תקופת חפיפ"א – חלק א'

לחלק ב'

הלכתי למשחק פיפ"א 2017 לבדוק את ציון ה-Overall שחוקרי המשחק העניקו לשחקנים הזרים שהגיעו לליגת העל העונה. למה דווקא פיפ"א? כי זה מרגש. וגם…

על הפרשנים אני לא סומך. כמו שלא תזמינו מנה במסעדה שלא יודעת לאיית את שם המנה, כך אני לא יכול לסמוך על "איש מקצוע" שאפילו לא יודע לבטא את שם השחקן שעליו הוא מדבר.

לסמוך על אוהד הכדורגל הישראלי? בואו נודה באמת, לרוב הישראלים אין מושג בכדורגל. ידעתם שבלגיה, עליה אתם מסתלבטים, מדורגת במקום התשיעי בדירוג אופ"א? ברור שלא, כי רוב אוהדי הכדורגל הישראלי לא מוציאים את הראש מהביצה המקומית. אי אפשר לסמוך על דעה של אנשים שצופים רק בליגה אחת, בנוגע לשחקנים שמגיעים מליגה שהם לא מכירים.



עיתונאי הפייסבוק הם הכי קרובים לסמכות בנושאים האלה. אבל דבקותם בסטטיסטיקות שהושגו בליגות עם סגנון משחק שונה וקלטות בהן סאן מנחם יכול להיראות יותר טכני מרוברטו קרלוס, קצת מקשות על המלאכה.

גילוי נאות, אני שחקן פרו מאז 2008, משחק שעדיף בעשרות מונים על פיפ"א, כי השחקנים לא רצים בו עקום והמסירות לפעמים מגיעות ליעדן. קטע כזה. אז מדוע חזרתי למקורות? יוהאן אודל קיבל בפרו 17 את הציון 76. דרינצ'יץ' קיבל לפני שנתיים 81. מעדיף לסמוך על החוקים של EA SPORTS במקרה הנוכחי.

יאללה, מתחילים!

קמיל ואצק

ואצק הוא אחד השחקנים הזרים המעניינים בליגה. יש משחקים בהם הוא נראה מעל לרמת הליגה, בעיקר בכל הקשור לניהול משחק וכושר גופני, ויש משחקים בהם הוא נראה כבוי וחסר יכולת לייצר משהו בהתקפה.

ואצק התחיל את המשחק בעונה שעברה עם ציון 68, אך קיבל שדרוג בחורף ל-70, בגלל העונה הטובה שעשה עם פיאסט גלביציה אשתקד בליגה הפולנית. הוא סיים עם 5 שערים ו-8 בישולים והוביל את הקבוצה הקטנה למקום ה-2, רק 3 נק' מלגיה ורשה האלופה (באדיבות שיטת הקיזוז, יש לציין).

סטטיסטיקה אנדרייטד: 74 סיבולת. יכלו לפרגן אי שם ב-EA לאחד השחקנים שרצים הכי הרבה בארץ הקודש.
סטט' אוברייטד: 73 בזריזות. הרבה תכונות חיוביות יש לקשר הצ'כי, אבל זריזות… לא, לא משהו שמאפיין אותו.

וידאר קיארטנסון

אחרי 14 שערים ב-20 הופעות במאלמו, 71 הוא ציון שדי משקף את יכולותיו של קיארטנסון. לוידאר לא מעט נסיבות מקלות; תג מחיר גדול על הכתפיים, ליגה עם סגנון כדורגל שונה בתכלית וקושי להתרגל למזג האוויר ולחיים בארץ שונה.



למרות זאת, וידאר קיארטנסון היה אולי השחקן היחיד שתפקד מצוין במכבי ת"א וגם הופיע למאני טיים. הוא כבש בשני בדרבים, פעמיים מול ב"ש ושער בדקה ה-90 מול מכבי חיפה. אחרי שסימן וי אישי על עוד ליגה, יהיה מעניין לראות מה יהיה הציון החדש שלו אם נבחרת איסלנד תיכנס למשחק או שהוא יעבור לקבוצה אירופאית אחרת.

ציון אנדרייטד: עוצמת בעיטה 69. תשאלו את אוהד לויטה ואריאל הרוש, הם כבר יספרו לכם למה.

ציון אוברייטד: 70 בנגיחות. אולי בגלל סגנון המשחק השונה, אבל נגיחות אדירות הן לא משהו שוידאר קיארטנסון התאפיין בהן בשנה האחרונה.

מיגל ויטור

הבלם הכי טוב ששיחק בליגת העל בשנים האחרונות, ללא צל של ספק. בפיפ"א 17(לפני העדכון הוא עדיין בפאוק סלוניקי) קיבל 74, ציון שלדעתי ממעיט בערכו של הבלם, איתו באר שבע הפסידה רק פעם אחת בכל המסגרות.

ציון אנדרייטד: היו כמה, אבל 57 במיקום ניצח. כאילו מה.
ציון אוברייטד: 90 בניתור. שחקן שחקן, אבל לא צריך להגזים. ב-EA במקרה הזה ניתרו גבוה מדי.

אנטואן קונטה

קונטה הגיע בינואר לבית"ר ירושלים מריימס, בה ערך רק הופעה אחת בגביע. הוא שידרג בצורה ניכרת את משחק ההתקפה וההגנה של הקבוצה, כשהוא מוסיף מימד של פיזיות ומהירות באגף ימין שהיה חסר לבית"ר מאז עזיבתם של עומר אצילי ואלעד גבאי, שאיישו את האגף בעונה המוצלחת אשתקד.

הציון של קונטה לא מפתיע, בהתחשב בכך שמיעט לשחק בעקבות התקרית האלימה בה היה מעורב וגם כי קבוצתו ירדה ליגה עונה קודם לכן.

ציון אנדרייטד: 70 בכוח פיזי. אמנם זה בולט כיוון שזו ליגת העל, אבל מגיע לקונטה ציון מעט יותר מפרגן בכל הנוגע לפיזיות.
ציון אוברייטד: 70 בתאקלים. רק שישה כאלה היו לקונטה ב-14 משחקי ליגה. לא משהו להתגאות בו.




 

קרלוס קוויאר

הלב של מכבי פ"ת, שעבר צפונה לפרויקט המעניין של חיים סילבס בקרית שמונה. קוויאר בשיאו הגיע לצין 81 בפיפ"א 09 כשחקן אסטון וילה, כך שיש לנו פה עסק עם אגדה מהלכת. מה גם שה-72 מפיפ"א 16 לא מספיק בעיניי לאחד הבלמים הכי טובים בליגה, גם בגילו המתקדם.

ציון אנדרייטד: 53 בניתור. מדובר כאן בשחקן שניצח 62% ממאבקי הגובה שלו, בין המובילים בליגה. EA, לכלכתם בענק.
ציון אוברייטד: 88 בכוח. קוויאר אכן פיזי מאוד, אבל בכל זאת, לא מדובר כאן בג'ון סינה.

אמיליוש זובאס

66, ציון די גבוה יחסית לשוער של קבוצה שירדה ליגה – פודבסקידזה ביאלסקו-ביאלה מהליגה הפולנית. קאמיל ואצק כבש מולו צמד בעונה שעברה. אני לא בקיא בנתונים שלו מהעונה שעברה, אבל כנראה שגם בפודבסקידזה זובאס הציג יכולת גבוהה כמו בבני יהודה שזיכתה אותו בציון לא רע בכלל.

ציון אנדרייטד/אוברייטד – אין לדעתי. ציון די מדויק.



תם החלק הראשון, כתבו בתגובות בפוסט עצמו או בדף הפייסבוק של האתר באילו שחקנים תרצו שאתמקד בחלק הבא של פרויקט חפיפ"א. ותזכרו – פרו אבולושן טוב יותר, למרות הכל 🙂

לחלק ב'

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח