ברומא התנהג כטניסאי

// מאת נתיב כפרי

תקופת החימר בטניס נמצאת בעיצומה ועומדת להגיע לשיא ברולאן גארוס שיחל בעוד פחות משבוע. עם סיומו של טורניר מדריד החלו כבר הסיבובים המוקדמים של טורניר רומא, ובלי שנרגיש היום (חמישי) יהיו כבר משחקי שמינית הגמר כשהגמר יהיה, כמו בכל טורניר, ביום ראשון הבא, וכבר אנו יכולים להסיק לא מעט דברים על המתרחש בעולם הטניס.

המדורג ראשון בעולם אנדי מארי היה יכול לרשום פתיחת עונה מרשימה בהרבה, בעיקר בזכות הזכייה בתואר מאסטרס 500 בטורניר דובאי בפברואר, אבל כבר באתגר הגדול הראשון שלו באליפות אוסטרליה הפתוחה החלו לרעוד לו הרגליים. אחר כך במרץ היה הסקוטי המצוין פצוע במרפק, וכשחזר לקראת עונת החימר הפגין כושר ירוד, אולי אפילו חוסר מוטיבציה.

מארי
Credit to the official Rolan Garros Facebook page

מארי פשוט לא נראה כמו השחקן מספר 1 בעולם. הוא לא משחק את הטניס שהביא אותו לפסגה ולכושר הנהדר שהיה במחצית השנייה של 2016, וההדחה שלו כבר במשחק הראשון ברומא מעידה על בעיה מנטלית. אז נכון, בשנה שעברה פדרר ונדאל נעו בין פציעות ולא היוו פקטור וג'וקוביץ' החל בירידה ממנה עדיין לא הצליח לחזור; ועדיין, מארי יכול להפסיד כיום לכל שחקן במאייה הראשונה, וראינו את זה. הוא משחק ללא חזון ולא מגיע לכדורים. הטקטיקה שלו לוקה בחסר ונראה כי הראש שלו לא שם. אולי הלחץ רב השנים לשדרג את עצמו ממספר 2 הנצחי למספר 1 פשוט הוציא ממנו את העוקץ, הוריד לו את המוטיבציה ואנו מגלים שמדובר כנראה במספר 1 'מזויף'.

ומה לגבי ג'וקוביץ'? נולה הצליח לגבש עמדה של טניס דומיננטי במדריד. הוא התחיל את משחקו הראשון בצורה רעה, אבל ידע לחזור ולהתעלות והלך והשתפר ככל שהתקדם הטורניר, אבל בחצי הגמר מול נדאל זה לא היה כוחות. את המערכה הראשונה סיים הסרבי בהתרסקות רבתי ובשנייה נתן פייט לא מספיק מול השור הספרדי, שמעד יותר מאשר הפסיד נקודות מול יכולת גבוהה.

אם כן, החל אולי איזשהו תהליך אצל ג'וקוביץ'. האם זהו תהליך חיובי? השאלה היא עד כמה יוכל להיות פקטור ברולאן גארוס, ולשם כך הוא צריך שוב להתייצב בחצי הגמר נגד אותו נדאל, אם שניהם יגיעו לשם, ולתת הרבה יותר מאשר במפגש הקודם ביניהם שצמצם את הפער ל-26 לסרבי מול 24 של הספרדי. ונדאל? הוא לא מתכוון ללכת לשום מקום. לא עכשיו, כשכוחו שוב במותניו.

נדאל ניצח ולא בקלות את דומיניק תים העולה בגמר טורניר מדריד. הוא עשה לאוסטרי מאסטר קלאס בטניס והצליח לנצח גם בעזרת יכולת משובחת (נדאל שיפר בצורה משמעותית את חבטת גב היד, כשרוב הווינרים במשחק היו בגב היד. זה אלמנט חשוב שמוסיף מימד נוסף לשחקן שבעיני רבים שני בהיסטוריה רק לרוג'ר פדרר); אך עשה זאת גם בעזרת ניסיון וערמה. היו לנדאל כמה דרופים נפלאים, מלאי חיתוך ואלגנטיות, במשחק הגמר, ובנקודות כה מכריעות שתים בן ה-23 פשוט נכנע; הוא לא היה מסוגל לנצח את נדאל שהיה טוב ממנו בשתי רמות.

נדאל
Credit to the official Rolan Garros Facebook page

גם תים הוא שחקן שמוכיח כי הטניס שלו מגוון אולי יותר מכל השחקנים בני גילו, השחקנים הצעירים שעתידים לתפוס את פסגת הטניס בשנים הבאות וזה יתרון גדול מאוד. הוא לא זקוק לסרב אדיר כדי לשתק שחקנים, הוא מעדיף לאלתר בדומה לגדולים ביותר ולהגיב למה שמתרחש על המגרש. וכשהוא מסתכל על העולם מתוך המחצית השנייה של העשירייה המובילה העתיד הקרוב והרחוק נראה בהיר במיוחד.

אבל הפעם, ברומא, הוא מוגרל ברבעון של נדאל. מה שאומר שאם השניים יצליחו להעפיל לשם, הם ייפגשו ברבע הגמר. האם יכולה להיות שם סנסציה? בהחלט. האם זה יקרה? ובכן, אחרי ההודעה הדרמטית של רוג'ר פדרר כי לא ישחק ברולאן גארוס יודע נדאל שהמכשול הקשה ביותר, זה שעמד איתן מולו בשלושה טורנירים גדולים בהם הפסיד, לא יעמוד בדרכו. וכשנדאל בטוח בעצמו על החימר ורואה לפניו שיא חדש של 10 טורנירי גראנד סלאם באליפות צרפת הפתוחה, דבר שאף שחקן או שחקנית מעולם לא עשו בעבר (לנדאל 9 טורנירי צרפת הפתוחה, והיחידה שהשיגה 9 טורנירי גראנד סלאם בטורניר יחיד היא מרטינה נבארטילובה שעשתה זאת בווימבלדון), הוא לא מתכוון לעצור. וקשה להאמין שמישהו גם ימנע ממלך החימר לזכות בטורניר מאסטרס 31 בקריירה ולשבור את השיא של ג'וקוביץ'.

דג'וקוביץ'
Credit to the official Rolan Garros Facebook page

זאת אלא אם הסרבי יראה את האופי, בפעם הראשונה אולי, נגד נדאל כשהוא בשיאו. ואז גם אפשר יהיה סוף סוף להזכיר את ג'וקוביץ' באותה נשימה ברשימת הגדולים מכולם. אז לאן הולך עתיד הטניס? נדאל מכוון לרולאן גארוס וכצפוי פדרר מכוון לשיא ווימבלדון חדש (8). נמשיך לעקוב אחרי השנה המרתקת שמתפתחת בטניס הגברים עם המון דפיקות לב. 

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח