ההזדמנות הגדולה של אתלטיקו מדריד

// מאת נתניאל טובול

4 שנים אחרי האליפות האחרונה, עושה רושם שהקיץ האחרון של אתלטיקו מדריד הוא הכנה לקראת שבירה נוספת של הדואופול המפורסם בעולם – זה של ברצלונה וריאל מדריד בראשות הלה ליגה (למרות שבעשור האחרון זו בעיקר ברצלונה).

בזמן שכולם מדברים על מי יהיה המחליף של רונאלדו בריאל ועל "הגניבה" שברצלונה עשתה לרומא עם מלקום, אתלטיקו בנתה קבוצה שנראית חזקה יותר מהעונה שעברה כמעט בכל עמדה במגרש.

קוקה וגודין
Via Atletico de Madrid facebook page

החיזוק הזה התחיל כבר בינואר האחרון עם חזרתו של דייגו קוסטה למועדון, המשיכה עם הסאגה של גריזמן וההכרזה שלו שבסוף ימשיך לשחק במועדון, ונמשכה עם כמה רכישות מרשימות, שאולי יביאו את החבורה של דייגו סימאונה הכי רחוק שאפשר, כולל גמר אלופות שלישי בקדנציה של המאמן הארגנטינאי.

רוב השחקנים מעונת האליפות ההיסטורית ב-2013/14, כמו דויד וייה, מיראנדה וטיאגו אולי כבר לא נמצאים בקבוצה, אך מה שסימאונה בנה הקיץ נראה מרשים מאוד, והאוהדים בהחלט יכולים לפנטז על כך שהם פייבוריטים לזכייה באליפות.

על חוליית ההגנה של אתלטיקו אין צורך להרחיב. מאז שסימאונה הגיעה לקבוצה חוליית הגנה נהדרת שקשה מאוד להבקיע מולה, והמגמה צפויה להימשך גם העונה. בלב ההגנה חוזה מריה חימנס ודייגו גודין המגיעים אחרי שיתוף פעולה נהדר ביניהם במונדיאל האחרון במדי נבחרת אורוגוואי, מאחוריהם יעמוד בין הקורות יאן אובלאק, אחד השוערים הטובים בעולם.



 

גם הקישור של אתלטיקו בנוי למופת, עם סאול וקוקה במרכז הקישור, שחקנים שיוצרים איזון בין ההגנה להתקפה ומשלימים אחד את השני.

בעונה הקודמת אחת הבעיות הגדולות של הקבוצה הייתה בהתקפה. החזרה של קוסטה לא הביאה את השינוי המיוחל (רק 3 שערים ב-15 משחקים), גריזמן לא יכול היה לעשות הכול לבד. פרננדו טורס המשיך הלאה, ולוסיאנו וייטו הוא לא האיש שאיתו היית רוצה לרוץ לזכות בתארים הגדולים.

ההגעה של תומאס למאר וג'לסון מרטינס יכולה להקל קצת על גריזמן ולאפשר לו לעשות גם את הירידה לקישור שהוא כל כך אוהב. תוסיפו לכך את קוסטה עם הכנה ראויה והרי לכם רביעייה התקפית מלאת טכניקה, מהירות ופיזיות שיכולה לעשות צרות לכל ההגנות הטובות באירופה.

סימאונה
Via Atletico de Madrid facebook page

מרטינס ולמאר תפורים על הכדורגל שסימאונה אוהב, והם גם מאפשרים למאמן הארגנטינאי גמישות טקטית רחבה מאחר והם יכולים לתפקד במגוון תפקידים בקישור, בין אם זה קיצוני ימני/שמאלי או אפילו לתמוך בחלוץ.

בזמן הזה שלופטגי מקבל את ריאל מדריד המתחדשת והכנראה חלשה יותר מזו של העונה שעברה, ובזמן שברצלונה מתמקדת בעיקר בלהביא שחקנים צעירים, סימאונה ושחקניו יודעים שזאת ההזדמנות שלהם לזכייה באליפות שברוב העונות היא כמעט בלתי אפשרית מבחינתם.

אתלטיקו מדריד, ליגה אירופאית
Credit to "Atlético de Madrid" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח