איך תשפיע עזיבת אדן הזאר על צ'לסי?

// מאת רועי דוויק

כאוהד צ'לסי קשה לי מאוד המחשבה שאת השנה הבאה נפתח ללא אדן הזאר, הכוכב הגדול של הקבוצה ב-7 השנים האחרונות. לדעתי השנה זו השנה שבה הכוכב הבלגי הפגין את הכדורגל הטוב ביותר שלו וגם המספרים תומכים בכך עם 16 שערים ו-15 בישולים (הכי הרבה בליגה) כשהוא מעורב ב-31 שערים (הכי הרבה בליגה),14  תארי איש המשחק (הכי הרבה בליגה),122  דריבלים מוצלחים (הכי הרבה בליגה), יצר 93 מצבים (שני בליגה), השיג לקבוצתו 23 נקודות (הכי הרבה בליגה) ומעורב ב-49% משערי קבוצתו (הכי הרבה בליגה). עדיין לא ברור איך לא נכלל בנבחרת השנה של הפריימרליג.

הזאר, צ'לסי
Credit to "Chelsea Football Club" Facebook page

העונה האדירה הזאת לא נעלמה מעיניה של ריאל מדריד, שבעקבות מכירת כריסטאנו רונאלדו בקיץ נחלשה מאוד וכבר כמה שנים טובות מחזרת אחר הזאר והקיץ נראה שבחסות העובדה שהחוזה של אדן יסתיים בקיץ הבא, לא רק שפלורנטינו פרז סוף סוף יגשים את חלומו לצרף את הכוכב, אלא אפילו יקבל את הכוכב בסכום נמוך משמעותית מהשווי האמיתי שלו.

אין ספק שלולא הזאר השנה הקבוצה של סארי היתה מסתיימת בצורה קטסטרופלית. השאלה היא מה יקרה כאשר הזאר יעזוב את הבלוז ומי יקח את המושכות וינהיג את צ'לסי בחלק הקדמי. כאשר חושבים על הכוכב השני של צ'לסי חושבים על קאנטה, אבל השנה קאנטה מציג יכולת לא מספיק טובה. האמנם לא רק לצרפתי האשמה, אלא בעיקר בגלל סארי שהזיז אותו מהעמדה המועדפת עליו (קשר אחורי) לעמדה קדמית יותר בה הוא משתלב הרבה פחות טוב. לאור זאת, אני חושב ששתי נקודות האור שלנו בחלק ההתקפי בשנה הבאה יהיו כריסטאן פוליסיץ ותאמי אברהם.

 

הקיצוני האמריקאי אומנם לא סיפק עונה מרשימה במדי דורטמונד, אבל יש לו פוטנציאל ענק. מספיק לראות את השער שלו במשחק מול ורדר ברמן וכבר תתאהבו. כדאי לשים לב גם לחלוץ האנגלי שמפציץ השנה בצ'מפיונשיפ במדי אסטון וילה עם 25 שערים. אומנם בליגת המשנה, אבל עם החלוצים המאכזבים של צ'לסי (ז'ירו, היגוואין ומוראטה) שווה לקחת את הצ'אנס ובכלל, העזיבה של אדן הזאר מסמלת עידן חדש בצ'לסי בו צריך לתת צ'אנס לשחקני האקדמיה (שזכו פעמיים בליגת האלופות לנוער והשנה הגיעו לגמר) ולא להשאיל אותם סתם.

האם זה יספיק לחזור לצמרת? לא בטוח שכבר בשלב ראשון, אבל עם השתלבות נכונה זה יכול להיות יופי של בסיס לחזור לפסגת הליגה האנגלית.

Via Premier League Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

3 תגובות

  1. ניתוח מעניין מאוד. נקווה לעונה טובה, התקפית ומנצחת

  2. קודם כל שנה הבאה במידה ויהי בריאים .ללופטוס ואודוי יהיה חלק חשוב יותר (לופטוס כבר בחודש וחצי האחרונים נראה כהדבר הבא בכדורגל).
    וויליאן בעונת נפל אחרי עונה כזאת תמיד חוזר חד יותר מקןוה שאצלנו .
    אדן הזאר השחקן הכי טוב של צלסי בשנים האחרונות
    אבל חסרה לו את מניהגות של פרנקי דורגבה וטרי .
    אני סמוך ובטוח שקאנטה כקשר אחורי ואזפי על המגרש נשאר בטופ .
    זומה יהיה תוספת מרעננת להגנה
    קפה המגן של ויגאן מושאל זומה רודיגר ואזפי בשמאל
    קאנטה לופטוס ומונט
    פולסיץ וויליאן ובאטצואי זה לדעתי יהיה ההרכב לשנה הבאה אולי לואיז ישחק קשר גם
    שפדרו באקרלי כרסטיאנסן מוזס אברהם ואודוי
    והחלום הגדול פרנקי מאמן לשמור על טופ 4

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח