בחזרה לעבר: כשארסנל התעללה בלידס

// מאת מתן ארווץ

ארסנל תארח ביום ראשון הקרוב את לידס יונייטד, העולה החדשה הממוקמת במקום העשירי, מעל ארסנל הנמצאת במקום ה–11, עם נקודה פחות. ארסנל, תחת מיקאל ארטטה, חווה את אחת העונות החלשות ביותר שלה. לעומתה, לידס יונייטד, תחת מרסלו ביילסה המאמן הארגנטינאי הצבעוני, נמצאת בסוג של תהליך, בטח כשמדובר בעולה חדשה לליגה הטובה בעולם.

נוסטלגיות רבות עברו בין שני המועדונים. אנקדוטה מעניינת היא שבקיץ 2000 רובר פירס הצרפתי הגיע להיבחן בלידס יונייטד, אך לבסוף נחטף על ידי ארסן ונגר, המנג'ר הצרפתי הכל יכול, וחתם בארסנל.

ברגקאמפ, פירס, הנרי, ארסנל
Credit to Arsenal Facebook page

 

בעונת 99-00 ארסנל הגיעה ל'אלנד רואד', כשהיא במשבר, אך עדיין נאבקה בצמרת על המקום המוביל לצ'מפיונס. התותחנים רק רצו להמתיק לאוהדיהם את הגלולה, אחרי הכישלון באותה שנה בשלב הבתים של הצ'מפיונס, בו היא סיימה שלישית ומצאה את עצמה בגביע אופ"א, כשגם זכייה באופ"א הייתה יכולה להוות סוג של המתקה לאותה העונה. המשחק אז שודר בערוץ 11 ביום ראשון בצהריים והמפגש הזה בעיקר אפיין את ארסנל כקבוצה אטרקטיבית ונעימה לעין, בעלת כדורגל יפה. מנגד, לידס הייתה קשוחה ומאוד אגרסיבית.

דווקא לידס התחילה את המשחק בסערה כשהארי קיואל, החלוץ האוסטרלי שעוד ינחת בליברפול, רץ לעבר רחבת ארסנל, עבר את הבלם הותיק מרטין קיאון בקלילות, מסר לאלן סמית', שהיה צריך לעלות את לידס ליתרון, אך בעט ברשלנות לשמיים. לתיירי הנרי החלוץ האגדי הפנטסטי של ארסנל היו תוכניות אחרות. הוא קיבל כדור מהקיצוני האנגלי ריי פארלר ומול השוער נייג'ל מרטין לא התבלבל וקבע 0:1 לתותחנים.

הזכרתי קודם לכן את הקשיחות של לידס. עדות לכך הייתה בשני אירועים שהשפיעו על המשחק. דניס ברגקאמפ ההולנדי כידרר בקלות לעבר רחבת לידס, נתקל באיאן הארט, האיש והבעיטות הנפלאות. ככל הנראה, הארט נתן לחלוץ ההולנדי 'קטנה' ובעקבות כך, הורחק בצהוב שני והותיר את דיויד אולירי וחניכיו בעשרה שחקנים. המתח גבר כשהמגן לי דיקסון מארסנל והארי קיואל נקלעו לתיגרה מכוערת. מפה לשם ארסנל התחילה להשתלט על האלנד רואד ובמחצית השנייה מרטין קיאון ניצל הרחקה לא משכנעת של שחקני לידס ובריבאונד קבע 0:2 לתותחנים.

הלוחם-בספאם לוגו

 

ארסנל החמיצה כמה הזדמנויות ונתקלה בהצלות נהדרות של מרטין. אך גם יום טוב של מרטין לא עזר ללידס להינצל מתבוסה. סילביניו הברזילאי פשוט התעלל בהגנת לידס ובעט לעבר השער, אך מצא את נייג'ל מרטין שהדף לאמצע. לצערו של השוער, הכדור הגיע לחלוץ הניגרי הנפלא אנווקאנו קאנו, שקבע 0:3 ענק. המסמר האחרון בארונה של לידס הגיע מרגליו של מארק אוברמארס ההולנדי. ביום ההוא ארסנל התפוצצה על לידס והנחיתה עליה חבילה, כשבסיום לוח התוצאות סימן 0:4. אותו משחק החל כדור שלג אצל לידס, כאשר לפני המשבר היא הייתה במקום הראשון בפרמיירליג.

למרות זאת, באותה עונה לידס וארסנל הגיעו רחוק בגביע אופ"א. ארסנל הפסידה בגמר לגלאטאסריי הטורקית בפנדלים, ומנגד לידס יונייטד גם היא נתנה הופעה נהדרת בגביע אופ"א. היא הודחה בדיוק בחצי הגמר נגד אותה גלאטאסריי. בהקשר שלה, אתם וודאי זוכרים את האירועים הטרגיים שיצרה ההתמודדות ההיא, כששני אוהדי לידס נרצחו בטורקיה על ידי אוהדי הקבוצה הטורקית.

רק לחשוב על ארסנל ולידס נפגשות מחזיר אותנו לימים אחרים. אז אלה היו קרבות של צמרת. היום כאמור לידס נמצאת בתהליך, אחרי שהיא סוף סוף חזרה לבמה המיוחלת לה. ארסנל מצידה, רק רוצה להתעורר מהשנה הזאת שהיא סיוט עבורה.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח