שיעור בתקשורת ספורט

יום אחד אבא שלי רצה ללמד אותי איך עובדת תקשורת הספורט. בזמנו בספרד היו ידיעות על חיכוכים בין ליאו מסי למאמן ברצלונה, ואבי, שהיה עיתונאי ודובר ספרדית, שלח אימייל לעיתונים בספרד, ושאל אותם אם הם שמעו את השמועות על כך שארקדי גאיידמק פנה לברצלונה כדי להביא את מסי לבית"ר ירושלים. אלה בתורם פנו בשאלות לעמיתהם הישראלים. נחשו מה היו כותרות אתרי הספורט בישראל למחרת.

ליאו מסי
Credit to "FC Barcelona" facebook page

הסיפור בפתיחה אינו שלי, כי אם של חבר צוות לעבודה. אינני יודע אם הוא אמת או בדיה, אך בשבועות האחרונים אנחנו רואים דוגמאות לאיך דברים כאלה מתגלגלים וקורים בליגת ה-NBA. בשנים האחרונות יש בליגה 2 כתבים בכירים שמשחררים 99% מהידיעות לקהל הגדול – אדריאן ווג'רנובסקי ושאמס צ'ארניה. ווג' היה איש יאהו במשך המון שנים עד שעבר לESPN. צ'ארניה החליף את ווג' ביאהו ומהר מאוד התחיל להתחרות בו. כיום הוא נמצא באתלטיק. הבעיה העיקרית עם הסיפור הזה הוא שיש בליגה עוד עשרות כתבים שבכלל לא יכולים להתחרות עם השניים, וזה שולח אותם לחפש הוט טייקס – להגיד דברים שיעוררו סערות בליגה. הטייקים האלה מהר מאוד הופכים לכותרות ועובדות, ולך תשכנע אנשים שאין לך אחות.

זאיון וויליאמסון מתכנן לחזור לדיוק

זאיון וויליאמסון לא מרבה לדבר. הוא צפה בתוצאות הגרלת הלוטרי כשמצלמה של ESPN דבוקה לו לפנים ומתעדת כל ניד עפעף. הוא עדיין הצליח לשמור על פני פוקר ולא להסגיר רגשות לגבי הזכיה של ניו אורלינס בו. זה לא הפריע לראשים המדברים של הליגה להסיק מסקנות. כמה ימים אחרי זה בראיין ווינדהרסט (סוג של פרימו משולב עם אבי נמני) השתתף בתוכנית GET UP של ESPN וטען שזאיון לא רוצה ללכת לשחק בניו אורלינס. כשנשאל מה בדיוק זאיון יכול לעשות בנושא טען ווינדהרסט שזאיון יכול לחזור לשחק בדיוק. ג'יילן רוז שהשתתף בתוכנית כמעט צחק לו בפנים.

 

לחזור לשחק בדיוק אומר שזאיון למעשה הולך לשחק עוד שנה כדורסל חובבני, בלי להרוויח שכר, בלי לחתום על חסויות, בלי כסף מעל השולחן. שחקן שהערך העתידי שלו מוערך במליארד דולר, ידחה בשנה שלמה את קריירת הכדורסל המקצועני שלו, כל זה בגלל שהוא לא מעוניין מסיבותיו הוא לשחק בניו אורלינס? שחקני כדורסל שגדלים באמריקה חולמים להגיע ל-NBA. חלקם אולי חולמים להגיע לקבוצת הבית שלהם, הקבוצה של העיר בה הם גדלים, הקבוצה שאותה הם אוהדים כילדים. ועדיין, החלום הראשון במעלה הוא להגיע ל-NBA. הדראפט שולח אותם לשחק בקבוצה שבחרה אותם 8-9 עונות (4 שנים חוזה רוקי + חוזה המשך ראשון שקשה מאוד להשתוות להצעה של קבוצת הבית). אין להם שליטה על זה.

אז ווינדהרסט אמר. כאן אגב הוא חוזר על הטענה הזו (קצת מסייג אותה, אומר שהוא יכול לאיים), ותראו את הפנים של ריצ'רד ג'פרסון ואת התגובה שלו (בערך ב-דקה השלישית)

כמובן שלא מעט כותרות קראו למחרת שוויליאמסון חוזר לדיוק או מתכנן לחזור לדיוק, ושוויליאמסון לא מעוניין לשחק בניו אורלינס. כמה מזה התברר כנכון?

הווריורס מחתימים את דיאנג'לו ראסל כנכס טרייד

גולדן סטייט איבדה הקיץ את קווין דוראנט, אבל הצליחה לסכם עם דיאנג'לו ראסל שיגיע לווריורס על חוזה מקסימום. הווריורס לא יכולים להחתים את ראסל ישירות, ולכן, על מנת לבצע את העסקה, היא הסכימה עם ברוקלין על S&T ונתנה לה בתמורה בחירת סיבוב ראשון עתידית. כמו כן, הווריורס היו צריכים לפנות שכר ולכן העבירו את אנדרה איגודלה לממפיס, ושילמו לה בחירת סיבוב ראשון כדי שממפיס יספגו את השכר.

השאלה המיידית שעלתה היא שאלת ההתאמה. לווריורס יש רכז, אולי שמעתם עליו – סטף קרי. קלע שלשות מצוין, מנהל משחק, נמוך, לא ממש מסוגל לשמור על שחקנים גדולים ממנו בליגה (95% מהליגה בערך). ראסל מחזיק באותם חסרונות של קרי, ולא ממש מתקרב אליו ביתרונות. איך בדיוק זה אמור לעבוד? לא ברור. זה הוביל את מארק סטיין להצהיר את ההצהרה הבאה:

הווריורס הולכים לעשות טרייד בעתיד על ראסל. האם לסטיין יש מקורות בתוך הווריורס שהדליפו לו? האם יש לו איזה מידע מאיפשהו? לא נראה ככה. נראה שזה סוג של הוט טייק, ההבנה של סטיין ממה שהולך בליגה. אני לא מזלזל בסטיין חס וחלילה, יהודי יקר, וכתב טוב מאוד, ממש לא בראיין ווינדהרסט.

למחרת הכותרות כמובן זעקו שהווריורס החתימו את דיאנג'לו ראסל כנכס טרייד. אין בסיפור הזה שום הגיון. שחקן מבוקש, שולט על גורלו, יכול לבחור באיזה קבוצה לחתום. למה שהוא ירצה להפקיד את גורלו בידי ההנהלה של הווריורס שיכולה לשלוח אותו למקום אחר? מעבר לזה, גולדן סטייט נתנה לו חוזה מקסימום והשקיעה 2 בחירות סיבוב ראשון בשביל להשיג אותו, איפה היא תוכל לקבל החזר על ההשקעה? על אחת כמה וכמה אם אין קבוצות אחרות שמוכנות לתת לו חוזה מקסימום.

לא משנה מה יקרה עם ראסל, סטיין יצא מצוין. אם הווריורס אכן יעבירו את ראסל בטרייד במהלך החוזה שלו, סטיין יגיד שהוא אמר מראש. אם לא, סטיין תמיד יוכל להיתלות באיזה תירוץ למה זה לא קרה. חוץ מזה, 4 שנים, מי יזכור בכלל את ההצהרה הזו? גם לי יש ספקות לגבי ההתאמה. עדיין הווריורס צריכים נקודות, בטח כשקליי בחוץ. גם כשהוא יחזור אין להם יותר מדי כלים התקפיים.

 

טור ראשון שלי בהזווית, פרוייקט שמרגיש לי כמו בבית. למי שלא מכיר אותי, אני הקמתי וניהלתי את הכדור הכתום ממש עד לא מזמן. לאחרונה פרשתי מניהול. הכדור הכתום קם במטרה לשנות את השיח סביב ליגת ה-NBA. בדומה למטרותיה של הזווית, מה שהופך אותנו לאחים. זמן רב רציתי להדק את שיתוף הפעולה עם טמיר וברק, ועכשיו זו נראית לי הזדמנות מעולה לעשות את זה. נראה לי שהיה הכי מתאים לכבוד האירוע לעשות טור על תקשורת ספורט.

תקשורת
Credit to Pixabay
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אחלה טור שגיא! ברוך הבא למשפחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח