דו קרב אנגלי

// מאת גיא קינן

הגרלת רבע גמר ליגת האלופות סיפקה לנו מפגש מרתק בין שתי האנגליות היחידות במפעל, ליברפול ומנצ'סטר סיטי. למי שהספיק לשכוח, שתי הקבוצות נפגשו כבר פעמיים העונה. בפעם הראשונה סיטי מחצו את ליברפול 5-1 באצטדיון האיתיחד, אך ליברפול השיגו את הנקמה שלהם באנפילד כשניצחו 4-3 לאחר אחד המשחקים היותר פרועים שהיו השנה בפרמייר ליג. 13 שערים בשני מפגשים!

למרות שליברפול היא מהקבוצות הבודדות שניצחו את סיטי בכל המסגרות, לא תופתעו לגלות שאם היו מכריחים אותי להמר על אחת הקבוצות הייתי מהמר על זה שמנצ'סטר סיטי היא זו שתעפיל לחצי הגמר.

Premier League - טיקטיק

כמו כל חובב כדורגל אנגלי, מידי שבוע אני צופה בהתקפה של ליברפול (בדגש על מוחמד סלאח) מחוררת רשתות. למרסיסייד יש את ההתקפה השנייה בטיבה בפרמייר ליג (אחרי סיטי כמובן) עם 73 שערי זכות, כאשר גם בליגת האלופות המאזן עומד על 28 שערי זכות, אם כי יש לציין שליברפול התמודדה עד כה עם קבוצות שלא נכללות בטופ של אירופה כגון: מאריבור, ספרטק מוסקבה, פורטו וסביליה. כן, סביליה עם הגנה בעייתית, היא לא קבוצה כזו איכותית בהשוואה לשאר הקבוצות למרות ההעפלה המרשימה שלה לשלב רבע הגמר.

אז סיכמנו שלליברפול יש התקפה מרשימה מאוד, אבל, וזה אבל גדול, לליברפול יש הגנה מאוד חלשה יחסית לשאר הקבוצות וגם בעמדת השוער אין איזה שם מרתיע. בלא מעט משחקים הקבוצה ספגה שערים בדקות הסיום, כמו ביתרון 4-1 מול הסיטי שצומק ל-4-3, או שתי תוצאות התיקו מול סביליה, ה-2-1 שהפך ל2-2 בדקה ה-72 של המשחק ובגומלין שבו ליברפול הובילה 3-0 כבר אחרי 30' דקות במשחק שהסתיים ב-3-3. הגנה רעה, אופי חלש? you name it. בשורה התחתונה, במרסיסייד נוטים לפקשש לא מעט העונה. יורגן קלופ ניסה לשפר את חוליית ההגנה כאשר החתים את וירג'יל ואן דייק בסכום שיא של 75 מיליון פאונד במהלך שעדיין קשה לומר שפתר את הבעיות בעורף. אז נכון, לליברפול יש התקפה מצוינת, אך לדעתי ההגנה שלהם לא תספיק להם מול הסיטי, במיוחד לא בשני משחקים, ובמיוחד לא עם חוק שערי החוץ.

ליברפול, סלאח
Credit to "Liverpool FC" Facebook page

ואיך לא נדבר על נסיך מצרים הלא רשמי, מוחמד סלאח? החלוץ המצרי של ליברפול חווה עונה פנטסטית מבחינה אישית, מרבה לכבוש, לבשל וסוחף אחרי את הקבוצה למקומות שקצת נשכחו מאז שלואיס סוארז עזב לברצלונה.
המצרי עומד כרגע על מאזן של 38 שערים ו-10 בישולים בכל המסגרות, מה שאומר שהוא מעורב ב-40%(!) מכלל השערים של ליברפול בכל המסגרות. נתון מרשים ביותר, אבל גם משאיר מעט מקום לחשש לאוהדי ליברפול.
פעמים רבות העונה, סלאח ניצח על התזמורת ההתקפית של קלופ, ובמשחקים בהם המצרי הציג יכולות פחות טובות, הקבוצה כולה הלכה באותו הכיוון השלילי. כמו למשל במשחק מול מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד: אשלי יאנג קיבל משימה לנטרל את סלאח וכך היה. המשחק הסתיים בניצחון 2-1 ליונייטד כאשר השער של ליברפול היה שער עצמי אומלל של הבלם אריק באיי. אז אולי הפתרון היעיל לנטרול ליברפול הוא נטרול סלאח?

אבל לא רק הוא. הכובשים המובילים אחרי סלאח הם פירמינו עם 21 שערים בכל המסגרות ומאנה עם 14 שערים בכל המסגרות. מלבדם לא קיים שחקן אחר שכבש יותר מ-4 שערים בכל המסגרות!



אצל הבחורים בתכלת הסיפור הוא אחר לגמרי. בעוד שאגוארו הוא המוביל ברשימת הכובשים עם 31 שערים בכל המסגרות, הבא אחריו הוא ראחים סטרלינג שחווה עונה נהדרת תחת גווארדיולה עם 21 שערים, וכמובן שהרשימה ממשיכה עם גבריאל ז'סוס (13), לירוי סאנה (12), קווין דה ברוינה (12), דויד סילבה (9) ואפילו שחקני ההגנה הוכיחו שהם יודעים לכבוש כשצריך. בזמן שליברפול תלויה בעיקר בשלושה שחקנים בפער ניכר, לסיטי יש לא מעט כלים התקפיים שמוצבים גם בקישור ויכולים לעשות את ההבדל כאשר החלוצים חווים יום פחות מוצלח. עד כה ההתקפה של סיטי הוכיחה את עצמה בצורה משכנעת מאוד ואני לא רואה סיבה שהיא לא תוכיח זאת שוב.

מכיוון שהפער המשמעותי יותר הוא בהגנה, לדעתי זו תהיה החוליה שעליה תקום ותיפול המודחת. לשתי הקבוצות התקפות מצוינות (כשלסיטי יש יותר כלים), אך אל לנו לשכוח שמדובר בשני משחקים ולעיתים שערי החוץ הם פקטור משמעותי. אם היה משחק נוקאאוט בודד הייתי מתלבט רבות לגבי זהות הקבוצה העולה, אך מנסיון העבר אני מאמין שליברפול תפקשש, תספוג שערים בשני המשחקים ולכן היא תודח ומנצ'סטר סיטי בהנהגתו של פפ גווארדיולה תעלה לחצי הגמר, במיוחד כשלליברפול יש עוד קרבות בליגה המקומית על הטופ פור לעומת סיטי שכולם יודעים שהיא אלופת אנגליה כבר חודשים.

מנצ'סטר סיטי
Credit to "Manchester City" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח