ב"ש מרעידה את אירופה

\\ מאת תומר אלקיים

ה-15 בספטמבר 2016, כל המדינה ואני מרותקים לטלוויזיה כדי לצפות באחד הניצחונות הגדולים של קבוצה ישראלית באירופה. הפועל באר שבע עושה בית ספר לאינטר על אדמת איטליה ומוכיחה לכולנו שוב כמה קבוצה חזקה ואיכותית היא. לא צריך להיות אוהד באר שבע כדי להתרגש מהניצחון ההוא, זו גאווה לאומית. בשביל רגעים כאלה אנחנו כאן.

ה-24 בנובמבר 2016, שוב חוזר הניגון. אני מוצא את עצמי יושב באותה פוזיציה ולא מאמין למראה עיני. הפועל באר שבע הופכת פיגור של שני שערים במחצית לניצחון 3-2 הרואי על אינטר האומללה, עם לא מעט אופי (מה שכל כך חסר לנו בכדורגל הישראלי) והקרבה על המגרש.

הפועל באר שבע היא פשוט קבוצה אחרת. אחרת מהרמה של הליגה שלנו ומהסטנדרטים שהתרגלנו אליהם במדינתנו. יש שיגידו שהיא הקבוצה הישראלית החזקה אי פעם במתכונת הנוכחית (אולי למעט מכבי חיפה של 2002). כי לבאר שבע יש בעצם הכל. ישראלים מהאיכותיים שיש, זרים שנמצאים פה במקרה ושייכים לרמות הגבוהות, מאמן מצוין וקהל תומך. כל אלה הם המתכון של באר שבע להצלחה.

הפועל באר שבע אינטר 3-2
קרדיט לאינסטגרם הרשמי של מאור בוזגלו

הזרים של באר שבע הם חלק ענק מההצלחה של המועדון. קורהוט המצוין באגף השמאלי שמעלה תהיות איך הוא מצא את עצמו בכדורגל הישראלי, מיגל ויטור שכבר עכשיו מתברג כאחד מהבלמים הטובים ששיחקו פה, עם משחק התקפה והגנה נהדרים. אוגו והובאן שמציגים פיזיות ושליטה מעולה במרכז השדה ועושים בעיות לכל קבוצה, וואקמה שמתעלל גם בהגנות הגדולות של אירופה וכמובן לוסיו, שהוא חלוץ תשע איכותי לכל דבר ועניין.

נוסיף לזה את הישראלים הכישרוניים. בן שהר בהתקפה מזכיר לנו את הימים בהם היה הבטחה ענקית והגיע עד צ'לסי הגדולה, בוזגלו ומליקסון באגף הם פשוט תאווה לעיניים, עם כדורים גאוניים, יכולת בעיטה מצויינת ושליטה מדהימה בכדור שלרוב לא ניחנת אצל השחקן הישראלי הממוצע, מהראן ראדי בקישור שמעלה את השאלה הברורה, איך לעזאזל מכבי וויתרו עליו בכזאת קלות? כאשר הוא מציג לנו פעם אחר פעם את הפיזיות האדירה שלו ואת ראיית המשחק המצויינת שלו וכמובן ההגנה שכוללת את צדק ולואי טאהא המצויינים שמקשים מאוד על הגנות היריב.

הפועל באר שבע אינטר 3-2
קרדיט לאינסטגרם הרשמי של מאור בוזגלו

אבל בעצם, אולי זה בכלל ברק בכר. אחד מהמאמנים הטובים ביותר שידע הכדורגל הישראלי. מהסתכלות קצרה על שיטת המשחק של ברק בכר נלמד שהמאמן האדום יודע להתאים את עצמו לכל קבוצה בדרך אחרת. ככה הוא מנטרל שוב ושוב את מכבי תל אביב בעזרת משחק הגנה נהדר וניצול החולשות שלה בהגנה, ככה הוא ניטרל את אינטר כאשר ניצל את מרכז השדה ומשחק האגפים הדי חלש של הנראזורי בכדי לנצח אותה שוב ושוב, ככה בעצם הוא עושה לכל קבוצה בליגה שלנו ובאירופה. הוא לומד אותה, צופה במשחקים שלה ויודע להפתיע אותה בכל פעם מחדש, כמו מאמן גדול.

הפועל באר שבע היא פשוט קבוצה אימתנית, היא שילוב של כל כך הרבה קצוות מוצלחים לאחת הקבוצות הטובות שידע הכדורגל הישראלי. את הליגה היא כבר כבשה, ואת אירופה? אל תתפלאו אם גם שם יתחילו לזרום אליה הישגים.

 \\ מאת תומר אלקיים
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח