אם כל הסנסציות – על לסטר לקראת המפגש עם אתלטיקו מדריד

בעוד מספר שעות (21:45) יעלו על הדשא בויסנטה קלדרון שבמדריד שחקני לסטר סיטי, האלופה האנגלית למי שהעז לשכוח. הקבוצה שלפני שלוש עונות עוד שיחקה בצ׳מפיונשיפ ואפילו בחלומותיה הפרועים ביותר לא חלמה על אליפות, וכמובן שלא על ליגת אלופות, ניצבת ברבע הגמר לאחר שהוכיחה שמקומה בשלב זה אכן ראוי – היא השיגה אותו בזכות ולא בחסד.

תחילה, היא הוגרלה לבית 7 יחד עם אלופות בלגיה ודנמרק (קלאב ברוז׳ ופ.צ. קופנהגן בהתאמה) ופורטו הפורטוגזית שכבר זכתה במפעל (עם מוריניו מיודענו במאי 04׳). היא ניצחה ״על האפס״ בשלוש משחקיה הראשונים במפעל (3:0 בברוז׳ בנוסף ל-2 ניצחונות 1:0 ביתיים קטנים-גדולים על פורטו וקופנהגן), ובשלב זה הייתה בין הקבוצות הבודדות שניצחו את כל משחקיהן במפעל, יחד עם ברצלונה הענקית ו-אתלטיקו מדריד, המארחת במשחק רבע הגמר הראשון. בנוסף, השועלים היו בין הבודדות שלא ספגו עד שלב זה, יחד עם יובנטוס הענקית ושוב, אותה אתלטיקו מדריד.

במהלך הקמפיין הנהדר בליגת האלופות, הקבוצה התרסקה בליגה והפסידה בצרורות תוך התקבעות בחצי התחתון של הטבלה וצבירת ניצחונות מועטים למדי, בטח כשמדובר באלופה המכהנת. באלופות היא עוד הספיקה להאריך את רצף אי-הספיגה שלה עם תיקו מאופס בדנמרק, ניצחה את ברוז׳ 2-1 בקינג פאוור, לפני שהפסידה 5-0 (!!!) לפורטו בחוץ במחזור האחרון, במשחק שלא השפיע כלל, שכן לסטר הבטיחה את ראשות הבית הרבה קודם, אך – הראה לנו שהסינדרלה אכן פגיעה ואין לצפות ממנה ליותר מדי בהמשך.

לסטר סיטי
Credit to "Leicester City Football Club" Facebook page

בהגרלת שמינית הגמר נקבע שהיא תיפגש עם סביליה, ובכך היא בעצם ניצלה ממפגשים קשים בהרבה, על הנייר לפחות – עם יריבות כמו פ.ס.ז׳, באיירן מינכן וריאל מדריד. במהלך החודשים שעברו לסטר המשיכה לשקוע בליגה, תוך חשש כבד שהיא תהיה לאלופה הראשונה בהיסטוריה של הפרמייר ליג האנגלית שיורדת ליגה שנה לאחר זכייתה. הקבוצה הגיעה למשחק החוץ בפיחואן הגועש, ולמרות מצבה הקשה בליגה הצליחה לצאת עם הפסד מינימלי לחלוטין, 2-1, כולל שער חוץ של ג׳יימי ורדי שהפיח תקוה אצל רבים, ועצירת פנדל נהדרת של השוער הדני קספר שמייכל, הבן של, מרגלי חואקין קוראה, החלוץ הארגנטיני הצעיר. עם זאת, ובעקבות המצב הקשה בליגה ולצערם של אוהדים רבים ברחבי העולם, הנהלת הקבוצה פיטרה את המאמן האיטלקי קלאודיו ראניירי, שהיה אחראי מרכזי לאליפות הסנסציונית ומינתה את עוזרו, קרייג שייקספיר האנגלי.

משחק הבכורה של המאמן האנגלי היה הגומלין בקינג פאוור, שהתנהל בצורה מפתיעה ומרגשת לכל הדעות. המארחת עלתה ליתרון משער של הקפטן הבלתי מעורר, ווס מורגן הג׳מייקני,היתרון אף הוכפל משער של מארק אולברייטון האנגלי הנהדר. נאסרי הצרפתי המתוסכל הורחק בצהוב שני והותיר את הספרדים בעשרה שחקנים, הקבוצה הספרדית זכתה בכל זאת בפנדל, שיכל לשלוח את המשחק המרתק להארכה, אך הבעיטה של סטיבן ׳נזוזי הצרפתי נהדפה, כמו במשחק הראשון, על ידי קספר שמייכל המצוין, שעל שמו חתום יותר מכל ההישג הסנסציוני. מכאן הקבוצה התחילה רצף נהדר שהמשיך עם חמישה ניצחונות רצופים בליגה, שהרחיק אותה משמעותית מקו האדום והעניק מרווח נשימה. הרצף הסתיים במחזור האחרון עם הפסד חוץ לאברטון ולוקאקו הלוהט.

בשלב הנוכחי הקבוצה הגרילה את אתלטיקו מדריד, שנהנית תמיד ממעמד האנדרדוג, שהביא אותה לשני גמרים ב-3 שנים תחת צ׳ולו סימאונה הנהדר (הראשון כשלסטר עוד שיחקה בליגת המשנה) לאחר שגברה בדרך על שמות גדולים וחזקים כמו ברצלונה, באיירן מינכן, צ׳לסי ומילאן. יהיה מעניין לראות כיצד אתלטיקו, שנמצאת בכושר טוב ובעיצומו של רצף משחקים חיובי (1-1 בברנבאו בשבת האחרונה) תתנהל כאשר היא פייבוריטית מובהקת מול הסנסציה האדירה של שייקספיר ושמייכל.

ונסיים בהימור: 2-1 לאתלטיקו בקלדרון, שישאיר סיכוי משמעותי לאם כל הסנסציות בקינג פאוור.

אתלטיקו מדריד
Credit to "Atlético de Madrid – Page Francophone" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח