צעד אחד קדימה – ליברפול מכוונת לכל התארים

לראשונה בהיסטוריה ליברפול פתחה את העונה עם מאזן מושלם לאחר שבעה משחקים רשמיים. לשם השוואה – את העונה שעברה, שהסתיימה בבמה הנוצצת ביותר בכדורגל האירופי עם השתתפות בגמר ליגת האלופות, הסקאוזרס פתחו עם 67% הצלחה לאחר שבעה משחקים. משמע – במקום ירידת המתח הצפויה לאחר ההישג המרשים אשתקד, קלופ וקבוצתו החלו את העונה כאילו שנורו היישר מלוע של תותח במטרה אחת – לזכות בכל התארים.

ליברפול נגד סאות'המפטון.
פתיחת עונה מושלמת – שחקני ליברפול. Credit to "Premier League" Facebook page.

נתחיל מהסוף – הקבוצה של קלופ, מעבר לפתיחת העונה המושלמת, התקדמה גם בשלל הפרמטרים הסטטיסטיים של המשחק בכל התחומים. היא עושה זאת הרבה בזכות החיזוק הנקודתי והיעיל שעשתה בחלון ההעברות. השוער הברזילאי הנהדר אליסון אמנם הקפיץ לא מעט לבבות אדומים ברחבי העולם כששגה וגרם לשער המצמק של לסטר, אבל הוא מחפה על כך בביטחון רב שמוקרן על חוליית ההגנה כולה ומספק מספרים נפלאים – הוא עצר עד כה 17 כדורים (81% מאלה שנבעטו לעברו) ושמר על רשת נקייה ביותר ממחצית מהמשחקים. אליסון נוהג גם לשלוח לא מעט כדורים ארוכים (39 עד כה) לכיוון רחבת היריבות במה שתורם למשחק הלחץ של הקבוצה ועוזר לייצר התקפות מתפרצות.

מלפניו משחקים ואן דייק וגומז שמעל הכל מצטיינים בקרבות אוויריים בזכות גובהם – 1.93 מ' ו-1.89 מ' בהתאמה, ובזכות זה הם זוכים ב-91% מהכדורים האווירים במהלך המשחק ודואגים למזער את האיומים שיגיעו לכיוונו של אליסון. בנוסף לכך הם מציגים יכולות מרשימות גם בתיקולים, ומשפיעים בכך על המשמעת והלחימה ההגנתית של הקבוצה כולה, ולראייה – 17.8 תיקולים מוצלחים למשחק עד כה העונה לעומת 16.1 בלבד בעונה שעברה. המספרים המרשימים שלהם, שאף גורמים לעתים לחשוב שהקבוצה משחקת בשלושה בלמים, מאפשרים למגנים – אלכסנדר-ארנולד ורוברטסון, להתפנות לפעולות התקפיות – כשהם רושמים ארבעה בישולים עד כה ותורמים 16 מסירות מפתח לעבר החוליה ההתקפית. מספרים עדיפים בהרבה על אלה שרשמו בעונה שעברה, בה שניהם היו חסרי נסיון.

מפת חום רוברטסון
מפת החום של אנדי רוברטסון בפתיחת העונה – חורך את האגף השמאלי.

שחקן נוסף שהגיע בקיץ ומסייע לשדרוג את המשחק של הקבוצה הוא הקשר הגינאי הנהדר נאבי קייטה. הקשר הפעלתן הספיק לרשום כבר 6 הופעות במדי הקבוצה ומסייע לקבוצה במגוון אספקטים – מהנעת הכדור ועד למשחק ההגנה והיציאה המהירה קדימה. הוא רושם עד כה 59 מסירות למשחק ב-93% דיוק, כשהנתון המרשים ביותר אומר שהכדור נמצא ברגליו 12% מהזמן בו הוא ברגלי שחקני ליברפול, בכך הוא יכול לנווט את המשחק של הקבוצה ולאפשר משחק לחץ נכון ויעיל.

ניתן לראות שיפור במספרי הקבוצה כולה לאחר צירופו של קייטה לחוליית הקישור – 607 מסירות למשחק עד כה העונה ב-86% דיוק לעומת 592 מסירות למשחק ב-81% דיוק אשתקד. בנוסף, האדומים ממרסיסייד גם מחזיקים יותר בכדור – 55.2% מהזמן העונה לעומת 52.1% בלבד אשתקד. ולחשוב שפאביניו הנפלא שיחק 20 שניות בלבד עד כה – בדיוק העומק שהיה חסר לליברפול בעונה שעברה.

מפת חום נאבי קייטה
מפת החום של קייטה – מכסה כל פינה במגרש.

כשהכדור ברגליים שלהם, השחקנים של קלופ יכולים להתפנות למה שהם הכי טובים בו – להבקיע שערים. שלישיית ה-MSF מעורבת כבר ב-14 שערים (82% משערי הקבוצה), כשכולם נכבשו היישר מתוך רחבת ה-16, וארבעה מהם נכבשו בהתקפות מתפרצות שמתבססות על המהירות המסחררת של סלאח ומאנה בשני האגפים.

אחד השחקנים הנוספים שמחזקים את החוליה ההתקפית הם הפצוע הכרוני האנגלי דניאל סטארידג' – החלוץ אמנם היה בסגל הקבוצה גם בחלק מהעונה שעברה, אך החמיץ למעלה משלושה חודשים בשל פציעות חוזרות. הוא קיבל מקלופ את המושכות כחלוץ המחליף הבכיר, ומחזיר לו כגמולו כשהוא מנצל כל דקה על כר הדשא עם שני שערים עד כה מ-3 איומים למסגרת (67% הצלחה) – שער אחד בלבד פחות ממה שכבש בכל העונה שעברה.

בנוסף אליו הצטרף בקיץ לתלכיד ההתקפי הנפלא גם הכוכב השוויצרי שארדן שאקירי. הוא אמנם ידע שיגיע לאנפילד ככינור רביעי לשלישייה הנהדרת, אבל כמו סטארידג' הגיע במטרה לנצל כל דקה על כר הדשא בצורה הטובה ביותר – בשבת האחרונה מול סאות'המפטון הוא גם הוכיח את זה, כששיחק מאחורי החלוץ ותרם שני בישולים לפני שהוחלף במחצית. יש לקלופ על מי לסמוך גם כשאחד הכוכבים יזדקק למנוחה. ולראייה – הקבוצה כולה מציגה יכולות כיבוש משופרות כשכבשה עד כה 2.4 שערים למשחק לעומת 2.2 בעונה ההתקפית הנהדרת אשתקד.

המשחקים הקרובים יהוו את המבחן האולטימטיבי למכונה המשודרגת של ליברפול – שני מפגשים מול צ'לסי במסגרת גביע הליגה והפרמיירליג, משחק בסאן פאולו הלוהט של נאפולי ומשחק ביתי מול הסיטיזנס של פפ. בשלב הזה יצטרכו לבוא לידי ביטוי הספסל העמוק שבנה קלופ בקבוצה והמשמעת הטקטית הגבוהה של חניכיו שיסייעו לאסוף ניצחונות נוספים בדרך למטרה אחת – זכייה בכל התארים.

שאקירי, ליברפול
מתוספות הקיץ שפגעו בול – שאקירי. Credit to "Liverpool FC" Facebook page.
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח