שיחות ספסל עם דיוויד בלאט

# כל קשר בין הראיון למציאות זהה לקשר בין כדורגל ישראלי לכדורגל. משמע, מקרי בהחלט.

השבוע ב"שיחות ספסל" עשינו, אני והספסל מקריית חיים, את הדרך המאוד ארוכה עד לקליבלנד, אוהיו, על מנת לפגוש את האיש והאגדה, דרו קארי!
בזמן שהמתנתי לאליל נעוריי, לפתע עבר ברחוב מי אם לא דיוויד בלאט, אז הושבתי אותו לראיון קצר בתקווה שדרו קארי לא יראה שלקחתי את הצד של בלאט בסכסוך מול לברון ויבטל את הפגישה איתי.

קואצ', כבוד גדול לי לארח אותך כאן על הספסל הצנוע הזה, הרי רק לפני שבוע סיימת את עונתך הראשונה כמאמן ראשי באן. בי. איי. תרשה לי מיד לגשת לנושא שמעניין את כל הישראלים בימים אלה: האם תהיה מאמן קליבלנד גם בעונה הבאה?

תגיד לי הספסל הזה, הבאת אותו מאולם "נעמן"? בדיוק על ספסל כזה ישבתי כששיחקתי בהפועל נהריה בשנות ה–90.
תראה, אני מאוד רוצה להישאר ויש לי גם חוזה לעוד שנתיים, אז כרגע מבחינתי אני כבר מתחיל לתכנן את העונה הבאה כמאמן קליבלנד. בסופו של דבר זאת החלטה של הבעלים והג'נרל מנג'ר.

דן גילברט ודייוויד גריפין….

לברון ג'יימס.

קואצ', ברור לכולם שהוא לא ממש מחבב אותך בלשון המעטה. קראנו דיווחים שהוא צועק עליך ופוגע בסמכות שלך מול כל השחקנים, הוא מחליט מתי יהיה פסק זמן, איזה תרגיל משחקים בהתקפה, איזו חמישייה תעלה למגרש ומה יהיה צבע התחתונים שלך.

תבין, הקאבס זאת משפחה וכמו בכל משפחה יש לנו קצת חילוקי דיעות ולפעמים גם הטונים קצת עולים, הרי לעיתים אנחנו כועסים וצועקים ואפילו השכנים שלנו יכולים לשמוע את הצרחות. אנחנו כולנו משפחה אחת, הקליבלנד קאבלירס, ואת הבעיות נפתור בתוך המשפחה כי מיסטר פרזידנט כבר לא מרשה לי לבוא אליו בדמעות עם תלונות על לברון, הוא אומר שאנחנו ילדים בוגרים וצריכים לפתור את הבעיות בעצמנו.

בוא נדבר קצת על העונה מבחינה מקצועית, כל הזמן דיברו על הניסיון שלך להטמיע את התקפת פרינסטון בקאבס. מהי בעצם התקפת פרינסטון?

כמו שאתה יודע פרינסטון זה מקום של סטודנטים חכמים, ממש חכמים, אני למדתי שם. הבנת? במקור התקפת פרינסטון מבוססת על השכלה, לכן הוריתי לכל שחקני לקרוא את ספר ההיסטוריה הנודע "הפתעות בשדה הקרב: מימי הביניים ועד ימינו". הספר שם דגש על מתקפות פתע והכרעת קרבות באסטרטגיה חדשנית, פורצת דרך, מפתיעה, שהיוותה אבן דרך בעולם הלחימה.

נו והם קראו את הספר?

נראה לך?? חוץ ממת'יו דלבדובה אף אחד לא עבר את המבוא! את התוצאות של הקריאה יכולת לראות בסדרת הגמר. הייתי חייב להיות גמיש ולאחר שקיירי נפצע במשחק הראשון בסדרה אז במקום התקפת פרינסטון החלטנו ללכת על "התקפת פלינסטון".

מה זה "התקפת פלינסטון"?

משחק כדורסל מתקופת האבן – למסור את הכדור ללברון ג'יימס והוא יוביל אותנו לגאולה.

אני רוצה שתצטרף אלי לתפילה קצרה: "תודה לך, שחזרת אלינו, שהצלת אותנו, שגאלת אותנו מחיים של שיעמום, שהכנסת עניין לחיינו ויש לנו עבור מה להתעורר בבוקר. רק עבורך מלכינו, אדוננו, הוד רוממתו ועל כך נאמר כולנו יחד פרייז דה לברון!"

הקואצ' קם על רגליו, חבש כובע על ראשו, משקפיים על עיניו והחל להתרחק במורד הרחוב.
וואלה, מרחוק הוא באמת נראה כמו טייס קרב.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח