שנת הקללה: ברצלונה ב-2020

סביב הכדורגל התפתחו לאורך השנים אינספור אגדות על קבוצות ונבחרות מקוללות. להלן דוגמאות לחלק מסיפורי הפולקלור שנקשרו עם הזמן לקבוצות ולשחקנים: הקללה של בלה גוטמן, שעזב את בנפיקה ב-1962 והכריז כי הקבוצה לא תהיה אלופת אירופה ב-100 השנים הקרובות; הקללה של ארון ראמזי, שלאחר שעריו ידוענים רבים מצאו את מותם; והישגים נדירים כמו עונת 2001/2002 של באייר לברקוזן, שהשיגה טרבל של סגנויות (ליגה, גביע וליגת אלופות) וזכתה בכינוי "נברקוזן".

השנה של ברצלונה מעלה את התהיה האם גם עליה הוטלה קללה כלשהי. הרשימה כוללת בין היתר את אובדן האליפות, הפסד בשני משחקי קלאסיקו, ההשפלה מול באיירן מינכן, סאגת העזיבה של מסי, הקשיים הכלכליים שמנעו רכש גדול יותר (ניימאר) או פחות (ממפיס) ופתיחת עונה רעה במיוחד.

לאו מסי, טוני קרוס, ריאל מדריד, ברצלונה
Credit to "LaLiga" Facebook page

 

על אף שלרגע היה נראה שברצלונה בדרך לסיום מעודד ל-2020 (אבל התיקו מול אייבאר היה חזרה לקרקע), קשה להתעלם מהנתונים הבאים שרשמו הקבוצה או שחקניה בשנה זו:

0 – כמות התארים שברצלונה זכתה בהם השנה, לראשונה מאז 2014.

9 – הניצחון על סוסיאדד באמצע דצמבר סיים רצף של תשעה משחקי ליגה מאז ברצלונה רשמה שני ניצחונות האחד אחרי השני. בתשעת המשחקים האלה הקבוצה ניצחה רק שלוש פעמים.

9 – קבוצות שונות ניצחו את ברצלונה, שהפסידה 11 משחקים. גם ב-2008 ברצלונה הפסידה 11 פעמים, אבל בארבע השנים שאחריה הפסידה חמישה משחקים בלבד בכל אחת מהן.

11 – שערים הבקיע אנסו פאטי. ב-2005, השנה בה היה בן 18, מסי הבקיע שלושה שערים. העתיד כבר כאן, אבל מה עם ההווה?

13 – כמות ההופעות של עוסמאן דמבלה, כולן העונה. בארבעה משחקים נוספים הוא נותר על הספסל. להזכירכם, מדובר במי שהגיע במקום ניימאר…

15 – שערים הוציאו השנה טר שטגן ונטו מהרשת בליגת אלופות. בפעם הקודמת שבאיירן מינכן פירקה את ברצלונה, עם 7-0 בשני משחקי חצי הגמר ב-2013, זה נגמר עם 17 כדורים ברשת בשנה (אבל עם חצי גמר).

 

25 – משחקים שרד קיקה סטיין בתפקיד מאמן ברצלונה. למי שהספיק לשכוח אותו, מדובר במאמן עם כמות המשחקים הקטנה ביותר על ספסל קבוצה מאז 2003. נכון לכתיבת שורות אלה, קומאן עמד על הקווים ב-21 משחקים. כמה זמן ישרוד ההולנדי? לתקופה מסוימת הייתה תחושה שהוא עלול "להתעלות" על ההישג של סטיין.

26 – כמות השערים של מסי בכל המסגרות השנה. הכי מעט מאז 2008, פחות משליש(!) מ-79 השערים שכבש עבור ברצלונה ב-2012. כולל בישולים, מסי היה מעורב בשער כל 87 דקות – יותר זמן מאשר כל שנה מאז 2007.

38 – משחקי בית רצופים בליגת האלופות בהם ברצלונה לא הפסידה, עד שהגיעה יובנטוס לפני מספר שבועות. שיא המפעל נעצר אחרי שבע שנים ללא הפסד ביתי, וגם רצף של 13 עונות עם עלייה לשמינית הגמר מהמקום הראשון בבית.

43 – דקות. זה הזמן שמרטין ברייטווייט היה צריך השנה כדי להיות מעורב בשער בליגת האלופות. חבל שבליגה הוא צריך כמעט פי 10 מהזמן הזה – 349 דקות. למרות זאת, הוא השלים 90 דקות בכל אחד מששת המשחקים האחרונים בליגה, המשחקים המלאים היחידים שלו למעט משחק אחד אי-שם ביוני.

51% – משערי הליגה של הקבוצה היו במעורבות מסי: 19 שערים ו-16 בישולים מתוך 68.

מי יודע לאן 2021 תתפתח מבחינת ברצלונה. הבחירות לנשיאות, האפשרות לחילופי מאמנים (צ'אבי?) ואולי פרידה ממסי ישפיעו רבות על סגל הקבוצה והצלחתה בשנים הקרובות. כל הדרגים במועדון יצטרכו להשתפר – אם יישארו ואם יתחלפו – על מנת לא לשחזר את ההישגים המפוקפקים של 2020.

פיקה, בוסקטס, ברצלונה
Credit to "FC Barcelona" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח