בלומפילד? לא, זה נתניה

אני זוכר את העונה הזאת, איך אפשר לשכוח? את המיליארדר הקנדי הראשון, הלו הוא אלכס שניידר, שלקח מידיו העייפות והמזניחות של לוני את המועדון עם הכי הרבה ציפיות, לדאז לרוב גם אכזבות – מכבי תל אביב. מעבר לרכש המרשים בדמות הצמד בוזגלו את יבוריאן (אותו יבוריאן שבהמשך היה ידוע בשם – יבוריאן…וזה הולך החוצה), אחד המרכיבים שגרמו לאבא שלי לקנות לילד למוד האכזבות שלו מנוי לשער שמונה היה החזרה לחולצות המשובצות, הרי הם חולצות הדאבל, היסטוריה שלא הכרתי מהתקופה שאבא שלי אומר ש"בקושי היית בתכנון".

מכבי תל אביב חולצות משובצות
משה מישאלוב עם החולצות המשובצות
קרדיט לפורום השחקן ה-12

אז אני, ילד בן 12, ואבא, שנתן לעצמו לפתח יותר מידי ציפיות, נסענו בכל שבוע לבלומפילד, וזאת הייתה חוויה של הרבה יותר ממשחק כדורגל. כל אוהד מכבי מכיר את הפקקים של לפני ואחרי המשחק, את פלאפל ג'ינה שמפוצץ באוהדים שרעבים לכדורגל ולמשהו טוב בפיתה במסעדה שאפילו אין בה כיסאות (כי מי צריך לשבת עם כל האקסטזות של לפני משחק?), את שישיית הטרופיות שחייבים לקנות כי אסור משום מה להכניס בקבוקים לאצטדיון ואין מצב שתסכים לשלם חמישה עשר שקלים על כוס קולה. וכמובן שאסור לשכוח את חבילת הגרעינים הידועה לשמצה לכל עובד נקיון במגרש ספורט כלשהו בארץ. בשבילי בלומפילד זה להגיע כל משחק שעתיים וחצי לפני כדי לתפוס את המקום הכי טוב, להתרגש כשהשוער עולה להתחמם (ימי יבריץ העליזים למי שזוכר) ולצעוק שם שם עם שי סידי בהצגת השחקנים.



את כל היופי הזה איכלס בתוכו ההיכל מיפו שהיום לא מזכיר במטי מעט את מה שהיה. בזכות העבודה המרשימה כתמיד של עיריית תל אביב, מכבי, הפועל ובני יהודה כבר למעלה משנתיים נאלצות לנדוד לאצטדיונים רחוקים. אם זה לא מספיק, אז מכבי בחרה, בצורה די תמוהה, לעבור דווקא לאצטדיון מאוד לא נגיש תחבורתית כמו נתניה. נכון, נתניה הוא אצטדיון יפה, ויחסית גדול, ויש שם אפילו מייבש ידיים בשירותים, אבל הוא לא בלומפילד – ואת זה ראשי מכבי, שרומזים מעת לעת על כוונה לוותר על האצטדיון המיתולוגי גם כאשר השיפוץ יסתיים ולהישאר בעיר היהלומים הזרה, מתקשים כנראה להבין. הקהל של מכבי הוא מהגדולים, אם לא הגדול בארץ, אך האוהדים באמת מתקשים עם המעבר מהסיבה הפשוטה שהוא פשוט לא זה. הוא הרבה דברים, אבל ממש לא בית.

מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page"

לראייה, השנתיים האחרונות של מכבי שעברו ללא תואר אליפות. אצבע מאשימה כלפיי הסוגייה הזאת היא לא דבר מופרך ומכבי צריכה להבין שכדי לחזור להיות בולודוג זולל תארים, היא חייבת לקבל בחזרה את המלונה שלה. מכבי צריכה בית אמיתי, אלופה צריכה בית אמיתי, לצערה של מכבי גם השנה לא יהיה לה מבצר, וזה מטיל ספקות רבים על המשך העונה שלה. אם רק היינו יכולים, בהחלטה אחת, כמו אז כשהחליטו להחזיר את החולצות המשובצות, לשחזר ימים כקדם ולחזור ליפו. מכבי שלי, גם לארבעים דקות של פקקים הייתי חוזר בשבילך.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח