פוטנציאל.

מס' מושבים – האצטדיון האשקלוני מכיל שני יציעים פעילים ו-10,000 מקומות ישיבה (שלא כולם שמישים בפועל). אי אפשר שלא להסתכל על היציע הצפוני שלא מאושר לשימוש ולחשוב, למה אתם לא עושים עם זה משהו??? אשקלון עם ממוצע של 3,000 אוהדים ביתיים למשחק, אפשר לתת פוש ולהגדיל את הכמות. עד שמישהו באשקלון יתעורר הציון יעמוד על 2.



נוחות – ייאמר לזכות האשקלונים שהיציע מרווח יחסית, לפחות היציע הגדול שמאכלס את קבוצת הבית. האוהדים מרגישים בנוח להסתובב במהלך כל המשחק ולהסתיר למי שחשקה נפשו לשבת. אבל עדיין, על זה שאפשר לזוז – אפרגן לאשקלונים ב-7.5.

חווית צפייה – טוב, בואו ניקח בחשבון שאנחנו מתייחסים לחווית צפייה בזמן שהחשמל באצטדיון פועל. מה קורה שם באשקלון? האם ההצפות של הגשמים בחורף גרמו לכם לשקוע? כבר מספר פעמים נכבד שמשחקים נדחים/מתעכבים בגלל שפתאום החשמל קורס. הכרוז ברקע יספר שזו בעיה כללית של חברת החשמל, בזמן שאתם תשבו אומללים בחושך ותסתכלו לעבר הבתים המוארים בשכונות מסביב. מילא פעם אחת. אולי פעמיים. אבל מה נסגר? מעבר לכך, זווית הראייה מהיציע לא מיטיבה עם אלה שהמזל האיר להם פנים (תרתי משמע). מצטערת אבל תיאלצו להסתפק בציון 1.

היגיינה – אז ביציע הביתי אין ממש חדר שירותים מסודר, אלא כמה תאים שהתאגדו להם יחד וזה נראה די סביר, למרות שלא ניסיתי. ביציע האורחים המצב שונה והאופציה היחידה היא להשתמש בשירותים כימיים (פלאשבק עז לפסטיבלי נוער דחוסים ומזיעים בתחילת שנות ה-2000). לא יודעת מה אתכם, ההקשר החיובי היחיד למילה כימי מגיע אליי בדמות של הייזנברג משובר שורות. מה גם שאין גישה לנכים. לא מגניב בכלל! ציון 3.

מזנון – המזנונים מספקים אוכל כדורגל סטנדרטי במחירים שאנחנו רגילים לשמוע במגרשי כדורגל. האמת שניסיתי והיה בסדר גמור, אפרגן לכם ב-7.

קרדיט לדף הפייסבוק – "הפועל אשקלון"

הציון הסופי של אצטדיון "סלה" עומד על 4. המזנון והמרווח ביציע הצילו אתכם מקריסה רצינית. הידעתם שב-2008 נפל טיל גראד באצטדיון באחת הרחבות? אני מתחילה לחשוב שאולי הם מפחדים לשפץ כי בכל רגע העבודה יכולה להיהרס. ועדיין, הפועל אשקלון משחקת בליגת העל (לפחות בינתיים…) ומארחת משחקים גדולים מכל רחבי הארץ. חברים- אתם בפריים טיים!!! הפסקות חשמל זה לא קול! גם לקהל הנאמן, ויש כזה. כבר נכחתי בכמה משחקים וראיתי עידוד אשקלוני שמשתדל להישאר אופטימי, מגיע לקבל אצטדיון ראוי.

ולקינוח, יכול להיות שיש פרמטר אחד שהיה מציל את האשקלונים. מהקמע שלהם "שמשוני" אי אפשר להתעלם, אין ספק שגם ברגעים עצובים הבחור יודע לעשות שמח. שאפו, ציון 10 לשמשוני.

אשקלונים, תתחילו לזוז, שמשוני יכול ללמד אתכם איך. יש הרבה עבודה.

לשאר האיצטדיונים בדירוג

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח