ברצלונה 2018 – דוח סקאוטינג

// מאת מתן שרון

פצועה, פגועה ועייפה, ברצלונה רק מחכה שהעונה הזאת תגמר. כהכנה לשנה הבאה, הכנתי דו"ח סקאוטינג מדוקדק בו אנסה לעשות קצת סדר עבור הנהלת הקבוצה ובעיקר להבין, כיצד הקטאלונים יחזרו להיות המכונה המשומנת שאותה כל כך אהבנו:

עמדת המאמן
בשנה האחרונה ברצלונה סבלה מאחת העונות החלשות שלה בכל הנוגע לשליטה בכדור, השתחררות תחת לחץ ומשחק הגנה רעוע במיוחד. נראה היה כי אין לקבוצה שיטת משחק וכולם רק מתפללים לדריבל של ניימאר, הברקה של מסי או בעיטה מפתיעה של סוארז.
אופציות לרכישה:
* מסימיליאנו אלגרי – המאמן המצליח של יובנטוס נחשב כאחד השמות המבטיחים ביותר בשוק וכטקטיקן מעולה. בגיל 49 בלבד, יש לציין, למאמן האיטלקי יש המון מה לתרום לברצלונה.
* ארנסטו ואלוורדה – מאמנה של אתלטיק בילבאו הוא עוד שם חם שנזרק בתקופה האחרונה. המאמן הספרדי מכיר את הליגה מקרוב לאחר 15 שנה ככדורגלן מקצוען בליגה (שנתיים בבארסה) ועוד כ-12 שנה כמאמן (למעט גיחה קטנה ליוון).
* דייגו סימאונה – המאמן המוערך של אתלטיקו מדריד, נחשב למאמן שיודע להעמיד את הקבוצה שלו בצורה כמעט מושלמת על המגרש. הוא כבר הודיע שברצונו לעזוב בתום העונה הקרובה, אולי היעד הבא שלו יפתיע את כולנו?
* רונאלד קומאן – אחד משחקני העבר הגדולים של המועדון וכיום מאמנה של אברטון. ההולנדי מיעט לזקוף לעצמו הישגים עד כה כמאמן, אך רבים מאמינים ששילוב מאמן, שיודע בדיוק איך פועלת המערכת מבפנים, יביא את התוצאות על כר הדשא.
עמדת השוער
טר שטגן 
שוער העתיד של ברצלונה ונבחרת גרמניה, שגרם לעזיבתו של בראבו, עושה עבודה טובה ברוב המקרים, בקבוצה מרוצים מההתקדמות שלו ונראה כי יישאר לעוד שנים רבות.
שוער מחליף – יאן סילסן הצליח להוכיח שהוא אינו מתאים למועדון במספר משחקים בודדים בגביע.
אופציות לרכישה:
* דייגו לופס – בגיל 35, עם היסטוריה רבת שנים בליגה הספרדית, השוער הספרדי יכול להיות אופציה לא רעה לעמדת השוער המחליף.
* סמיר הנדנוביץ' – ניסיון של 5 שנים בשערה של אינטר האיטלקית, עומדות לזכותו של שוערה הסלובני בן ה-32 שיכול להוות אלטרנטיבה מעניינת לעמדה הזו.
* איגור אקנפייב – שוערה הנצחי של צסק"א הרוסית, בגיל 31, נחשב לאחד השוערים המוכשרים באירופה.
* פרננדו מוסלרה – שוערה של גלאטסראיי ונבחרת אורוגוואי, חוגג שלושה עשורים בדיוק, לא בטוח שיסכים להגיע בתור שוער שני, אך בהחלט שווה את הניסיון.
* מתיה פרין – שוערה בן ה-24 של גנואה, מתנשא לגובה של 188 סנטימטרים ונחשב לשוער בעל עתיד מבטיח בעיני פרשנים בעולם.
בלמים 
להשאיר: פיקה ואומטיטי
למכור: מסצ'ראנו, מתייה
ההגנה של הקטאלונים עוברת עונה נוראית, סופגת שערים בסיטונאות, כשבכל התקפה של היריבה אוהדיה של בארסה מחסירים פעימה. מתייה לא ברמה, מסצ'ראנו התבגר, פיקה מתקרב לסיום הקריירה ואומטיטי נקודת האור היחידה.
אופציות לרכישה:
* דייגו גודין – אתלטיקו ידועה כקבוצה שלא עומדת בדרכם של שחקנים שרוצים לעזוב, במיוחד כשהיא אחרי השיא שלה, לאחר עונה מאכזבת (לפחות בליגה), זה עשוי להיות זמן מעולה לעשות את המחטף של הקיץ ולצרף לשורותיה את אחד הבלמים הטובים בעולם.
דייגו גודין
* ג'ורג'ו קלייני – מבוגר, יובה בטח תערים קשיים, אבל לעונה או שתיים הוא יכול לתת לבארסה בדיוק את מה שהיא צריכה להחזיר לעצמה – כוח הרתעה, עוצמה וכוח. עמוס בניסיון, יכול להיות ההברקה של הקיץ.
* טובי אלרדוויד – בלמה בן ה-28 של טוטנהאם הוכיח עצמו כאחד הבלמים הטובים בליגה האנגלית, ביחד עם פיקה ואומטיטי יכול להשלים שלישייה מצוינת.
* גארי קהייל – אומנם בן 31, אבל הוא אחת הסיבות לעובדה שצ'לסי מציבה את אחת ההגנות הטובות באירופה, עד שבארסה תצליח לשים את ידה על בלמי העתיד, קהייל יכול להוות קיר של יציבות בהגנה הקטאלונית.
מגנים
להשאיר: ג'ורדי אלבה
להשאיל: לוקה דין
כלי הנשק העוצמתי ביותר של בארסה, הפך בעונה אחת לנקודת התרופה שלה. אין תחליף ראוי לדני אלבס וקיים חוסר קרדיט של לוצ'ו לאלבה. מתייה ולוקה דין שלא מתאימים לרמות הגבוהות ו-וידאל שהתחיל מעט לפרוח ומיד נפצע.
אופציות לרכישה:
מגן ימני:
* הקטור ביירין – הילד שגדל במחלקת הנוער של ברצלונה, חגג לא מזמן 22, יש שיגידו הכדורגלן המהיר בעולם, נחשב ליעד מספר אחד של בארסה הקיץ להחזיר את האגף הימני בבארסה לסכנה ממשית.
הקטור ביירין
* סטפן ליכשטיינר – המגן השוויצרי הותיק של יובה, יכול להוות גיבוי מעולה באגף ימין, שנים של ניסיון בטופ העולמי, כאשר גם לעובדה שרגיל לשחק ככנף ימין במערך של 3-5-2 יש חשיבות רבה בקבוצה כמו ברצלונה, שבה המגנים משמשים כשחקני התקפה לכל דבר.
* נתניאל אדווין קליין – המגן הימני הצעיר של ליברפול ונבחרת אנגליה, חגג 26 לאחרונה ונחשב להבטחה גדולה. מחלקת הסקאוטינג של בארסה כבר ניסתה לצרף אותו בעבר, אולי אחרי העונה הזאת, הם יחליטו לשים את הכסף על השולחן.
* דני אלבס – סולחה? קאמבק? בעיקר, חלומם הרטוב של כל אוהדי בארסה.
מגן שמאלי:
* אלכס סנדרו  – המגן הברזילאי שנרכש מפורטו ע"י יובה, חוגג 26 אביבים. האם השחקן שעצר את מסי במשחק הראשון בטורינו והפתיע פרשנים רבים, יגרום לבארסה לפתוח את הארנק?
* לייטון ביינס – מגנה של אברטון, עתיר הניסיון, היה המלפפון המבוקש ביותר לפני שני קייצים, אך בחר להישאר באנגליה. אולי עכשיו, בגיל 32, הוא יסכים להגיע לרוטציה עם ג'ורדי אלבה?
* מרקוס אלונסו – מגנה השמאלי הספרדי של צ'לסי, אחרי עונה מסחררת תחת קונטה, משך את עיניהם של כל הקבוצות בעולם. המכשול, הבלוז ככל הנראה יסרבו למכור אותו.
קישור 
להשאיר: בוסקטס, אינייסטה, ראפינייה.
למכור: גומש, טוראן, ראקיטיץ'
להשאיל: דניס סוארס, אלנייה.
הקבוצה שהחזקה בכדור היה שמה הראשון, הטיקי טקה המפורסם, הפכה לקבוצה שכל קבוצה שלוחצת אותה מעט, משבשת את תוכנית המשחק של אנריקה וגורמת לקבוצתו להראות מבוהלת ולחוצה. אינייסטה ובוסקטס היחידים שמצליחים, בכוחותיהם האחרונים, לגרום לקישור של ברצלונה להראות מכובד במידה. אוהדי ברצלונה דורשים – מהפך!
אופציות לרכישה:
קישור הגנתי:
* מרקו וראטי – קשרה האיטלקי של פאריס כבר הביע נכונות בעבר להצטרף לברצלונה ונראה שהוא האופציה העדיפה ביותר על קטאלונים, לתפקיד היורש של בוסקטס.
מרקו וראטי
* קוקה – קשרה בן ה-25 של אתלטיקו מדריד ונבחרת ספרד, כמו ניימאר, נראה שעבר כל כך הרבה בכדורגל ועדיין לא הגיע למחצית הקריירה. אופציה מצוינת עבור בארסה כדי להבטיח לעצמה כמה שנים טובות של שקט במרכז השדה.
* טיאגו אלקנטרה – הטעות הגדולה ביותר של בארסה בעשור האחרון, מכירת היורש של צ'אבי לבאיירן מינכן ב-2013 תמורת 25 מיליון יורו. כדי להחזיר אותו, ברצלונה תצטרך לכל הפחות, לשלש את הסכום אותו קיבלה.
קישור התקפי:
* מסוט אוזיל – קשרה של ארסנל, מאוכזב מהקבוצה שעומדת שם בכל עונה, אומנם מעט רך מדי הגנתית, אך כקשר התקפי, יכול לאפשר למסי להתמקד במשימות התקפיות ולהזין את שלישיית ה-MSN ולהפוך אותה לעוצמתית יותר.
* איסקו – הכוכב הספרדי של ריאל מדריד, ממעט לקבל דקות משחק תחת הדרכתו של זידאן. בעל שליטה פנומנלית בכדור, עשוי להוות תחליף הולם ליום שאחרי אינייסטה. מסיים חוזה בקיץ 2018 ולכן סיכוי גבוה שבארסה לא תהיה מוכנה לשים כסף רב עבורו הקיץ.
* פליפה קאוטיניו – חברו הטוב של ניימאר מנבחרת ברזיל, אחד הקשרים המוכשרים בעולם, בגיל 24 הפך לכוכב של ליברפול ועל פי השמועות, סיכוי סביר שיגיע בקיץ לקאמפ נואו.
* רוברטו פירמינו – שחקן נבחרת ברזיל וקשרה ההתקפי של ליברפול, נחשב לפוטנציאל גדול ובגיל 25 נחשב לשחקן יוצא דופן שעשוי להכניס המון פלפל למועדון שאולי איבד מעט מן התשוקה שלו.
התקפה 
להשאיר: MSN
למכור: אלקאסר
החלק המוכשר, המוצלח והיעיל ביותר בקבוצה, כרגיל, השלישייה חסרת המעצורים עשתה את העבודה גם העונה. תלונות רבות כנגד ההנהלה שלא דאגה למחליפים ראויים בעמדות הללו וכאשר אחד מאותה שלישייה נעדר, המחליף היחיד, פאקו, לא פוגע העונה, דבר הגורם להצבתם של ראפינייה או טוראן, דבר שגורם לירידה משמעותית בתפוקה ההתקפית. קבוצה גדולה כמו ברצלונה חייבת מחליפים הולמים בעמדות הכנפים ובעמדת החלוץ.
אופציות לרכישה:
שחקני כנף:
* ריאד מחרז – נכון, שחקן של עונה אחת, ילד צעיר שטרם הוכיח את עצמו, אך כקשר מחליף באגף הימני, שחקן השנה של הליגה האנגלית, יכול למלא את החלל החסר באופן מצוין ולהוסיף רעננות ויצרתיות גם על הספסל.
* דלה אלי – קשרה ההתקפי של טוטנהאם שמככב בליגה האנגלית, ילד בן 20, נחשב לאחד השחקנים עם הפוטנציאל הגדול ביותר להפוך לכוכב כדורגל.
* עוסמאן דמבלה – אם בילדים עסקינן, קשרה ההתקפי של דורטמונד, חתם אומנם רק לפני כשנה על חוזה ארוך טווח אצל הגרמנים, אך אם בארסה תהיה מוכנה לשלם, מדובר בכישרון עצום שיכול בשלב הזה להיות מחליף ראוי מהספסל ובעוד כמה שנים, אולי יורש של אחד משלישיית ה-MSN.
* אמבפה – הנער ממונאקו שהימם את העולם בעונה האחרונה והספיק לקבל השוות כבר לחלוץ הצרפתי הגדול, תיירי הנרי. תג מחיר אסטרונומי עלול לטרפד את המעבר.
חלוצים:
* מאורו איקרדי – חלוצה הצעיר של אינטר, מחורר רשתות בליגה האיטלקית, עם 20 שערים ב-29 משחקים, כבר בגיל 24, אין ספק שאיקרדי יכול להפוך לאחד החלוצים הטובים ביבשת.
* אוליבייה ג'ירו – חלוץ נבחרת צרפת, נחשב לחלוץ מגושם בעיניי רבים, אך כולם מודעים ליכולת הכיבוש, ההתמקמות ולמשחק הראש המצוין שלו. בארסנל מאוכזבים ממנו, אך עשוי להוסיף גוון מעניין בספסל של ברצלונה. צפוי להיות רכישה זולה.
* אלכסנדר לקאזט – חלוצה הצרפתי של ליון, רק בן 25, סגנו של קבאני בטבלת מלכות השערים בצרפת, עם 24 שערים ב-27 משחקים, חלוצה של נבחרת צרפת עשוי להיות רכישה מעולה.
אלכסנדר לאקאזט
לסיכום, הגורם במשחקי הקיץ הוא אחד ויחיד, כסף.
הנהלת ברצלונה מודעת לכל הבעיות, לכל החורים ולכל הפתרונות,
השאלה היא האם ישנה הבנה בדרג הבכיר שהמועדון זקוק למהפכה רצינית בקיץ וכמה כסף יסכימו להקצות לרכש?
נסיים בחלום אישי:
על הקווים – דייגו סימאונה
11 פותחים : טר שטגן, ביירין, גודין, פיקה, אלבה, וראטי, קוטיניו, קוקה, ניימאר, מסי, סוארס.
רוטציה: אומטיטי, אינייסטה, בוסקטס.
סגל רחב: הנדנוביץ', סרג'יו רוברטו, ביינס, ראפינייה, איקרדי\לקאזט, פירמינו\מחרז.
ברצלונה 2018 - דוח סקאוטינג
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח