ברוכה הבאה ללה ליגה – על העליה של ג'ירונה

// מאת רועי אורן

בזמן שריאל מדריד עשתה היסטוריה בכך שהגנה על תארה כאלופת אירופה, קבוצה נוספת עשתה היסטוריה כאשר העפילה לראשונה מהליגה השנייה לליגה הראשונה בספרד. מדובר בקבוצת ג'ירונה אשר עלתה לליגה הראשונה מהמקום השני אחרי שסיימה בתוצאת תיקו מאופסת מול ריאל סראגוסה.

ג'ירונה היא עיר במחוז קטלוניה אשר ידועה בעיקר בזכות קבוצת הכדורסל שלה. היא רצופה סמטאות עקלקלות המובילות לארמון העתיק שלה, ויש בה מוזיאונים, בתי-קפה גלריות, כנסיות גותיות, רובע יהודי ועוד. אך יש לה בעיה אחת – היא מעולם לא הצטיינה בכדורגל.

אוהדי ג'ירונה
אוהדי ג'ירונה חוגגים בסמטאות Credit to "Girona FC" Facebook page

אז לאחר שנים רבות של דשדוש בליגות התחתונות, אוהדי הקבוצה, אשר לא רצו להיות בצילן של הקבוצות הבכירות של מחוז קטלוניה, ברצלונה ואספניול, החליטו לרכוש חלק מהקבוצה ועל המשימה הופקד המאמן בן ה-42 פאבלו מאצ'ין. כמו שאמרו חז"ל "כל ההתחלות קשות", ואכן בשלוש השנים האחרונות נכשלה ג'ירונה בניסיונותיה לעלות דרך הפלייאוף (בעונה הראשונה של מאצ'ין הקבוצה ניצלה מירידה לליגה השלישית). אך השנה התגשם החלום, כאשר ג'ירונה הבטיחה את המקום השני ממנו עולים ליגה מחזור אחד לפני סיום העונה (כאשר היא מקדימה את חאטפה המדורגת שלישית).

ג'ירונה נהנית משיתוף פעולה הדוק עם מנצ'סטר סיטי שבה ההנהלה כולה מברצלונה במקור. כך, שיחקו אצלה בקבוצה הבלם הספרדי פבלו מארי והמגן הימני פבלו מפאו ובעונה הבאה ייתכן וישחקו אצלה הקשר ההתקפי מנו גרסיה (שהושאל העונה לקבוצה ההולנדית נאק ברדה) והקשר הספרדי ממוצא מרוקני ברהאם דיאס. כמו כן, ייתכן ושחקנים אשר לא ייקלטו בברצלונה, יושאלו אליה על-מנת שיהיה קל לעקוב אחר התפתחותם. בנוסף, מונה בתחילת העונה סוכן השחקנים ואחיו של פפ גווארדיולה, פרה גווארדיולה, בתור יועץ מיוחד להנהלה.

הקבוצה משחקת באצטדיון "המונטיליווי " שיש בו 9,000 מקומות ישיבה בלבד מה שמבטיח אווירה אינטימית ורותחת במשחקי הבית. יהיה מעניין לעקוב אחר התפתחותה של קבוצה זו ב"לה-ליגה" הספרדית בעונה הבאה

אוהדי ג'ירונה
Credit to "Girona FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח