געגועים ליריבות ההיא

// מאת מתן ארווץ

סולשיאר ומנצ'סטר יונייטד יתארחו בשבת אצל ארסנל באיצטדיון האמירויות בשעה 19:30. ארסנל מוכת השברים הצליחה השבוע לנצח ב'סנט מרי' את סאותאמפטון העיקשת בתוצאה 1:3, כשמנגד היונייטד מגיעה אחרי הפסד סנסציוני לנועלת הטבלה שפילד ב'אולד טראפורד' 1:2, בדיוק כמה ימים אחרי שיונייטד ציינה ציון דרך, כשניצחה את היריבה המושבעת, ליברפול, בגביע.

תמיד המשחק בין הקבוצות, לא משנה מה מצבן בטבלה, יזכיר לי את דו הקרב המחשבתי בין המאמנים האגדיים אלכס פרגוסון הסקוטי וארסן ונגר הצרפתי. את הקרבות הפיזיים בין הקשרים הבלתי מתפשרים, פטריק ויירה נגד רוי קין והמאבקים ביניהם. תמיד אזכור מפגשים של דרמות ובעיקר קרבות צמודים על תואר האליפות הנחשק. מבחינתי, זו עדיין יריבות ספורטיבית מחשמלת ומרטיטה.

ארסן ונגר ארסנל
Credit to Arsenal Facebook Page

השנה נראה שסולשיאר בונה תהליך ביונייטד. פרננדס הפורטוגלי כבר בינואר כשנקנה מספורטינג ליסבון הפך ליקיר אולד טראפורד ובצדק. הקשר מתפקד בצורה פנטסטית באמצע וזה בדיוק המנהיג שיונייטד הייתה צריכה על המגרש. יונייטד סבלה קשות בשנים האחרונות ולפתע, לאט לאט, אולה גונאר סולשיאר קוצר את הפירות כשהוא במקום השני, מרחק נקודה מהיריבה העירונית מנצ'סטר סיטי.

אצל התותחנים תחת המאמן מיקאל ארטטה אין חדש תחת השמש. ארסנל בעוד עונה כושלת בינתיים, מאכזבת ואף מעייפת. בעבר היה אפשר להתנחם שיש לפחות צ'מפיונס, אך גם זה נעלם, בעיקר כי בליגה ארסנל לא מפסיקה לדשדש.

אם נחזור להיסטוריה, אחד המשחקים שאני לא אשכח אירע דווקא בעונת 2001-02. ארסנל, באחד המחזורים האחרונים, חשקה בתואר אליפות והייתה מועמדת לזכייה יחד עם היונייטד. ארסנל התארחה באולד טראפורד למשחק על כל הקופה, ששווה כנראה אליפות. כזכור, באותה עונה  התותחנים של ונגר כבר ניצחו את היונייטד באיצטדיון 'הייבורי' האגדי בתוצאה 1:3. לפני המשחק אוהדי ארסנל לבטח חשבו לעצמם, כמה טוב יהיה לעשות זאת ליריבה הישירה בצמרת ולקחת לה אליפות. כמה טוב זה יהיה לארסן ונגר לנקום על אותה תבוסה, באותו המגרש ליונייטד, שנה קודם לכן בתוצאה 6:1.

 

במחצית השנייה זה התחיל מסילבן וילטורד, החלוץ הצרפתי הנפלא, שהגיע שנתיים קודם מבורדו, שמסר את הכדור לפרדי ליונברג הקיצוני השבדי שבעט מול בארטז. השוער הצרפתי הדף לצד שמאל, אולם הכדור נחת אצל וילטורד, שדחק אותו לרשת וקבע 0:1 ענק לארסנל. ארסנל ניצחה באותו הערב 0:1, הרבה בזכות אותו ניצחון היא גם זכתה באליפות, שהיוותה נקמה מתוקה על אותה התפרקות בעונה הקודמת.

בשבת הקרובה, כשארסנל רק תרצה לעלות מהמקום שהיא נמצאת עכשיו, היא גם תשמח לתקוע מקלות בגלגלים של סולשאר.

מנצ'סטר יונייטד, סולשיאר
Credit to "Manchester United" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח