אז למה לא כל יום אוקראינה?

// מאת עומר כץ

גם במשחק הרשמי ה-6 בין ספרד לאוקראינה שנערך בחודש שעבר במדריד, הנבחרת ממזרח אירופה לא הצליחה לנצח לראשונה בתולדותיה את הנבחרת מהאי האיברי. זה נגמר ב4-0 צורם מבחינתה, בדיוק כמו בקיץ 2006 בגרמניה. ההזדמנות הבאה: היום ב-21:45 בקייב.

אוקראינה
קרדיט: UEFA EURO 2020

 

נבחרת הכדורגל של אוקראינה היא נבחרת חדשה יחסית. היא הוקמה רק ב-1992, חודשים ספורים לאחר שהמדינה הכריזה על עצמאותה לאחר פירוק ברית המועצות. בעקבות זאת, ישנם מספר ציוני דרך שהצהובים-כחולים ממזרח אירופה טרם השיגו בתקופת קיומה של הנבחרת.

אחד מציוני הדרך הללו הוא ניצחון במשחק רשמי על נבחרת ספרד, אלופת העולם בשנת 2010 ואירופה בשנים 1964, 2008 ו-2012 (בטורניר שנערך על אדמתה של אוקראינה וביחד עם פולין). עד כה הלה-רוחה פגשה את הצהובים-כחולים ב-6 משחקים רשמיים, כאשר האחרון שוחק ב-6 לספטמבר השנה והסתיים ב0-4 מוחץ לנבחרת מהאי האיברי.

נראה שבכל בוקר של משחק נגד הנבחרת ממזרח אירופה, שחקני הנבחרת הספרדית מתעוררים על רגל ימין. למה? משום שמתוך 6 המשחקים הנ"ל, 5 פעמים יצאה הנבחרת הספרדית כשידה על העליונה (בין היתר גם במשחק בין 2 הנבחרות שנערך במונדיאל היחידי עד היום שבו השתתפה נבחרת אוקראינה, אז זה גם נגמר ב0-4 מהדהד ללה-רוחה).

 

הצהובים-כחולים יוכלו אולי להתעודד קצת לאור העובדה שבכל זאת היה להם גם מפגש אחד מול ספרד שבו הם לא ויתרו ולא הניפו דגל לבן ביישורת האחרונה של המשחק, אחרי שסיימו נגדם ב 2-2 במפגש במסגרת מוקדמות יורו 2004. אלכסנדר גורשקוב הבקיע את שער השוויון המאוחר בדקה ה-90 שמנע מספרד לנצח את המשחק הזה ולרשום עד כה 6/6 במאזנה של הלה-רוחה במשחקיה מול הצהובים-כחולים.

אוקראינה תנסה להשיג את הניצחון המיוחל והראשון שלה אי פעם על ספרד במשחק הבית שלה נגדה הלילה במסגרת המחזור ה-4 בליגת האומות 2021/2020. לפחות עד אז היא נמצאת ברשימה ארוכה ולא מחמיאה של נבחרות (ביניהן גם ישראל) שלא מצאו עדיין את הכלים והיכולות לגבור במשחק רשמי על הנבחרת העצומה מהאי האיברי.

נבחרת ספרד זוכה במונדיאל 2010
קרדיט לדף הפייסבוק "FIFA WORLD CUP"
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח