איך אלגרי משתמש עד כה ברונאלדו?

// מאת טקטיקות ומה שביניהן

ההעברה הגדולה ביותר שאירעה בקיץ האחרון היא ללא ספק המעבר של כריסטיאנו רונאלדו מריאל מדריד ליובנטוס. רונאלדו עזב את הבלאנקוס אחרי 9 עונות פנומנליות לטובת הגברת הזקנה ששילמה עבור השחקן בן ה-33 כמעט 100 מיליון יורו, סכום מטורף עבור שחקן בגיל הזה. יובה ידועה בתור קבוצה חכמה מאוד בשוק העברות כשהיא יודעת לרכוש שחקנים בזול ולהפוך אותם לכוכבים גדולים ולכן ההעברה הזאת בעיני רבים נראתה מעט מוזרה.

רונאלדו אניילי
Credit to "Juventus" Facebook page

אך רונאלדו מוכיח לכולם שגם בגילו המתקדם הוא עדיין מהשחקנים הטובים בעולם ושהוא יכול לשנות את סגנון המשחק שלו גם בהתאם לגיל. אם ניקח את רונאלדו בתקופה שלו בספורטינג ליסבון ובמנצ'סטר יונייטד, היינו רואים שחקן בעל יכולת דריבל ומהירות נהדרת, חותך מהאגפים לעבר השער ומשחרר בעיטה אימתנית שלא משאירה שום סיכוי לשוער. אותו דבר היה בעונות הראשונות שלו בריאל מדריד ואז ראינו את רונאלדו משנה את סגנון המשחק שלו והופך את עצמו לחיית רחבה. שחקן שיגיע ראשון לכל כדור שיוגבה לעבר הרחבה ויהיה הראשון להכניס את הראש או את הרגל בכדי להבקיע. רונאלדו בעצם פיתח חוש שישי להתמקמות נכונה ברחבה וכדורים נהדרים ששלחו לו חבריו לקבוצה גם כן עזרו לכך.

כעת בגיל 33, אחרי המעבר שלו מריאל מדריד ליובנטוס שאלו רבים איזה רונאלדו נקבל בסרייה A. האם את רונאלדו הצעיר שאהב לחתוך פנימה מהאגף? או אולי את רונאלדו של השנים האחרונות שמקבל כדורים ברחבה ופשוט הופך אותם לשערים כל כך פשוטים ונהדרים?

עד כה, אחרי כמה מחזורים בליגה ובליגת האלופות, ראינו את אלגרי משתמש בכמה מערכים שונים בכדי לנצל כמה שיותר את הכלים ההתקפיים שברשותו. דוגמא אחת ניתן לראות במשחקים בהם רונאלדו ומנדזו'קיץ' היו בחוד ההתקפה בעוד פאולו דיבאלה שיחק מתחתם בתוך מספר 10. במשחקים בהם אלגרי היה עולה בצורה הזו. מנדז'וקיץ' היה ממקם את עצמו במרכז הרחבה בעוד רונאלדו נוטה טיפה שמאלה ודיבאלה מקבל את התפקיד החופשי לנוע מצד לצד. במערך זה, מנדז'וקיץ' היה בעצם עושה מה שבנזמה היה עושה עבור רונאלדו בריאל מדריד. הקרואטי הגבוה מושך את תשומת לב שחקני ההגנה, רונאלדו מגיע מהאגף לתוך הרחבה לכדורים שמכניסים לו חבריו לקבוצה תוך כדי שמנדזו'קיץ' מושך את תשומת לב הבלמים.

מערך נוסף איתו אלגרי השתמש הרבה במשך העונה עד כה, היה בעצם התקפה של שלושה שחקנים. מנדז'וקיץ' בתור שחקן התקפה, דיבאלה בצד ימין ואילו רונאלדו באגף השמאלי. אך ברגע שהמשחק היה מתקדם, דיבאלה ורונאלדו היו חותכים פנימה לעבר מרכז הרחבה לאיזור המסוכן ומאפשרים למגנים שלהם לעלות גבוה כשהם מקבלים את האגף חופשי לגמרי. אחרי שלמגנים יש חופש, הם מרימים כדור לעבר הרחבה שם מחכים להם רונאלדו ומנדז'וקיץ' הגבוהים, דיבאלה ושחקני הקישור שמגיעים מקו שני.

מסימו אלגרי
אלגרי. מגוון את המשחק עם רונאלדו. קרדיט צילום: Juventus Facebook Page

אז אחרי שראינו את השיטות העיקריות בהם אלגרי היה משתמש בכדי לנצל את הכלים ההתקפיים שלו. הגיע הזמן לצלול פנימה ולראות את התנועה והמיקום של רונאלדו על המגרש באופן יותר אישי.

המערכים והשיטות בהם אלגרי השתמש עד לנקודה זו של העונה נועדו בכדי לאפשר לרונאלדו לקבל שטחים ולנסות לבודד אותו באגף (כאשר היה נוטה שמאלה או ימינה) מול המגן וכך ליצור סיטואציה של אחד על אחד. גם דיבאלה עוזר לו בזה על ידי כך שהם מחליפים ביניהם עמדות ולמרות שעל הנייר רונאלדו מתפקד בצד שמאל, אפשר לראות אותו כמה פעמים במהלך המשחק מחליף עמדות עם דיבאלה ומאפשר לו להיות מבודד מול המגן היריב. רונאלדו מצליח להתגבר על המגן של היריבה, למשוך אחריו את חוליית הבלמים ובכך להשאיר את דיבאלה ומנדז'וקיץ' פנויים בתוך הרחבה. בנוסף לכמות השערים שיש לרונאלדו העונה, הוא גם סיפק כמות לא רעה בכלל של בישולים.

 

לא היה ספק בכלל שברגע שרונאלדו יגיע ליובנטוס אלגרי ישנה את השיטה שלו בכדי להתאים אותה לסופרסטאר הפורטוגלי וזה בדיוק מה שהוא עשה. אלגרי שינה את השיטות ואת המערכים שלו בכדי לנצל כמה שיותר את נקודות החוזקה של כריסטיאנו רונאלדו ובעזרת דיבאלה, מנדז'וקיץ' ושאר שחקני הקישור של יובנטוס, רונאלדו מקבל את האפשרות לשחק בדיוק בשילוב הסגנונות האהובים עליו ביותר. גם משתמש בחוש השישי שלו לשערים בתוך הרחבה בעזרתו של מנדז'וקיץ' וגם מצליח להיכנס פנימה מהאגף בעזרתם של דיבאלה ושחקני הקישור. ואכן, התוצאות עד כה נהדרות ורונאלדו מוכיח לכולם שלמרות הגיל המתקדם, הוא עדיין גמיש מאוד טקטית וממשיך להיות אחד השחקנים הטובים בעולם ולדעת רבים הטוב מכולם.

רונאלדו, יובנטוס
Credit to "Juventus" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח