דור פרץ: ה-6 הישראלי הכי טוב בליגה

// מאת סהר דיין

"ה-6 הישראלי הכי טוב בליגה". כך תיאר ניר קלינגר, קפטן נבחרת ישראל בעבר ומאמן מחזיקת הגביע בהווה, את דור פרץ – קשר מכבי תל אביב. חצי עונה תחת פיקודו הספיקה לקלינגר כדי להבין מה יש לו בידיים. הוא רצה אותו לעונה נוספת, אך פרץ הצעיר חזר למכבי, בדרך לעונה הטובה ביותר שלו בצהוב. בעונה זו הוא ביסס את מעמדו בהרכב, ולדעת רבים מהאוהדים מדובר בשחקן העונה שעברה של הקבוצה.

דור פרץ, מכבי תל אביב
קרדיט לדף הפייסבוק של מכבי תל אביב

הקשר נכנס לתודעה תחת פאקו אייסטרן בעונת הטרבל כששימש כבלם. הוא הרשים גם בעונה הבאה כששיחק לעיתים קרובות, השתתף עם הצהובים בקמפיין ליגת האלופות, ואף שימש כקפטן נבחרת הנוער של ישראל. אך מאז משהו דעך בפרץ הצעיר, שאיבד את מקומו בהרכב ובסגל, ונדד להפועל חיפה לחצי עונת השאלה. בצפון משהו אצל פרץ השתחרר, אולי זה הלחץ של מכבי, או המעברים המתישים בין היציע למגרש. הוא תפס מקום של קבע בהרכב של האדומים, ועזר להם להישאר בליגה.

העונה תמה והיכולת של הקשר הצעיר לא נעלמה מהיריבות של הצהובים. פרץ, שהיה קרוב לסיים חוזה, זכה לחיזורים מצד הפועל באר שבע ומצד מכבי חיפה, ואף התקבלה הצעה כספית גבוהה עליו מהמועדון מהדרום. מכבי, שאיבדה את מונאס דאבור בשביל נזיד עדשים, לא הייתה מוכנה שאותו מקרה יחזור – שחקן צעיר שגדל ומתפתח במחלקת הנוער הצהובה, ופורע שטרות בקבוצה אחרת. פרץ חתם על חוזה חדש ל3 שנים נוספות ופתח את העונה כשחקן סגל מן המניין.



תחילת העונה תחת קרויף לא הייתה פשוטה עבור פרץ. הוא שותף כמגן ימני ומיעט לשחק, אך גם אז הוא לא ויתר, והוכיח ביטחון עצמי שבא לידי ביטוי בראיון לאחר אחד ההפסדים באירופה: ״האוהדים יכולים להגיב איך שהם רוצים, זה לא ענייני. בכל משחק אאבד כדורים אבעט לא טוב ואעשה עוד 1000 דברים לא טובים, אבל תמיד אתן הכל״. ואז הגיע משחק החוץ באל מדריגל מול ויאראל, ששינה לו את העונה. הוא פתח בהרכב בתפקידו המקורי – קשר אחורי, היה מצוין, ומכבי השיגה ניצחון ראשון בליגה האירופית.

האתלטיות, הגובה (1.85), הפיזיות ואינטליגנציית המשחק מעניקים לו מבנה אירופאי שבא לידי ביטוי ב-90 תיקולים מוצלחים ו-88 ניצחונות במאבקי גובה, כשסך הכל הוא מנצח ב-279 מאבקים מול שחקני היריב. לעומת זאת, הוא חייב לשפר את טכניקת הבעיטה (למרות הגול בטרנר), ואת קבלת ההחלטות בהתקפות מעבר. עם 23 הופעות ליגה, מתוכן 22 בהרכב הפותח, וזימון לנבחרת ישראל – מראה פרץ כי יש על מי לסמוך, בדרך להיות המחליף של גל אלברמן בקישור הצהוב בשנים היפות שלו.

כעת, לאחר שעבר מגוון תפקידים ומאמנים, הושאל לצפון וחזר, נותרה לפרץ עוד משימה אחת בדרך אל הפסגה – להחזיר את צלחת האליפות לקריית שלום לאחר 3 שנות "בצורת". האם הוא יעמוד בה? תשובות בסוף העונה.

דור פרץ מכבי תל אביב
קרדיט : דף הפייסבוק הרשמי של מכבי תל אביב
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח