רוחות של שינוי? הכל לקראת ישראל-דנמרק

// מאת בן הנל

בשבוע וחצי הקרובים, הליגות שובתות, ואנחנו שוב יוצאים לפגרת נבחרות נוספת בצל הקורונה. בפגרה הקרובה, אנחנו נקבל את המנה הראשונה של משחקי מוקדמות מונדיאל 2022, שתכלול שלושה מחזורים תוך שבוע, לוח זמנים מאוד עמוס הן לשחקנים והן לנבחרות, מה שעשוי לגרום לצפיפות.

כמו בכל טורניר, מאז הצטרפותה לאופ"א באמצע שנות ה-90, גם הפעם, נבחרת ישראל שלנו תשתתף בטורניר המוקדמות, וכמו במוקדמות יורו 2020, היא קיבלה בית בו היא יכולה לנסות ולקרוא תיגר על היריבות הבכירות יותר, כשהוגרלה לבית עם אוסטריה, סקוטלנד, דנמרק, איי פארו ומולדובה. לאחר קמפיין ליגת אומות הפכפך, וקמפיין מוקדמות יורו מביך, תנסה הנבחרת של וילי רוטנשטיינר, גם אם היא לא תעפיל למונדיאל, לרשום קמפיין נאה ואיכותי שיתן תקווה לכל אוהדי הכדורגל הישראלי בשנים הקרובות.

נבחרת ישראל, פלייאוף העלייה ליורו 2020
קרדיט דף הפייסבוק הרשמי של ההתאחדות לכדורגל בישראל

 

ביום חמישי, יומיים לאחר הבחירות הרביעיות שאליהן נכנסת מדינת ישראל, תוך שנתיים בלבד, מרבית הישראלים יתפנו לכדורגל, 5,000 מהם יהיו בבלומפילד, כדי לחזות במשחק המסקרן מול נבחרת דנמרק, מלאה בשמות איכותיים. אז אחרי כל הפרוצדורות, אפשר להתחיל לנתח את ההכנות למשחק.

ישראל

הנבחרת של וילי רוטנשטיינר, אחרי קמפיין ליגת האומות שהסתיים בטעם טוב לאחר הניצחון על סקוטלנד עם השער הנהדר של מנור סולומון, תנסה לפתוח את בית שש במוקדמות מונדיאל 2022 ברגל ימין, אבל מול נבחרת דנמרק העיקשת זה יהיה מאוד קשה. לאחר קמפיין ליגת האומות, הוחלט להמשיך את תקופת האוסטרים בנבחרת גם בקמפיין הנוכחי, ואם מסתכלים על האיכות של הנבחרת, יש מלא, אבל צריך לעבוד על נקודות תורפה מסויימות, במיוחד את ההגנה.

הגנה: בשער של הכחולים-לבנים צפוי להמשיך לקבל את הקרדיט אופיר מרציאנו, למרות קמפיין לא יציב שלו בליגת האומות. ההגנה הישראלית ספגה ביקורות רבות על חוסר תפקודה בקמפיין ליגת האומות, ועליה יהיה לתקן בצורה משמעותית את ה"אופי הישראלי" כדי לנפק פתיחה שקטה ורגועה לקמפיין, גם אם הסיכויים לא ריאלים. שחקני ההגנה שצפויים לחפות על אופיר מרציאנו הם אלי דסה, שחווה עונה מדהימה במדי ויטסה ארנהיים והוא כבר נחשב כעוגן הגנתי בנבחרת. במרכז ההגנה צפויים לשחק ניר ביטון מסלטיק, איתן טיבי, שגם בגיל 33 שומר על יציבות גבוהה במכבי ת"א, וחאתם אלחמיד, שחזר לארץ. באגף השמאלי, צפוייה תחרות בין סאן מנחם לג'ואל אבו חנא.

