במקום לרצות לפרק ולעוט על הגופה, תנו לבנות בשקט

// מאת אמיר לוי נכתב כטור תגובה ל"תתפרקי כבר הפועל"

הליך ההקפאה/פירוק של הפועל ת"א עורר, מן הסתם, שיח אינטנסיבי בתקשורת. אם זה באמצעות טורי דעה מפורטים של אוהדי מכבי בכל אתרי הספורט וכמובן שברשתות החברתיות. מעבר לטורים ולכתבות החדשותיות על הגורמים שהביאו להתרסקות הכלכלית של הפועל בשנים האחרונות, מילים רבות נכתבו על "חיבוק הדוב" של הקהל "שהביא את הקבוצה למצב הזה", ושבגללו אף אחד לא רוצה להתקרב לקבוצה ולרכוש אותה, כפי שאמר רמון ב"מופע" שלו בחדשות הספורט כשישב והאשים את אוהדי הקבוצה במסכת שקרים על אחריותם למצב, בזמן שהוא חייב 2.5 מיליון ₪ למועדון (הכל מגובה במסמכים).

חיים רמון הפועל תל אביב
צילום מסך

אחרי ששמעתי שמופעלים על "הרוכש הפוטנציאלי" איתן יוחננוף לחצים מ"גורמים ימניים" שלא לקנות בשום אופן את הקבוצה, החלטתי להציץ בעמוד הפייסבוק "יוחננוף – סופרשוק לכולם" וגיליתי קרוב ל-40 פוסטים שקוראים ליוחננוף לא לקנות את הפועל כי הם "גזענים, נאצים שונאי ישראל" תוך איום לחרם צרכנים.

כמובן שזה לא דבר חדש, אבל הפעם כשמדובר באדם שלא מכיר כ"כ את מועדון הפועל ת"א או את אוהדיה ומגלה עניין (לכאורה) ברכישת הקבוצה שעומדת בפני פירוק ואולי אפילו הפסקת פעילות, המחשבה על זה שאוהדים של קבוצה יריבה משקיעים כזה מאמץ למנוע מאדם לתרום לקהילה ולהציל את מושא אהבתם של אלפים פשוט הטריפה אותי.

ניסיתי לחשוב באופן היפותטי מה היה קורה אם היו מספרים למיץ' גולדהאר את "האמת על אוהדי מכבי" (כמו שאומר הסרטון שמיועד למי שרוכש את הפועל שמספר "כל האמת על אוהדי הפועל") לפני שרכש את מכבי ת"א:

– אוהדי מכבי שרפו רכבים של שני שחקנים לפני דרבי וכתבו כתובות נאצה בבית של אנטבי ותאומים.

– ברוך דגו, שחקן הקבוצה, זכה לאיומים על חייו ונהמות בשל היותו שחום עור, מהראן ראדי זכה לקללות וקריאות גזעניות שבעקבותן החליט בסופו של דבר לעזוב לב"ש.

– אוהדי מכבי זרקו בקבוקי תבערה על ביתו של בעלי הקבוצה לוני הרציקוביץ' בניסיון לסלקו מהמועדון.

– אוהדי מכבי זרקו אבנים לתוך בתים של אוהדי מ.ס אשדוד שגרים בסמוך לאיצטדיון הי"א.

– שירי אונס לאוהדות הפועל, שירים גזעניים, שירי הלל ליגאל עמיר.

– ניצבת בשני המקומות הראשונים במדד הגזענות בחמש השנים האחרונות.

אז הנה גם אני סיפרתי את "כל האמת" על אוהדי מכבי תל אביב והכתמתי ציבור שלם, זה כ"כ קל ונוח.

———————————————————————————————————

שורה תחתונה, אני מבין את הטרנד הציני שמבוסס על fuck you tel aviv שבעקבותיו נכתב הטור "תזדייני באר שבע" ע"י אוהד מכבי וגם "תתפרקי כבר הפועל" באתר הזה, אבל בסופו של דבר, חשוב לזכור:

יש ציבור גדול ונאמן של אוהדים שרודף אחרי הקבוצה הזאת בכל מקום, מגיע בכמויות גדולות כשקשה ורע כלכלית ומקצועית. יותר מדי אנשים וגורמים אינטרסנטים ניסו ומנסים לחרב את הדבר הענק הזה שנקרא "הפועל תל אביב", הקבוצה היחידה שהגיעה לרבע גמר גביע אופ"א, היחידה שסיימה במקום ה-1 בשלב הבתים בליגה האירופית (וזכתה גם בדאבל באותה העונה), הקבוצה היחידה שזכתה 3 פעמים ברציפות בגביע המדינה, השנייה בגודלה מבחינת מס' האליפויות (13, אחרי מכבי ת"א עם 21 ולפני מכבי חיפה עם 12).

אני לא תמים, יודע שיש דברים קשים, אלימים ומגעילים שנעשו ע"י גורמים בקהל של הפועל, אבל זה ממש לא מעיד על כולו ובטח שלא אומר שלא מגיע לקהל הזה קבוצה לגיטימית בליגת העל, עם בעלים ראוי.

קהל הפועל תל אביב אמיר לוי
צילום: אמיר לוי
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח