ראש בראש – מנצ'סטר סיטי וליברפול משאירות אותנו במתח עד לרגע האחרון

כאשר נותרו לשתי הקבוצות משחקים בודדים עד לסיום העונה, שתי נקודות בלבד מפרידות ביניהן. המירוץ המרתק ביותר של השנים האחרונות בליגה האנגלית נמצא ברגעי ההכרעה. למי יש את האופי והיכולת ללכת עד הסוף, ליברפול או מנצ'סטר סיטי?

מנצ'סטר סיטי, ליברפול
Credit to "Manchester City" Facebook page

המתח נמצא בשיאו במאבק העיקש בין שתי הקבוצות בצמרת הליגה האנגלית. מנצ'סטר סיטי תקווה להגן על הכתר והיא תלויה רק בעצמה, חמישה ניצחונות והיא שומרת על התואר הנכסף. מנגד, ליברפול מובילה את הטבלה עם 85 נקודות (2 יותר מסיטי ומשחק עודף) ונראתה טוב יותר במחזור האחרון. קשה מאוד להעריך מי תהיה עם ידה על העליונה בסיום העונה ונותר לנו רק לנסות לשער על-פי מצבן הנוכחי, לוח המשחקים והיריבות.

הנה הנתונים:

ליברפול

מיקום נוכחי: 1

נקודות: 85

כמות משחקים שנשארו: 4

שלא כמו סיטי, ליברפול עדיין מתחרה בליגת האלופות. למרות זאת, התחושה במועדון היא שתואר אליפות ראשון בליגה האנגלית מזה 29 שנים נמצא בראש סדר העדיפויות. זו בהחלט הייתה האווירה באנפילד ביום ראשון, כאשר רוחות רפאים של 2014 היו נוכחות בניצחון הקריטי על צ'לסי, אותה צ'לסי שניצלה את החלקתו של סטיבן ג'רארד לפני חמש שנים ומנעה מהאדומים את התואר. ה"טיול" למשחק בקארדיף בסוף השבוע הקרוב עשוי להיות מאתגר יותר ממה שהוא נראה – קבוצתו של ניל וורנוק משחקת טוב יותר בביתה ומהווה עוד משוכה לא פשוטה בדרכו של יורגן קלופ לאליפות. בהמשך, כל תוצאה אחרת מאשר ניצחון קליל במשחק הבית מול האדרספילד מהתחתית (26.4) תהיה אכזבה קשה.

בסנט ג'יימס פארק לעומת זאת, המצב שונה מאוד – ניוקאסל ניצחה בחמישה מתוך שבעה משחקי הבית שלה מאז תחילת 2019, כולל ניצחון בלתי נשכח על סיטי בסוף ינואר. במחזור האחרון תארח ליברפול את וולבס. לזאבים, המפורסמים כלוקחי נקודות מששת הגדולות, נותרה יריבה אחת כזאת, ליברפול. הם יגיעו לאנפילד למחזור אחרון בלי לחץ ויתנו הכל כדי לא לחזור הביתה בידיים ריקות.

 

מנצ'סטר סיטי

מיקום נוכחי: 2

נקודות: 83

כמות משחקים שנשארו: 5

לוח המשחקים של סיטי הוא ללא ספק קשה יותר. לאחר ההדחה הסופר דרמטית מליגת האלופות, מצפה לה צמד משחקים קשה ביותר בשני המחזורים הקרובים. הבחורים של גווארדיולה ישחקו רק שניים מתוך חמשת המשחקים הנותרים שלהם בבית והולכים להתמודד עם שלושה משחקי חוץ לא קלים לפחות על הנייר. תחילה, תהיה זאת אותה טוטנהאם באיתיחאד. מעניין מה תהיה ההשפעה של המשחק באמצע השבוע על תוצאת המפגש בליגה. טוטנהאם הספיקה כבר לנצח העונה באולד טראפורד ובסטמפורד ברידג' והייתה מרחק נגיעה מלקחת נקודה מליברפול באנפילד, בהחלט יריבה ראויה. תזכורת קטנה מאוריציו פוצ'טינו סחט 2-2 במעמד דומה מול גווארדיולה לפני שתי עונות.

מחזור לאחר מכן תתארח סיטי באולד טראפורד לדרבי מרתק מול אולה גונאר סולשיאר שחייב את הנקודות כדי להתקרב אל הרביעייה הראשונה שמובילה ליגת האלופות. בהמשך תיסע לברנלי, תארח את לסטר של ברנדון רוג'רס (שינסה לסייע לאקסית, ליברפול) ותסיים את העונה מול ברייטון מהתחתית בחוץ, עוד מגרש קשה.

גבריאל ז'סוס, לירוי סרנה, מנצ'סטר סיטי
Credit to Manchester City Facebook page


הכרעה

אם השאלה היא למי יהיה "קל" יותר, התשובה היא בהחלט ליברפול. שלושת המשחקים הבאים של החבורה של פפ נראים מאתגרים במיוחד, יש להם יותר משחקי חוץ מבית וזה בהחלט פועל לרעתם. עם זאת, יכול להיות שלוח הזמנים של סיטי מאיים יותר על הנייר מאשר במציאות. טוטנהאם היא יריבה קשה, אבל העיתוי של המשחק שלהם, שלושה ימים לאחר הקרב בליגת האלופות, יכול לשחק לידיים של פפ. בינתיים, יונייטד נמצאת בתקופה לא טובה ולא נראית מספיק טוב באולד טראפורד לאחרונה. ברנלי וברייטון עשויות ללכת לים בקרוב, לסטר כבר שם. סיטי נמצאת גם בפורמה מאיימת לאחר שהשיגה רק מצחונות מאז ההפסד לניוקאסל, שנראה היה כסוף הסיפור מבחינתה.

במבט כולל, הנטייה שלי היא לכיוון של סיטי, אבל אין ספק שהיא עומדת בפני חודש קשה מאוד וכנגד כל הציפיות מתחילת העונה, ליברפול עדיין חזק בתמונה וצפויה לנצל כל מעידה של סיטי כדי לשבור בצורת ולזכות באליפות היסטורית. בקיצור – כבר אי אפשר לחכות שהמחזור הבא יתחיל.

סלאח, ליברפול, סיטי

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח