באג'יו השני

שם המשפחה האיטלקי באג'יו מקורו בעיירה בעלת שם דומה, שהיום היא בכלל חלק מהעיר מילאנו. הבאג'יו המפורסם בעולם הוא לא אחר מ-Il Divin Codino, הצמה האלוהית, רוברטו באג'יו.

השני הכי מפורסם? האפיפיור אלכסנדר ה-2, שנולד בשם אנסלם מבאג'יו, וכיהן בתפקיד בין 1061 ו-1073.

והשלישי? הברנש בו נתמקד – דינו באג'יו.

דינו באג'יו
Via FIFA World Cup Facebook page

למרות השמועות, שם המשפחה והעובדה ששיתפו פעולה ביובנטוס למשך שנתיים וגם בנבחרת איטליה, אין קשר משפחתי בין דינו ורוברטו באג'יו. שניהם נולדו באותו איזור: רוברטו על יד ויצ'נזה (שם גם התחיל את הקריירה המקצוענית שלו), דינו בקאמפוסמפיירו, משהו כמו 40 ק"מ משם. אבל דינו באג'יו נולד 4 שנים מאוחר יותר, והתחיל את הקריירה בטורינו. לאחר מכן שיחק ביובנטוס, אינטר, פארמה בשיאה וגם לאציו בדמדומי הקריירה שלו. הוא היה שותף ב-3 זכיות בגביע אופ"א והופיע 60 פעם במדי נבחרת איטליה, כולל במונדיאל 94, יורו 96 ומונדיאל 98. ועדיין, בעוד רוברטו הוא שם נרדף לרומנטיקה והרפתקנות בכדורגל, את דינו באג'יו לא מזכירים יותר מדי.

דינו היה קשר מרכזי. פעם, לא היו נותנים חמישה שמות נרדפים לכל תפקיד, עם ניואנסים שמבדילים בין כל סוגי הקשרים. אולי טיפה אחורי אם מתעקשים, כשהמומחיות שלו זה לנטרל התקפות של היריב, אבל כאחד הקשרים הטובים באיטליה ובאירופה בכלל בשנות ה-90, הוא ידע לעשות הכול, ושיחק בכל תפקיד בקישור. הוא לא היה סקורר גדול – סה"כ 24 שערי ליגה במסגרות השונות באיטליה לאורך קריירה של 17 שנה, פלוס שבעה שערים בנבחרת. אבל היו לו לא מעט שערים חשובים. בשני משחקי גמר גביע אופ"א ב-1993 (אז עדיין בשיטה של משחקי גומלין לכל אורך הטורניר, בלי בתים) דינו כבש. יובנטוס ניצחו 3-1 בדורטומנד את הראשון עם אחד של דינו וצמד של רוברטו. במשחק השני בדלה אלפי יובנטוס ניצחו 3-0. צמד של דינו הפעם, ועוד שער של אנדראס מולר, שהצטרף לדורטמונד קצת יותר משנה אח"כ, כשהסתיים לו הטרנד של גרמנים בליגה האיטלקית.

שנה אח"כ, במונדיאל 1994, שני הבאג'יו שיתפו פעולה בהרכב האיטלקי. דינו כבש שער אחד בשלב הבתים שהביא לניצחון היחיד של איטליה בבית שכלל את אירלנד (הפסד), מקסיקו ונורבגיה, מולה נכבש השער של באג'יו. רוברטו התחיל את מסע הקסם שלו בשלב הנוקאאוט, עם חמישה שערים במשחקי השמינית, רבע וחצי גמר, אבל גם דינו עזר עם שער פתיחה מרשים בניצחון 2-1 על ספרד ברבע הגמר. דינו גם שיחק בגמר המאופס מול ברזיל, אבל הוחלף בדקה ה-95 ולא "זכה" להשתתף בפנדלים, שהם אולי הרגע והתמונה הכי זכורים מהקריירה של רוברטו באג'יו.

אחרי המונדיאל דינו עזב את יובנטוס ופספס אליפות (רוברטו נשאר לעוד עונה לפני שעזב למילאן, וזכה סוף סוף בסקודטו עם יובה). לאן? לפארמה, אז אחת הקבוצות הטובות באיטליה ואירופה. באג'יו כבש 5 שערים לאורכו של טורניר גביע אופ"א בעונת 1994-1995, והשיא הגיע בגמר מול… יובנטוס. באג'יו כבש בניצחון 1-0 במשחק הראשון ואת שער השיוויון בגומלין שהסתיים ב1-1, השער שבעצם הביא לפארמה את התואר האירופי השני שלה (הקודם היה גביע המחזיקות ב-1993).

בעונת 1998-1999 דינו באג'יו עזר לפארמה לזכות בשני תארים: הגביע האיטלקי וגביע אופ"א. הפעם הוא לא כבש בגמר, שנערך במתכונת של משחק אחד. הוא שיחק 90 דקות בניצחון 3-0 על מארסיי, עם שערים של הרנן קרספו, אנריקו קייזה ופאולו ואנולי. באותה פארמה שיחקו גם חואן סבסטיאן ורון, ג'יאנלואיג'י בופון וליליאן תוראם. וזו הייתה הקבוצה הרביעית בטיבה בליגה באותה עונה.

הוא שיחק עוד עונה בפארמה, עבר ללאציו, משם לבלקבורן וחזרה לאיטליה. בשנת 2008 חזר מפרישה כדי לשחק כדורגל חובבני בקבוצה של העיירה בה גדל, תחת המאמן הראשון שלו.

טיקטיק מונדיאל

קשרים מרכזיים אפורים שלא זוכים בתארים סופר חשובים בד"כ לא מקבלים תהילת עולם. כשאתה חולק שם עם אחד השחקנים האהובים בכל הזמנים, זה אפילו יותר קשה להתבלט. אבל למי ששכח או למי שלא הכיר, דינו באג'יו היה שחקן שהשאיר את חותמו על הכדורגל האיטלקי והאירופי כאחד הקשרים הטובים ביותר, בתקופה בה לא היה בכלל ספק איפה הליגה הטובה בעולם.

דינו באג'יו יובנטוס
Via Juventus Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח