סופרבול שהיה שווה להישאר ערים בשבילו

לשאר הטורים בספיישל סופרבול 52

איך מתחילים לסקר משחק שכזה, אחרי לילה שכזה?

הכי בפשטות: הפילדלפיה איגלס זוכים בסופרבול לראשונה בהיסטוריה של המועדון.

זאק ארץ
Via NFL Facebook page

פחות בפשטות: הסופרבול הכי התקפי שיכולנו לקבל (74 נקודות, מקום 2 בהיסטוריה), עם הכי הרבה יארדים של שתי הקבוצות ביחד. ניק פולס, ק"ב מחליף שכמעט ופרש לפני העונה, מוביל את אחת הלוזריות הגדולות של הליגה לניצחון על הוינרים הכי גדולים בליגה. טום בריידי עושה פאמבל בפעם הראשונה במשחק פלייאוף, בדיוק במאני טיים. 33-41 לאיגלס, בסופרבול שעוד מעט נתחיל לשמוע שהוא הכי גדול בהיסטוריה, מה שאומרים כמעט על כל סופרבול דרמטי.

אתר הזווית בחסות טיק טיק

המשחק הלך כמצופה עד תחילת הרבע הרביעי. האיגלס ברחו ליתרון 10 במחצית, למרות אינטרספשן של פולס. הם עלו ליתרון הזה אחרי טאצ'דאון שתפס… פולס בעצמו. הפטריוטס ניסו תרגיל ששיחרר את בריידי לתפיסה מוקדם יותר, אבל כמו שג'יזל פעם אמרה על בעלה, בריידי לא יכול גם לזרוק את הכדור (במקרה הזה מישהו אחר מסר לו) וגם לתפוס אותו. פולס מסתבר כן יכול, כשהרסיבר טריי ברטון מספק את המסירה.

ואז ההגנה של ניו אינגלנד נכנסה לפעולה, ובריידי התחיל למצוא את רוב גרונקאווסקי בקלות, מה שלא התאפשר במחצית הראשונה. בקיצור, עם 9:26 על השעון ברבע הרביעי, הפטריוטס עלו ליתרון 33-32 אחרי טאצ'דאון של גרונק.

אלו בדיוק הרגעים שקבוצות מול הפטריוטס נוטות להתמוטט. אבל לא האיגלס. למרות פולס. למרות ההיסטוריה. הם יצאו לדרייב של 75 יארד, שכלל כמה דאונים ראשונים על הקשקש, ואפילו דאון רביעי, כשנלסון אגהולור עושה עבודה מצויינת בלהשיג את היארדים החשובים. הדרייב נמשך יותר מ-7 דקות, והסתיים בטאצ'דאון אקרובטי של זאק ארץ. האיגלס לא הצליחו להמיר את נסיון 2 הנקודות, ועמדו על יתרון 38-33 עם 2:20. מספיק זמן לבריידי?

מסתבר שלא. בריידי מעולם לא פימבל במשחק פלייאוף, אבל מתישהו הרצפים האלה נגמרים. ברנדון גרהאם השתחל לו מבעד לקו ההתקפי ושם יד על הכדור שבריידי החזיק. בריידי לא הספיק להזיז את היד קדימה, הכדור חמק מבין ידיו ודרק בארנט אסף את הכדור עבור פילי. האיגלס הלכו שמרני מדי בדרייב הקצר, עם מהלכי ריצה צפויים שלא הובילו אותם רחוק. מספיק עדיין בשביל שער שדה מ-46 יארד. ג'ייק אליוט לא פישל, ונתן לאיגלס יתרון 41-33 עם 1:05 על השעון.

כל ההילה של בריידי והפטריוטס נתנה להם ולאחרים את ההרגשה שיכול עוד להתרחש פה נס, או אסון, תלוי את מי שואלים. אבל הדבר הזה לא קרה. הפטריוטס הצליחו להתקדם קצת, אבל בסוף ניסו להגיע להארכה בהייל מארי שלא צלח. בריידי ירד מהמגרש בפעם השלישית בקריירה אחרי הפסד בסופרבול. גם בפעמיים הקודמות זו הייתה קבוצה מה NFC East.

יש עשרות סיפורים קטנים וגדולים מהמשחק הזה, שבאמת עשה עבודה טובה בלהחזיק אותנו ערים (ותודה גם לבן שלי שהתעורר ורצה בקבוק, וגם לכלב שרצה טיול). אבל פולס, ק"ב לא כל כך מוצלח שכבר נזרק מפילדלפיה פעם אחת בקריירה שלו, נותן משחק טוב מאוד עם פיניש מעולה, עומד מעל כולם. קרסון וונץ הוא עדיין ההווה והעתיד של האיגלס, אבל פולס סידר לעצמו ג'וב לעוד כמה שנים טובות, ומקום בהיסטוריה של הליגה.

בריידי
Via NFL Facebook Page

אוהדי הסטילרס שמחים כי רק להם יש 6 אליפויות. אוהדי הניינרס שמחים שניו אינגלנד לא עקפה אותם. אוהדי הקאובויס לא יודעים מה לעשות – הפטריוטס לא עקפו אותם, אבל מצד שני, כבר אי אפשר לצחוק על האיגלס.

לשאר הטורים בספיישל סופרבול 52

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח