אולגה רובין עושה היסטוריה

// מאת מישה שוורצמן

5 שניות זה הזמן שלקח לחורחה מסבידל לשלוח את בן אסקרן לישון שינה עמוקה עם נוקאאוט רצחני, בדרך לקבוע היסטוריה כנוקאאוט המהיר ביותר בארגון ה יו.אף.סי, ארגון אומנויות הלחימה המשולבת הגדול בעולם.

בלילה שבין שישי לשבת (שידור ישיר באגו טוטאל) תהיה ללוחמת שלנו אולגה רובין הזדמנות לקבוע היסטוריה משלה ולזכות בחגורת אליפות בינלאומית היסטורית בארגון השני בטיבו בעולם – הבלאטור, בו היא נלחמת במחלקת הנשים במשקל נוצה – 145 פאונד (עד 66 קילו) ולהפוך לאלופת העולם של בלאטור.

קרדיט: עמוד הפייסבוק הרשמי של אולגה רובין

בואו נתעכב כמה דקות על הטייטל חגורת אליפות מטעם ארגון בלאטור, הרבה פעמים אנחנו שומעים על הטייטל אלוף עולם או אלוף אירופה בספורט כזה ואחר, רק כדי לגלות אחרי בדיקה שיש בכל משקל שמתחרים בו, לא מעט ארגונים ובפועל אלוף במשקל מסוים חולק את התואר שלו עם הרבה אנשים אחרים בארגונים מקבילים שווים ברמתם, במקרה שלנו זה ממש לא המצב.

בואו נקביל את ארגוני הלחימה המשולבת לספורט בו רובנו שולטים: כדורגל. אז ארגון היו.אף.סי שאותו ציינתי מלמעלה הוא ליגת האלופות של עולם האם.אם.איי (קיצור באנגלית של אומנות לחימה משולבת), וארגון בלאטור בו תתחרה אולגה רובין הוא הליגה האירופאית של העולם הזה, משמע שתי הליגות החזקות בעולם, בה מתקבצים טובי הלוחמים בעולם, בכל ארגון כזה יש אלוף אחד בלבד בכל קטגוריית משקל, ואמנם יש ארגונים מקבילים לו, אך הבדלי הרמות ברורים לכולם, טובי הלוחמות בעולם במשקל של אולגה מפוזרות בין 2 הארגונים האלה ותואר אליפות באחד הארגונים האלה שווה, שווה מאוד.

דיברנו על הרקע, בואו נעבור לעיקר, "ביג באד" אולגה רובין בת ה-29 מחולון בעלת מאזן מקצועני של 0-6, עלתה לישראל ממוסקבה בירת רוסיה בעלייה הגדולה של 1991 (אולי אפילו טסנו באותו מטוס) ואת תחילת דרכה הספורטיבית עשתה בבלט, התעמלות קרקע והתעמלות אומנותית.

בנוסף אולגה כמו כל רוסי שמכבד את עצמו קיבלה מהוריה גם חינוך מוזיקלי, ומנגנת בפסנתר.

את זמנה מחלקת אולגה בין לונדון שם היא מתאמנת אצל המנג'ר שלה, בראד פיקט האגדי לבין ישראל בה היא מתאמנת אצל מושיק קידר, והכי חשוב מהכל אולגה היא אמא לילד חמוד בשם ליאו בן ה-3 ובעלה יגאל רובין מאוד תומך בה ובקריירה שלה, חשוב מאוד לציין שלשלב אמהות בספורט כל כך תובעני כמו האם.אם.איי הוא מאתגר בלשון המעטה, אך אולגה מעולם לא השתמשה בזה כתירוץ אלא  להיפך, נתנה השראה להמון אנשים שאם רוצים משהו הולכים ומשיגים אותו.
אגב הכינוי "ביג באד" למי שלא ידע מגיע מהביטוי הזאב הגדול הרע, וככה אולגה נעימה מחוץ לזירה, אבל לא אחת שכדאי להתעסק איתה בתוכה.

אולגה התחילה להתאמן באומנות לחימה משולבת רק ב2012! ואת קרב הבכורה המקצועני שלה עשתה ב2016 באירוע הבכורה של בלאטור בתל אביב. את קרב הבכורה שלה עשתה חצי שנה!!! אחרי שילדה את ליאו,תוסיפו לזה שתוך 3 שנים ו-4 נצחונות בארגון הבלאטור (בנוסף לשניים שעשתה בארגונים מקומיים) אולגה קיבלה קרב אליפות בארגון השני בטיבו בעולם, נתון מטורף לגמרי שמראה עד כמה אולגה כישרונית ועד כמה בארגון מאמינים בה וביכולות שלה.

אולגה רובין

מי שתעמוד בדרכה של אולגה היא ג'וליה "התכשיט" באד, לוחמת מאוד גדולה פיזית וקשוחה שמחזיקה במאזן מקצועני של 2-12 ולא הפסידה 8 שנים משנת 2011, ההפסדים שלה (2 הפסדים באותה השנה) הגיעו נגד המדליסטית האולימפית ואלופת היו.אף.סי לשעבר רונדה ראוסי וללוחמת הנשים הטובה בכל הזמנים ואלופת היו.אף.סי בשני משקלים (האישה הראשונה לעשות את זה) אמנדה נונייס.

ג'וליה הקנדית בת ה- 35 מחזיקה בחגורת האליפות משנת 2017 והגנה על התואר פעמיים מאז, וזו תהיה הגנתה השלישית (ונקווה שהאחרונה) על תואר אלופת הבלאטור במשקל 145 פאונד.

אולגה מגיעה לקרב כאנדרדוגית ולדבריה זה לא רק שלא מפריע לה אלא היא אפילו מרגישה נוח עם העמדה הזאת, מה גם שכבר הגיעה כאנדרדוג לקרב וניצחה בו בעבר.

אימוני הלחימה המשולבת מפרכים, אל מעבר לכל אימוני הלחימה המגוונים שהלוחמים עוברים, הם מתאמנים כדי לשפר את מימדי הכח, הקוארדינציה, המהירות, הסיבולת ושלל תחומי הליבה לאתלט מהרמה הגבוהה ביותר ובנוסף לזה לדאוג לא לקבל איגרופים לפרצוף הופך את האתלטים בספורט זה למתחרים בספורט הקשוח ביותר בעולם.

אנחנו נאחל המון המון בהצלחה לאולגה שלנו, תביאי את החגורה הביתה לישראל, כולנו מאחורייך!

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח