ראסל ווסטברוק 2.0

// מאת שחר גורן

גבירותיי ורבותיי, קבלו את השחקן הטוב בעולם!! רגע רגע רגע… hold it..

לא צריך הפעם שום כותרת מפוצצת, ההתלהבות אצל כל הכתבים/פרשנים/אוהדים התחילה לרדת. אז קבלו במחיאת כף את הגירסה החדשה לעונת 2017-2018 – ראסל ווסטברוק 2.0. הוא עשה זאת שוב! עונה שניה ברציפות (היחיד אי פעם) שהגיע לממוצע טריפל דאבל!!

ראסל ווסטברוק
צילום מסך

ואלה המועמדים לתואר ה MVP:

  • ג'יימס הארדן – הגיע עם יוסטון למקום הראשון במערב (30.4 נקודות, 8.8 אסיסטים, 5.4 ריבאונדים).
  • לברון ג'יימס – כרגיל, לא משנה באיזו קבוצה הוא יהיה ומי יהיו השחקנים סביבו, הקבוצה תמיד תהיה מועמדת לזכות באליפות. (27.5 נקודות, 9.1 אסיסטים, 8.6 ריבאונדים).
  • אנתוני דייוויס – לאחר שדימרקוס קאזינס נפצע במהלך העונה, הוא העלה את הממוצעים שלו וסחב את הקבוצה למקום ה-6 במערב (28.1 נקודות, 11.1 ריבאונדים, 2.3 בלוקים).
  • דמיאן לילארד – הוביל את קבוצתו נטולת הכוכבים עד למקום ה- 3 במערב. (26.9 נקודות, 6.6 אסיסטים, 4.5 ריבאונדים).
  • קווין דוראנט – לקח את המושכות לאחר פציעתו של קרי, גולדן סטייט מקום 2 במערב. (26.4 נקודות, 6.8 ריבאונדים, 5.4 אסיסטים, 1.8 בלוקים).


עכשיו השאלה הנשאלת היא איך לעזאזל ווסטברוק לא מועמד לתואר MVP ?!?!? את השיא של אוסקר רוברטסון הוא הצליח להשוות והוא נבחר בעונה שעברה. עכשיו הוא עשה משהו שאף אחד לא עשה עוד בעבר. הוא לא השווה שיא, הוא יצר שיא חדש, שחתום על שמו. ריספקט.

יכול להיות אולי שכולם הבינו סוף כל סוף שהוא רודף אחרי סטטיסטיקות? זו לא בושה להודות בזה. אפילו חבר שלו לקבוצה, כרמלו אנתוני, הודה בזה: "לפעמים אתה רוצה להילחם בו קצת ולדחוף אותו. הוא גונב ריבאונדים". כרמלו כנראה הבין תוך כדי תנועה את מה שהוא אמר וניסה לתת הסבר: "כל עוד הקבוצה קולטת ריבאונדים אז לא משנה לנו מי זה יהיה". מסתבר שזה לא כל כך הדדי אם תשאלו את ווסטברוק…

אפילו האסיסטים שלו כבר הפכו לבדיחה. תראו איך הוא מתבאס כשסטיבן אדאמס החוצפן מחליט למסור לפול ג'ורג' ולא לקלוע וככה מחרב לווסטברוק אסיסט מטריפל דאבל. וכמובן את דוראנט וסטף קרי נקרעים מצחוק:

מעניין לאיפה OKC הייתה מגיעה אם ראסל היה משחק בשביל הצלחת הקבוצה נטו. סביר להניח שהיו מדברים חזק במערב ולא נראים כמו אוסף של שחקנים בלי דרך. האמת, אף אחד לא יופתע אם הם לא יעברו אפילו את הסיבוב הראשון בפלייאוף מול יוטה (נכתב במצב של 1:1 בסדרה). הם הרי כמעט לא עלו לפלייאוף! אם אוקלהומה הייתה מפסידה את שני המשחקים האחרונים בעונה הסדירה, היא הייתה מוצאת את עצמה מחוץ לטופ 8.

בחזרה להתמודדות מול יוטה, אם OKC לא תעבור אותם, זה יהיה בהחלט כתם שחור מאוד על ראסל שנבנה סביבו הפרוייקט השאפתני של כרמלו ופול ג'ורג'. מדהים שמולם משחקים: ריקי רוביו (קולע 4.5/10.7 נקודות מהשדה) , דונובן מיטשל (עונה ראשונה באן בי איי), ג'ו אינגלס (אקס מכבי), רודי גובר (שחקן הגנה מעולה) ודריק פייבורס (מי?).

כרמלו, ווסטברוק, ג'ורג'
Image via Oklahoma City Thunder Facebook page

ולענייננו. שני המשחקים האחרונים של אוקלהומה בעונה הסדירה הראו כמה ריבאונדים היה צריך ווסטברוק כדי להגיע לממוצע הנחשק. השחקן היה צריך להשיג עוד 34 ריבאונדים! נראה לא אפשרי כל כך. הרי אנחנו מדברים על PG, לא על סנטר אימתני. לא לדאוג, מר סטטיסטיקה יציל את המצב. במשחק הראשון הוא השיג 18 ריבאונדים! במשחק האחרון לעונה מול ממפיס הוא השיג סה"כ 6 נקודות (2/9 מהשדה) אבל זה היה נתון שולי מאוד כי את הריבאונדים הוא למרבה ההפתעה הצליח להשיג. 20 ריבאונדים! את ה- 16 המיוחלים הוא השיג עוד לפני שהתחיל הרבע האחרון…  דרך אגב, סטיבן אדאמס הסנטר המוכשר מאוד (בלי ציניות), השיג רק 3 ריבאונדים במשחק הראשון ו -7 בשני. חוויית צפיה מהנה לא מובטחת למי שמחליט לראות את כל המשחק מול ממפיס.

אז מכיוון שזה לא יקרה, הכינותי לכם תקציר של הריבאונדים הקשים שהשיג ווסטברוק:



אני אחסוך לכם בתקצירים של:

Turnovers – הגיע למקום הראשון באן בי איי.

החטאות זריקות מהשדה – המקום הראשון והמכובד.

ברור לכולם שהטירוף לא ייפסק עד שיעבור 181 טריפל דאבלים כן?

ראסל ווסטברוק
Credit to stats.nba.com

כמה מילים לסיכום,

זה נחמד שיהיה לך לפעמים טריפל דאבל, אבל לרדוף אחרי זה כל משחק במשך שתי עונות – זה כבר מוגזם ולא רציני. וזאת הסיבה ששחקנים שלצידו לא הופכים ליותר טובים וככה גם הקבוצה שלו תגיע לכלום ושום דבר כל עוד הוא לא ישנה את סגנון המשחק.

אם הוראה של מאמן (שמסתבר מבוצעת), שברגע שיש החטאה של היריב בזריקות עונשין, לעשות לווסטברוק Box Out כדי שהוא יוכל לקחת ריבאונד, אז ראסל כבר הצליח לחלחל את השיטה בתוך המערכת שנותנת יד ל"היסטוריה". בוידיאו הבא (שלמעשה הוא משנה שעברה, אבל זה היה חזק ממני), תוכלו לראות את ווסטברוק עושה בלוק לחבר שלו לקבוצה כדי לזכות בריבאונד! לא פחות ממדהים.

ווסטברוק רחוק מלהיות שחקן לא טוב ואין ספק שיש לו יכולות בלתי רגילות. הבעיה היחידה איתו, שהוא הפך את המשחק הקבוצתי למשחק יחיד. הוא לא מתאבד על ניצחונות, הוא מתאבד על נתונים אישיים.

הופעות - טיקטיק