קישור: הקישור הישראלי יורכב מהקפטן הוותיק ביבראס נאתכו, ששומר על פורמת כיבוש ומשחק טובה בקבוצתו הסרבית, פרטיזן בלגרד, והנבחרת תצטרך אותו בשיא כושרו לקראת המשחקים האינטנסיביים הללו. בנוסף לקפטן, ישחק גם דור פרץ, שחווה עונה פשוט מצויינת במכבי ת"א, והוא המנוע המרכזי שלה העונה, ונבחרת ישראל מקבלת שחקן שללא ספק, אם הוא יתרום את היכולת שלו גם בנבחרת, שחקן שיתרום לעוד מלא שנים טובות. אבל הם לא היחידים. באופציות הגיבוי יש את חברו של דור פרץ למכבי ת"א, אייל גולסה הפעלתן, ואת הקפטן הירוק של מכבי חיפה, נטע לביא, ששומר על מרכז המגרש. גם מוחמד אבו פאני שחוזר לעצמו לאחרונה, ומוחמד כנעאן ממ.ס אשדוד, הפתעת העונה, תמיד יכולים לעלות מהספסל ולהפתיע את כולנו.

התקפה: כמו בקמפיין ליגת האומות, גם הפעם נבחרת ישראל צפוייה לעלות עם שלישייה התקפית, וגם עכשיו, השלישייה תישען על הסופרסטאר של הנבחרת, ערן זהבי, שמאז תקופת האוסטרים בנבחרת, כבש כבר 18 שערים, כולל שלושה שלושערים מול אוסטריה, לטביה וסלובניה! אחרי תקופה לא קלה באיינדהובן, ערן חזר להפציץ, ואין ספק שאם הווינר הגדול של הכדורגל הישראלי יעשה את זה גם כאן, ישראל תהיה באופטימיות.

אבל הוא לא היחיד. גם מנור סולומון המצויין שכבש פעמיים מול ריאל מדריד וחווה עונה נהדרת בשחטאר דונייצק, יפתח בהרכב, ותאמינו או לא, מנור הוא מלך השערים של שחטאר העונה עם תשעה כיבושים! בחוד ככל הנראה יוצב מונאס דאבור מהופנהיים, שלאחרונה מתנדנד בין ההרכב לספסל. שון וייסמן, חלוצה של ריאל ויאדוליד הספרדית, תמיד יכול לעלות מהספסל ולתרום, ואל תזלזלו בליאל עבדה, הסטרלאט של מכבי פתח תקווה שפורע שטרות בליגה הבכירה, ותמיד יכול לטרוף את הקלפים.

שחקן המפתח של ישראל: דור פרץ. הקשר הכל יכול הבלתי מעורער של מכבי ת"א, חווה פשוט עונת שיא בקבוצה הבכירה של ת"א. זה נכון שיש את ערן זהבי, שישראל צריכה אותו ממשיך מאיפה שהוא הפסיק, כדוגמת השלושער מול סלובקיה, אבל אם דור פרץ יצליח לנטרל את הדנים דרך משחק המעבר המצויין שלו במכבי ת"א, שם הוא סופר שמונה כיבושים העונה, הנבחרת תוכל להפתיע ובענק!

דור פרץ, צפון אירלנד, ישראל
קרדיט לדף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל בישראל

דנמרק

הנבחרת הדנית בהנהגתו של קספר היולמנד מגיעה אחרי קמפיין מכובד בדרג א' בליגת האומות, בו הקדימה את אנגליה בשל הפרש שערים עדיף, ולאחר העפלה ליורו דרך קמפיין המוקדמות. הדנים ידועים בסגל עם שחקנים המגיעים עם ניסיון מהליגות הבכירות, עם עבר שתמיד יכול להוות פקטור, ועם כוכבה הגדול, כריסטיאן אריקסן, שיגיע לישראל, תנסה הנבחרת הדנית לפתוח את הקמפיין רגל ימין גם היא ולהראות לנבחרת שלנו כי פערי הרמות עוד ברורים ויש מלא עבודה.

הגנה: בשער, כמובן, יוצב קספר שמייכל הותיק שבשקט בשקט נהיה למנהיג של לסטר ונבחרת דנמרק. הבן של פיטר שמייכל האגדי, ללא ספק הולך ומתפתח גם הוא לאגדה דנית. לצידו בהגנה צפויים לשחק סימון קייאר ממילאן, ואנדראס כריסטנסן מצ'לסי, שפורח מחדש בבלוז תחת תומאס טוכל ומחזיר לעצמו את הביטחון שאבד בחצי הראשון של העונה. באגף ימין של ההגנה ישחק דניאל וואס הכל יכול מולנסיה, שיכול לשחק גם כקשר, כשמשמאלו, יתופקד המגן החדש של אטאלנטה, יואכים מאהילה, שחתם בקבוצה בינואר מגנק, אבל הם לא היחידים. יאניק וסטרגארד, שמתנשא לגובה של כמעט כ-2 מטר, תמיד יכול להוות אופציה הגנתית לניצול גבהים וכדורי גובה, וגם עמיתו לפרמייר ליג, יואכים אנדרסן מפולהאם, יהווה אופציית תיגבור.

קישור: העמדה עם שלל גווניה של נבחרת דנמרק. הקישור הדני מעוטר בשחקנים איכותיים המשחקים בליגות הבחירות, כדוגמת תומאס דילייני מדורטמונד, שידוע בחוזקתו ובפיזיות שלו, ופייר אמיל הוייברג מטוטנהאם, שנהיה לאחד הקשרים האחורים הדפנסיביים האיכותיים בליגה האנגלית. אל תשכחו את "שועל הקרבות", לאסה שונה הותיק, שזכור מקמפיין ליגת האלופות ההירואי של אייאקס, והיום משחק בהירנביין, לאחר שעזב את גנואה האיטלקית. אבל מעל כולם, נמצא הכוכב של נבחרת דנמרק, כריסטיאן אריקסן, שמאז מעברו לאינטר מתקשה לשחזר את היכולת שהציג בטוטנהאם, אבל בחודשים האחרונים חזר לעצמו, ונבחרת דנמרק תצטרך אותו חד כתער בבלומפילד. גם צמד הקשרים של ברנטפורד, מתיאס ינסן וכריסטיאן נורגארד הם אופציות גיבוי.

כריסטיאן אריקסן
Via UEFA Facebook page

התקפה: לא רק מרתין בריית'ווייט. ההתקפה הדנית מגיעה עם שחקנים שרובם מקבוצות מרכז טבלה בליגות הבכירות, כשהאיש המרכזי שלה, כאמור, יהיה חלוצה של ברצלונה, מרתין בריית'ווייט, שאמור לפתוח בהתקפה ולהיות אמון על הבקעת השערים של דנמרק, ועל פיתוח בעיטות לשער. אבל הוא לא היחיד. לצידו ישחקו יוסוף פאולסן, החלוץ של ר.ב לייפציג ומלך השערים שלה, והוא זה שאמור לשחק בשפיץ, כשברית'ווייט ככל הנראה ישחק באגף. גם אנדראס סקוב אולסן מבולוניה, קספר דולברג, חלוצה של ניס שמנסה לחזור לעצמו אחרי שדעך קצת, וג'ונאס ווינד, חלוץ קופנהגן, שפתח בנבחרת הדנית בליגת האומות, יהוו תחרות התקפית.

שחקן המפתח של דנמרק: כריסטיאן אריקסן. הקשר הכל יכול של אינטר מתאושש ולאט לאט חוזר לעצמו אחרי שנה קשה מאוד שפקדה אותו מאז שעזב את טוטנהאם. שער הניצחון הדרמטי מול מילאן בטח נתן קרש קפיצה לדנים, שיצטרכו אותו מדוייק, כדי שיצליח לנצל את החסרונות בהגנה הישראלית ולהביא שלוש נקודות דניות. איתן טיבי וניר ביטון, לטיפולכם…

הימור למשחק: הנבחרת הישראלית של ווילי רוטנשטיינר מגיעה לקמפיין כשעל הנייר היא במצב נחות מהבכירות אחריה: אוסטריה, דנמרק וסקוטלנד. בנבחרת מאמינים שאפשר לשאוף להגיע למקום השלישי, עם קריאת תיגר על המקום השני, אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד. הניסיון של הנבחרת הדנית יכריע, וכריסטיאן אריקסן וחבריו יצאו מתל אביב עם שלוש נקודות, 0-2 דני.

ישראל סלובניה
קרדיט לדף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל בישראל
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. יפההה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח