בולט בהיעדרו – סלים טועמה

הערב ייערך המשחק המרכזי של המחזור כשהפועל ת"א תארח את בית"ר ירושלים. למה זה המשחק המרכזי של המחזור? בעיקר בגלל היריבות הגדולה בין שני המועדונים שהם חלק ממה שהיה נקרא עד לא מזמן "ארבעת הגדולות". האם הן נחשבות עדיין לגדולות? זה כבר דיון לפעם אחרת שאנחנו מנהלים אצלנו בקבוצת הבלוגרים.

אבל לקראת המשחק רציתי דווקא להתמקד באחד מ'גיבורי' מפגשי העבר, שמהלך שביצע לפני כשבועיים עבר מתחת לרדאר, כמו הרבה מהלכים אחרים בקריירה שלו. אני מדבר על הפרישה של סלים טועמה. בגיל 37 קשרה של מכבי שעריים פרש ממשחק בגלל פציעה והוא מותיר אחריו חתיכת מורשת, גם בגלל יכולותיו מחוץ למגרש, וגם בשל היצירתיות שיצר אצל אוהדי היריבות.

סלים טועמה במדי מכבי רחובות שעריים
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מכבי שעריים רחובות

בנימה אישית, טועמה הוא גאון כדורגל. הוא אחד השחקנים שבגללם אני אוהב את המשחק הזה. ראיית המשחק שלו, הטכניקה, הבישולים, הבעיטות החופשיות. טועמה הוא אמן שלא הגיע לפסגות הראויות ליכולת שלו. הנה משהו שכתבתי עליו לפני 9 שנים כשעוד שיחק בסטנדרט ליאז':

http://www.liga.co.il/viewart.php?artID=39091&self=teampage.php

בקצרה – טועמה מוכשר אבל לא מימש פוטנציאל לאורך זמן ולא תמיד קיבל את ההערכה הראויה. עזבתי את טועמה בטור כשהוא מסיים עונה אחת עם עליות ומורדות בליאז' כשלא ברור לאן מועדות פניו. בסופו של דבר הוא נשאר עוד עונה אבל כמעט שלא שיחק, עבר ללאריסה היוונית מבלי להשאיר חותם, עד שחזר הביתה שוב להפועל ת"א. במדיה חזר להיות רלוונטי, כבש שער ניצחון בדקה ה-90' בגמר גביע המדינה מול מכבי חיפה והיה חלק מקמפיין האלופות המוצלח, כשגם בישל את המספרת הבלתי נשכחת של זהבי מול ליון.

סלים טועמה הפועל תל אביב
קרדיט לדף היו טיוב של הפועל תל אביב

בסופו של דבר נחתך מהפועל ת"א כשאייל ברקוביץ' הגיע למועדון, ולסיפור הסינדרלה שלו מול המועדון אין האפי הנד. טועמה תובע את המועדון בו גדל בגין חובות של כחצי מיליון ש"ח וגם ניצח בתביעה מוזרה בה נקבע כי עליו לקבל כספים שקיבלה הפועל מחברת הביטוח שלו בגין פציעתו, ולא העבירה לו. עוד סיפור מכוער של מועדונים שלא יודעים לשלם לשחקנים שלהם, גם אם היו סמלים.

וטועמה היה סמל, גם של המועדון, וגם סמל לגזענות של מועדונים אחרים ששרו לו ללא הפסקה שירי נאצה במגרשים בגלל מוצאו. על הגזענות בבית"ר ירושלים, מועדון שלא מקבל אליו ערבים ו/או מוסלמים (טועמה בכלל נוצרי) לא צריך להוסיף, אבל הגזענות חוגגת גם במועדונים אחרים, והגיע הזמן שיתחילו למגר אותה באמצעות ענישה אפקטיבית שכוללת גם התגייסות אמיתית של המועדונים וההנהלות, וכמובן גם בתי המשפט והמשטרה. קחו לדוגמה את ווסטהאם שהרחיקה לכל החיים אוהד שהצדיע במוהל יד.

בכל מקרה, אני לא חושב שטועמה לא הגיע מספיק רחוק בגלל גזענות. יש מספיק שחקנים ערבים בכדורגל הישראלי שהצליחו או לפחות קיבלו הזדמנות שווה, ראו למשל את ואליד באדיר, ראו המון שחקנים ערבים שמשחקים בליגה שלנו. בהתבסס על כתבות רבות שקראתי עליו, טועמה התקשה להסתגל למציאות שונה, למשל בחו"ל, או במועדונים שהם לא הפועל ת"א, וגם שם לא היה נותן תפוקה מספקת כשלא ראה עין בעין עם המאמן, כמו בתקופת רן בן שמעון.

אבל מה שבטוח, כשהוא היה בשיאו, טועמה היה אחד השחקנים שהכי נהניתי לראות. הערב, במשחק שהיה פעם אחד הגדולים בכדורגל הישראלי, והיום הוא קצת עצוב, בין מועדון בפירוק למועדון שאולי יגיע לזה, שחקן כמו סלים טועמה בהחלט חסר.

 

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח