אחרי עשור, האימפריות חוזרות

// מאת אבי רויזמן

כולם מצפים ומקווים ששנת 2021 תביא עמה גל של בשורות טובות. אולי סוף סוף נוכל לשוב לחיים רגילים, לשוב לאיצטדיונים ולשגרה הישנה. שלוש קבוצות חותמות את 2020 עם חיוך ועם הרבה תקווה שהשנה החדשה תהיה 'שלהם'. המשותף לשלושתן, אחרי עשור הן יכולות להשיב אליהן את תואר האליפות.

 

עשור לא פשוט עבר על מילאן. בעוד יובנטוס משתלטת לחלוטין על הליגה האיטלקית, מילאן מצאה את עצמה שוקעת ושוברת שיאים שליליים. את שנת 2019 הרוסונרי סגרו עם תבוסה 5:0 נגד אטאלנטה (התבוסה הגדולה ביותר מ-1970), נקודת שיא בשפל שלה, אבל אז זלאטן חזר והביא עמו תקווה מחודשת. מילאן שבה מפגרת הקורונה הכפויה, קבוצה אחרת לגמרי. ללא הפסד ב-26 משחקים, כולל ניצחונות על יובה, נאפולי ואינטר. את עונת 2020/21 פתחה היטב ולאחר 14 מחזורים היא מובילה את הליגה.

זלאטן איברהימוביץ' פתח בצורה נהדרת והבקיע 10 שערים בשישה משחקים, אך הוא נפצע ובתשעת משחקי הליגה האחרונים, מילאן נאלצה להסתדר ללא הכוכב הכי גדול שלה. למרות זאת, היא הוכיחה אופי של אלופים ושמרה על מאזן נטול הפסדים. במחזור האחרון איבדה יתרון כפול מול לאציו והיתה בדרך לאבד את המקום הראשון, אבל תיאו הרננדז הבקיע בדקה ה-92 ושמר על הפסגה.

גם באירופה מילאן נראית טוב וסיימה בראש בית ח', שכלל יריבות כמו ליל וסלטיק. הדרך לא היתה פשוטה, בסיבוב השלישי הדיחה את בודו גלימט עם 3:2 קשה ובשלב הפלייאוף עברה את ריו אווה בתום דו קרב פנדלים ארוך, זאת לאחר שהצליחה להשוות בדקה ה-120 ל-2:2. המאזן בבתים: ארבעה ניצחונות ותיקו בודד.

הרוסונרי סוגרים את 2020 בראש טבלת הסרייה א', את השנה החדשה הם פותחים עם תקווה מחודשת ואמונה שהשנה האליפות תחזור לסן סירו, אבל בצבע האדום.

זלאטן איברהימוביץ, מילאן
Credit to "AC Milan" Facebook page

 

גם גלאזגו ריינג'רס, הקבוצה המעוטרת ביותר בעולם, שזכתה ב-111 תארים, סוגרת שנה עם חלומות להשיב אליה את תואר אלופת סקוטלנד לאחר עשור. הקבוצה זכתה באליפות בעונת 2010/11, אבל אז הגיע משבר כלכלי חמור שאיים על עתיד המועדון, בשנת 2012 הכריזה ריינג'רס על פשיטת רגל והורדה לליגה הרביעית. היא נבנתה מחדש ובתוך ארבע שנים חזרה לליגה הבכירה, מאז היא רודפת אחרי היריבה העירונית – סלטיק, שמחזיקה בתואר האלופה כבר שמונה שנים ברציפות.

עם סטיבן ג'רארד על הקווים, ריינג'רס פתחה את עונת 2020/21 כשהיא בלתי עצירה. במחזור השמיני ספגה את שער החובה הראשון בליגה (2:2 עם היברניאן) ומאז רשמה 12 ניצחונות רצופים. מלבד ניצחון 2:0 בדרבי נגד סלטיק, הביסה 8:0 את המילטון, כבשה חמישייה אחת ושלוש רביעיות. לאחר 21 משחקים, ריינג'רס במקום הראשון עם 19 ניצחונות, שתי תוצאות תיקו ומאזן שערים 5:56.

גם בליגה האירופית הקבוצה עושה חיל וסיימה ראשונה, בבית שכלל את בנפיקה ליסבון וגם שני ליגיונרים: את מוחמד עוואד ולך פוזנן ואת עדן שמיר וסטנדרד ליאז'. ההפסד היחיד שלה העונה, הגיע ברבע גמר גביע הליגה, 3:2 לסנט מירן, כשהיא סופגת את שער ההפסד בדקה ה-93.

הסיפור המרכזי הוא ג'יימס טאברנייר, המגן הימני שמוביל את הקבוצה עם 11 שערים ו-8 בישולים בליגה (מוביל את ריינג'רס בשתי הקטגוריות). בסך הכל כבש 14 שערים ובישל 11 נוספים ב-29 הופעות בכל המסגרות.

גלאזגו ריינג'רס תפתח את השנה החדשה, במשחק מול סלטיק שיכול להיות טקס העברת השרביט באופן כמעט רשמי. האוהדים חולמים על 2021 ככזו שתעשה סוף לשליטה הירוקה בעיר ובמדינה.

ריינג'רס
Credit to "Rangers FC" Facebook page

 

כבר עשור שמכבי חיפה מחכה לזכות באליפות, לא משנה כמה כסף נשפך במועדון ואלו שחקנים הוחתמו, יעקב שחר ראה את מכבי ת"א והפועל ב"ש בורחות, בעוד הוא נותר מאחור. צוותים זרים, מאמנים מקומיים שום דבר לא הצליח.

ההגעה של מרקו בלבול באמצע עונת 2018/9 בישרה על משהו חדש, הקבוצה הצליחה לסיים במקום השני, אם כי במרחק רב מהאלופה. בעונה שעברה היא כבר התמודדה בצמרת במשך רוב העונה. בקיץ, ברק בכר, קבלן האליפויות מבאר שבע, הגיע כדי לתת את החותמת הסופית ולהביא את צלחת האליפות לכרמל.

מכבי חיפה התגברה על מיני משבר עם הפסדים הדרבי ולהפועל כפר סבא. מאז רשמה שבעה ניצחונות רצופים בהם ספגה רק פעם אחת, כולל ניצחונות על מכבי פ"ת, מכבי נתניה ועירוני ק"ש שהיו יריבות לצמרת.

את שנת 2020 היא סוגרת כשהיא צופה על הליגה מלמעלה ומחזיקה בפור שמונה נקודות מהמקום השני. הירוקים מפנטזים לשכוח את העשור הקשה וסוף סוף לזכות באליפות.

אוהדי חיפה שמחים
(קרדיט לעמוד הפייסבוק מועדון כדורגל מכבי חיפה Maccabi Haifa FC)
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כתבה יפה ומענינת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח