ריינס, באטיסטה ומאניה מעבר לפינה: סיכום פברואר ב-WWE!

כשהנינוח של ראסלמאניה 35 כבר ממש מעבר לפינה, הסיפורים והקרבות לקראת האירוע הגדול של השנה, מתחילים לקבל צורה, ודברים קורים ומתרחשים בעולם ההתאבקות. הטור הפעם יתמקד ויסכם את מה שהתרחש במהלך החודש האחרון, בין אם זה שחרורים מהחברה, חזרות של כוכבי עבר ענקיים, חזרה מרגשת של כוכב ממחלה קשה, אירוע PPV אחד שהתקיים, עוד אחד שיתקיים בקרוב (ב-9 במרץ) וסיכום כל שאר החדשות והאירועים בעולם ההתאבקות.

זוכות "ראשונות" ראויות לתואר, סאשה בנקס וביילי. באדיבות הפייסבוק של ה-WWE.

 

נתחיל מאירוע ה-Elimination Chamber אשר התקיים ב-17 בפברואר. האירוע היה די באמצע לדעתי, כשחלק מהקרבות הרגישו די חסרי משמעות, וזה למרות ש-2 תארים החליפו ידיים, ועוד תואר הוענק בפעם הראשונה. אז בנוגע לקרב הזוגות של הנשים בתוך הכלוב שהכתיר את האלופות הראשונות בדיוויזיית הזוגות של הנשים ב-WWE (ה-WWE מוכרים את זה כאלופות ה"ראשונות", אני רק ממליץ למי שרוצה ללמוד מעט על העבר, ועל העובדה שכבר היו אלופות זוגות נשים, שיחפש בגוגל קצת על The Glamour girls ו-The Jumping Bombs Angels; סתם לחינוך מקיף). הקרב הפעם היה לא מהטובים ביותר שדיוויזיית הנשים הציגה בזמן האחרון. יכול להיות שזה קשור לעובדה שהיו 12 מתאבקות בתוך הכלוב הזה, ולקח די זמן עד שצוותים התחילו להיות מודחים, וזה יצר ממש עומס ענקי בכל מה שמתרחש בכלוב ובקרב, והיה קצת מסורבל לראות את הקרב. ברגע שהתחילו לקרות "דברים" (קרי, הדחות) אז הקרב התחיל להשתפר ובסופו של דבר הזוכות הכי ראויות לדעתי זכו גם, כשביילי וסאשה בנקס זכו בתואר. התוכניות לתואר הזה, הן שהזוג האלוף יגן על התואר גם ב-RAW, גם בסמאקדאון וגם ב-NXT. וישנם שמועות שבראסלמאניה יהיה קרב מרובע, שבו ביילי ובנקס יגנו מול זוג מ-RAW, זוג מסמאקדאון וזוג מ-NXT (קרב של ביילי ובנקס מול איו שיראי וקיירי סיין מ-NXT, זה לדעתי קרב חלומות).

אחרי זה באירוע קיבלנו שני קרבות שבהם התואר החליף ידיים, תחילה כשהאוסוז זכו בתואר הזוגות מידי שיין מקמהאן והמיז, ואז פין באלור שזכה בתואר הבין יבשתי מידי בובי לאשלי (אחרי שהצמיד את ליו ראש בקרב Handicap על התואר). אז ברעיון, תואר הזוגות על זוג מתאבקים אמיתי (ולא שני אינדיווידואלים מחוברים עבור סיפור כמו שיין והמיז), ותואר הבין היבשתי (תואר סוסי העבודה) על פין באלור – שתי החלטות שאני יכול לחיות בקלות רבה איתן – זה פשוט לא הרגיש דרמטי או סיפור גדול. ולא היה שום דבר מאז האירוע שגרם לי לחשוב, שב-WWE כן מנסים לגרום לי להרגיש שזה סיפור גדול. הקרבות עצמם היו בסדר גמור.

הקרבות של רונדה ראוזי מול רובי ריוט, ובארון קורבין מול ברון סטרומן היו לא באמת קרבות. כל אחד שומש לקדם סיפור ולא את הקרב. ראוזי נפטרה מריוט תוך דקה וחצי, וברון מול קורבין הפך ל-Beatdown של סטרומן ע"י השלישייה של קורבין, מקינטייר ולאשלי. הקרב של ראוזי שומש רק בשביל לקדם את הסיפור הנבנה לקראת הקרב המשולש של ראוזי מול שארלוט ובקי לינץ'. זה לא מפריע לי במיוחד (למרות שחבל באמת על רובי ריוט, שהיא מתאבקת מעולה שנופלת בין הכיסאות פה), אבל גם לא מרגיש לי יותר מדי נחוץ. אני לא זקוק לכל הסיפור המאוד מסובך שב-WWE מספרים פה כדי להגיע לקרב המשולש במאניה. אני מעריך את העובדה שהם משקיעים בסיפור כלשהו עם הנשים (באמת, בלי ציניות), אבל כמו שאמרתי, אני לא מרגיש שאני זקוק לו. יש כבר מספיק היסטוריה בין שלושת המתאבקות, ובקי לינץ' היא הדבר החם ביותר שיש בכל ה-WWE, אז מצידי ה-WWE יכלו פשוט להכריז על הקרב המשולש ולשדר Vignettes כל שבוע, ואני עדיין אהיה בהייפ מלא לקראת הקרב במאניה.

קופי קינגסטון עם ביג E ואקסבייר וודס. זכה בלב של הקהל. באדיבות הפייסבוק של ה-WWE.

 

לבסוף האירוע נחתם עם קרב נוסף בכלוב על אליפות ה-WWE (פעם ראשונה מאז שהבראנדים חוברו באירועי ה-PPV שהתואר כביכול הכי יוקרתי של האירגון, היה גם המיין איוונט) כשהכל היה בסדר גמור והיה קרב מאוד מהנה, עם סיום מהפנט. אבל הסיפור האמיתי שצריך לקחת מהקרב הזה, ובכלל מהאירוע בכלל זה שם אחד: קופי קינגסטון. זה מדהים איך לפעמים הדברים האלו פשוט קורים בטעות, בלי תכנון, ובצורה אורגנית; ואלו האירועים שהכי נתפסים אצל הקהל בצורה מוזרה. קופי לא היה אמור להיות במצב הזה. הוא שירת את ה-WWE בצורה מאוד נאמנה במשך 11 שנים, כשהוא תמיד באיזור המיד קארד ועושה עבודה מאוד יפה בהתחלה כאינדיבידואל, ואז כחלק מהטריו של הניו דיי.

קופי לא היה אמור להיות פה. בקרב המקורי, היה אמור להיות מוסטאפה עלי, שהיה אמור לקבל את בדיוק הפוש והבוקינג שקופי קיבל. אבל חוסר המזל היכה בעלי הכשרוני, והוא ספג זעזוע מוח כשבוע לפני האירוע ונאלץ לפנות את מקומו באירוע. אז ב-WWE החליטו להכניס את קופי קינגסטון למשבצת שלו, ולתת לו את הבוקינג שעלי היה אמור לקבל. קופי נכנס בהתראה של כמה שעות לקרב Gauntlet בסמאקדאון כמה ימים לפני האירוע ונתן הופעה מדהימה של יותר משעה בזירה, כולל רגע בלתי נשכח שבו הוא צועק על AJ  סטיילס ודורש ממנו ש"יילחם בו", וש"הוא חיכה 11 שנה לזה". קינגסטון דיבר על היום הזה מאז, והודה שלקראת הרגע הזה, הוא הרגיש שהוא נחלש בקרב וחילופי הדברים האלו עם סטיילס היו אלתור מוחלט באותו הרגע והגיעו לחלוטין מהלב, והוא הרגיש באותו הרגע את כל האנרגיה חוזרת אליו מהקהל, והוא ידע שהם יצרו משהו מיוחד באותו הרגע. למשך בערך 20 הדקות האחרונות של הקרב ב-Elimination Chamber הצליחו קופי ובריאן באמת לגרום לקהל להאמין, שלא רק שהם רוצים בכל מאודם לראות את ה-Veteran הנאמן זוכה סוף סוף בתואר הגדול, אלא שזה באמת יכול גם לקרות. אלו באמת היו 20 דקות של קסם שרק בעולם ההתאבקות יכולות לקרות. וזה שינה את כל התכנון למאניה מבחינת תואר אליפות ה-WWE. זה נראה צפוי כרגע שקופי יקבל את הקרב המרכזי מול דניאל בריאן במאניה ויש סיכוי לא קטן שהוא גם יזכה בתואר. התמיכה של חברי הטריו שלו (ביג E ואקסבייר וודס) היא גישה מרעננת, והיא גם אותנטית לחלוטין (קופי סיפר ששניהם מנסים לדחוף את ההנהלה ללתת את התואר לקופי כבר במשך שנים רבות). תנועת #KofiMania בשיא העוצמה וזה סיפור פנטסטי לראות מתפתח.

 

אז מה התרחש מאז? טוב, די הרבה!

נתחיל בחדשות הכי טובות. רומאן ריינס חזר לזירה ב-WWE והכריז שהלוקימיה (סרטן הדם) שלו נמצאת בשלבים הראשונים של נסיגה שוב פעם ושהוא יכול לחזור לזירה. ריינס גם דיבר מאז וחשף איזה סוג של לוקימיה הוא סבל ממנה (CML Leukimia למי שמתעניין) ודיבר על ההבדל מהפעם הקודמת שהוא אובחן עם המחלה לפני 11 שנה, כשהוא מספר שאז זה היה רק הוא ואימא שלו לבד בסיפור הזה, והפעם הוא רצה להודות לכל האוהדים שתמכו בו מאז ההכרזה שלו שהוא חולה מחדש במחלה. ריינס הספיק בשבוע מאז שהוא חזר, לתת תמיכה פומבית לסת' רולינס לקראת הקרב שלו מול ברוק לסנר, וגם לאחד מחדש את השילד עם רולינס ואמברוז, לקראת קרב שלהם מול קורבין, מקינטייר ולאשלי ב-Fastlane (הקרב הראשון של ריינס מאז חזרתו לזירה). החיבור לקבוצה הוא סופר הגיוני לריינס (כי אני בספק אם הוא מסוגל לסחוב לו"ז של קרבות יחידים כרגע בכלל), ואפילו אני מוכן לבלוע את חוסר ההיגיון בשינויים הדרסטיים בדמות של אמברוז. פניית ההיל שלו הייתה כישלון חרוץ; כנראה כי היא נעשתה נגד מישהו אחר ממי שזה תוכנן במקור (אמברוז היה אמור לבגוד בריינס, וזה היה אמור להיות המיין איוונט של מאניה לפי דיווח של דייב מלצר), ואז גילוי המחלה של ריינס זרק הכל לאשפה, ואמברוז בגד במקום זה ברולינס, כחלק של פיוד שלא היו לאף אחד ב-WWE תכנון ורעיון אמיתי לאיך זה אמור להתפתח. וכך קיבלנו את הפיוד הכושל בין אמברוז לרולינס, וכישלון מהדהד של אמברוז בתור היל מאז (שהוביל חלקית גם להחלטה של אמברוז לא לחדש חוזה ולעזוב את ה-WWE בסוף אפריל עם פקיעת החוזה שלו). ריינס התייחס מאז באירוע חתימות לאוהדים למצב של דין אמברוז, כשאמר "אני הולך לטפל בזה". מאז יש שמועות שאמברוז שוקל מחדש את העזיבה שלו, אבל גם שכרגע הוא לא החליט לשנות את דעתו.

אין מאושר ממנו: רומאן ריינס החלים מסרטן. באדיבות הפייסבוק של ה-WWE.

 

הרגע הגדול האחר הגיע באותו RAW קריטי של ה-25 בפברואר (שבו ריינס הכריז על חזרתו), עם החזרה של לא אחר מאשר דייב באטיסטה. באטיסטה שעזב בפעם האחרונה את ה-WWE אחרי מאניה 30, ומאז נהנה מקריירה מאוד מרשימה בהוליווד. באטיסטה הופיע בפרק ה-1000 של סמאקדאון ושם ניטעו הניצנים של הפיוד העכשווי עם טריפל H. באטיסטה הופיע על המסך רק למשך כדקה, בזמן שהוא סחב את הגוף של ריק פלייר שהוא כרגע תקף בחגיגות ה-70 שלו, ופנה לטריפל H בשאלת "Have I Got your Attention now?". כמה פשוט, וכמה אפקטיבי. באטיסטה רצה (בצורה פומבית לא מוסתרת) כבר זמן מה ריצה אחרונה ב-WWE לפני שהוא תולה את הנעליים לחלוטין והופך ל-100% שחקן, אבל הוא התעקש שהוא יחזור רק לפיוד אמיתי וש"שווה את זה", ועבורו זה יכול להיות רק עם טריפל H. הפציעה של H באירוע בערב הסעודית, הטילה את הפיוד הזה בספק, אבל טריפל H הספיק להחלים מהר מהצפוי, וזה נראה שהקרב יתקיים במאניה. אין תלונות פה.

כמו כן קיבלנו עליות נוספות לרוסטר הראשי מ-NXT, בדמות אליסטר בלאק, ריקושט, ג'וני גארגנו ותומאסו צ'יאמפה. הם מתווספים למחזור של Heavy Mechinary, לייסי אוונס, EC3 והאחרים שעלו כחודש לפניהם. מה שיש לספר על הסיפור הזה, זה שזאת הייתה החלטה של הרגע האחרון ממש של וינס מקמהאן, מבלי אפילו לספר לטריפל H אשר אחראי על NXT. חייבים לציין שהרייטינג קפצו באותו תוכנית ונשארו למעלה מאז (החזרה של ריינס ובאטיסטה בהחלט תרמה גם למספרים היפים בתקופה האחרונה). לפי הדיווחים, לוינס מקמהאן יש תוכניות גדולות להפוך את לייסי אוונס לאחת מדמוית המפתח בדיוויזייה (בטופ 3 ביחד עם שארלוט ובקי לינץ') כשהרקע שלה גם כ-Marine לשעבר, וגם כאמא, הופך אותה למישהי מאוד מעניינת עבור מקמהאן (נדבר עלייה בטורים הבאים אני בטוח, ברגע שיהיה על מה לדבר באופן קונקרטי, מה שאין כרגע). אליסטר בלאק וריקושט עשו את העלייה לרוסטר הראשי באופן מלא (למרות שהם ימשיכו לתקופה הקרובה להופיע גם ב-NXT ויעבדו בצורה כפולה), כשהסיפור עם ג'וני גארגנו ותומאסו צ'יאמפה יותר מסובך. השניים היו אמורים לעלות לרוסטר הראשי ביחד בצוות (הסיפור ב-NXT כבר התחיל לבנות לקראת חיבור שלהם מחדש), אבל מאז התגלה שצ'יאמפה סובל מפציעה בצוואר (לפי הדיווח הוא סובל מכאבים כבר זמן מה, אבל רצה למשוך עד עונת מאניה ולהעביר את התואר בצורה חלקה לפני שהוא מטפל בעצמו), והבעיה כנראה ממש החריפה, עד כדי מצב שיש דיווחים שהוא יצטרך פשוט לפנות את התואר ולעבור ניתוח מידית, עם תקופת היעדרות שבין 6 עד 14 (!) חודשים. בגלל זה העלייה שלו לרוסטר הראשי כרגע נטועה בערפל, וכמו כן ג'וני גארגנו. נראה לאן הסיפור הזה יתקדם, כי יכול להיות שיצטרכו להמציא הרבה דברים ב-NXT בשבועות הקרובים בעקבות הסיפור הזה, או אולי צ'יאמפה יצליח להחזיק מעמד עד סופ"ש מאניה.

גארגנו וצ'יאמפה. עתיד לא ידוע גם ב-NXT וגם ברוסטר הראשי. באדיבות הפייסבוק של ה-WWE.

פיסת חדשות אחרונה שכדאי להתמקד בה היא שינוי הכוחות מאחורי הקלעים ב-WWE. כמה אנשים וכותבים עזבו את תפקידים, כשהבולט ביותר מביניהם הוא ארן אנדרסון הוותיק. אנדרסון, אהוב מאוד על המתאבקים, ולפי הדיווחים, תמיד עמד לצד המתאבקים כשהיה להם חילוקי דעות עם ההנהלה, ורבים מהמתאבקים יצאו לתמוך בו פומבית אחרי הודעת הפיטורים שלו. לפי הדיווח של ראג' גירי מ-Wrestling Inc, לאנדרסון ווינס מקמהאן היו כבר חילוקי דעות עזים במשך תקופה ארוכה. השיא הגיע באירוע לייב לפני כמה שבועות, כשאלישיה פוקס הגיעה לאירוע כשהיא שיכורה, ואנדרסון שהיה הסוכן האחראי על הקרב שלה, נתן לה להתחרות. וינס רתח מזעם כשהוא שמע על כך ופיטר את אנדרסון. שלושה מתאבקים גם שוחררו מהחברה: טיי דילינג'ר והידאו איטאמי (ששניהם כבר ביקשו לעזוב, וזאת הייתה רק הכרזה רשמית על העזיבה שלהם) ובנוסף גם שוחרר TJP שהסיבה לשחרור שלו הייתה קשורה להתנהגות שלו מאחורי הקלעים לפי הדיווחים של מלצר. ביחד עם גל העזיבות הזה, הוכנס גם הרבה דם חדש למפיקים והכותבים והסוכנים מאחורי הקלעים. בין השמות אנחנו מוצאים את Abyss (מהמתאבקים הוותיקים והמכובדים ביותר ב-TNA שפרש לאחרונה), ג'ף ג'ארט והכי מפתיע: ברוס פריצ'ארד (Brother Love) שחוזר לתפקיד "מאוד מרכזי" מאחורי הקלעים. פריצ'ארד בעיקר מפורסם בשנים האחרונות מהפודקאסט המעולה שלו, לפי הדיווחים נשכר להיות יד ימינו בכתיבה של וינס מקמהאן אחרי העזיבה של ארן אנדרסון.

 

אז מה יש לנו בחודש הקרב עד למאניה?

יש אירוע PPV נוסף בדמות Fastlane, כשדניאל בריאן יגן על התואר מול קווין אוונס החוזר; האוסוז יגנו בקרב חוזר מול שיין והמיז; ביילי ובנקס יגנו על התואר החדש שלהם מול טאמינה וניה ג'קס; הריבייבל יגנו (במה שיכול לחלוטין לגנוב את הערב) בקרב משולש מול הצוות של רוד וגייבל והצוות של אליסטר בלאק וריקושט החדשים; אסוקה תגן מול מנדי רוז; השילד המאוחדים מחדש ילחמו בקורבין, מקינטייר ולאשלי; ולבסוף בקי לינץ' תילחם בשארלוט (כשאם לינץ' מנצחת, היא מתווספת מחדש לקרב במאניה בין שארלוט לראוזי וזה הופך לקרב משולש). בנוסף אנחנו נמשיך לקבל את כל הבנייה האחרונה לקראת המופע הגדול של השנה, וכמו כן אירוע ה-NXT טייקאובר הצמוד אליו, שבהתאם למצב של צ'יאמפה, יכול ללכת למקומות מאוד לא צפויים.

Do I have your attention now?

Huh?!

נתראה בעוד חודש עם כתבת ההכנה לסופ"ש המטורף של השנה!

"העתיד כבר כאן". אליסטר בלאק וריקושט. באדיבות הפייסבוק של ה-WWE.
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח