בכל זאת, קבלן

לפני כשנתיים וחצי העליתי באחד האתרים בו אני כותב טור בשם "מאלופת אירופה למועדון בינוני ב-10 שלבים". הטור עסק במינוי של רפא בניטז לתפקיד מאמנה של צ'לסי ולמעשה כלל עשרה שלבים שבסופם צ'לסי למעשה הפכה למועדון בינוני כמו ליברפול.

יש כמה קווים מקבילים בין השלבים הללו לשלבים שמבצעת כרגע ריאל מדריד:

"לפטר את המאמן שהוביל את הקבוצה לזכייה באליפות אירופה" (גם אז זה היה מאמן איטלקי)

"למנות את רפא בניטז"

ברור לי שריאל מדריד לא תהפוך למועדון בינוני, למרות החשש מהאופי המרדים של בניטז. אני מחיתי נגד פיטוריו של אנצ'לוטי ואני גם לא חסיד של המאמן הספרדי עם הזקן הצרפתי, אבל בסופו של דבר – האיש מביא הישגים:

שתי אליפויות וגביע אופ"א עם ולנסיה (אליפות בעונה ראשונה שלו בקבוצה גדולה), זכייה בליגת האלופות ובגביע האנגלי עם ליברפול, זכייה באליפות העולם לקבוצות עם אינטר, זכייה בליגה האירופית עם צ'לסי וזכייה בגביע האיטלקי עם נאפולי.

אז נכון שבצ'לסי ואינטר התארים היו פרס ניחומים אחרי עונות לא מרשימות ושבנאפולי הוא נכשל טוטאלית אשתקד – הדחה במוקדמות ליגת האלופות ומקום רביעי, מתחת לציפיות, אבל האיש יודע לעבוד. הוא עדיין המאמן המוצלח ביותר בולנסיה ובליברפול ב-20 השנים האחרונות והוא אימן בעבר את ריאל מדריד עד גיל 19 (אליפות ושני גביעים) בתחילת שנות ה-90' אז הוא גם קצת מכיר את המערכת.

רפא בניטז מאמן

יש לי נטייה להתעצבן בתחילת כל עונה על ריאל מדריד, זה קרה כשהביאו את בייל ושיחררו את אוזיל וגם אשתקד כששחררו את די מאריה ואלונסו והביאו את חאמס. אבל בסופו של דבר התבדיתי, ריאל באמת גדולה יותר מכל שחקן ומוכיחה שהיא יודעת להתקדם ולהתחרות ברמות הגבוהות ביותר ושלא רק מחפשים שם איך למכור חולצות. גם אם קסיאס כבר לא שם.

בקיצור, גם עם רפא, יהיה בסדר. ריאל תישאר ריאל.

ומה עם אליפות?

האם זה אומר שאני אופטימי לגבי אליפות העונה של ריאל? ממש לא. הסאגה הבלתי נגמרת עם דה חאה, השחרור של קסיאס, החלוץ הנוסף שלא מגיע – לא במקום בנזמה, אלא בנוסף לבנזמה. אני לא רואה את ריאל טובה יותר מהעונה שעברה ואשתקד היא נתנה את המקסימום.

ומה לגבי היריבה הגדולה? אז נכון שהתצוגה ההגנתית החלשה של בארסה בפתיחת העונה נותנת תקווה, אבל אני מאמין שזאת רק חלודה של תחילת עונה. את החלודה המשמעותית ביותר בארסה כבר הורידה אשתקד כשהשלישייה המפחידה מסי-ניימאר וסוארז כבר למדה לשחק אחד עם השני.

ואפשר לדבר על ההתחזקות של אתלטיקו, ולנסיה וסביליה ועל כך שהחל מהשנה הבאה תהיה חלוקת הכנסות שוויונית יותר ושברצלונה מזדקנת, אבל מבחינתי ולצערי, כל עוד השלישייה הזו משחקת ביחד, בשנתיים הקרובות זאת לא תהיה ליגה של שתי קבוצות, אלא ליגה של קבוצה אחת בלבד.

נקווה שאתבדה, מה אתם אומרים?

בפינת הוידאו – לא ידוע כמה זה מצחיק, אבל שווה צפייה:

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח