פרויקט פתיחת העונה – מ.ס אשדוד – נלחמים על הקיום

תקציר האירועים

יש מושג שנקרא- "משחק על שש נקודות", אלא שבמקרה של מ.ס. אשדוד, משחק סיום העונה שעברה בו הצליחה לנצח את הפועל חיפה ולהבטיח את השארותה בליגת העל, היה משחק על שתי ליגות.

לא אגזים אם אומר שמ.ס. נלחמה באותו המשחק על הקיום שלה. אחרי שמרבית האוהדים נהרו לקבוצות האוהדים המתחדשות, והותירו את מ.ס. עם מספר מאות בודדים, הדבר שכרגע מבדיל אותה מהן הוא הימצאותה בליגה העליונה. יש למועדון הצדקה מקצועית על פני עירוני והאדומים, אבל אם הייתה יורדת ליגה, הפער בינה לביניהן היה ליגה אחת בלבד והרגשה שכבר באמת שאין לה שום יתרון עליהן, ומשם הדרך קצרה להפוך להפועל ירושלים כדורגל, היוצרת אשר הגולם שלה קם עליה.

מ.ס אשדוד לוגו

אבל מה שהיה היה, וזה הזמן להסתכל קדימה ולנתח את מ.ס. אשדוד לקראת פתיחת עונת 2019/20:

הסגל

הבעיה הגדולה של אשדוד בשנים האחרונות היא ששורת העוזבים שלה תמיד יותר מעניינת משורת המצטרפים. אמנם זה סה"כ כבוד גדול שהמועדון מצליח לייצר שחקנים מוכשרים ולמכור אותם למרבה במחיר, אבל בניגוד למשל לבני יהודה של השנים האחרונות, זה לא מתבטא בתוצאות בזמן שהשחקנים אכן במועדון.

יואב ג'ראפי שהושאל לטווח ארוך להפועל ת"א ודן ביטון שחתם בלודוגורץ הבולגרית הם השמות הבולטים שעזבו, ואשדוד תתקשה מאוד בלי ביטון שהיה אחד מיוצרי המצבים הטובים בליגה. כמו כן, קשה שלא לחשוב איך קבוצה שהחזיקה בשנים האחרונות שחקנים כמו ג'ראפי, ביטון, אינברום, קינדה, אלחמיד, מיכאל אוחנה וניב זריהן לא רשמה הישג משמעותי יותר ממאבקי תחתית.

דן ביטון, מועדון ספורט אשדוד
דן ביטון. יחסר מאוד לאשדוד. קרדיט לדף הפייסבוק "מועדון ספורט אשדוד – הדף הרשמי"

חיסרון משמעותי נוסף יהיה דווקא של עוביידה חטאב, שהגיע באמצע העונה שעברה, הכניס המון אופי וקשיחות במועדון וגם כבש את שער ההישארות היקר. חטאב כאמור החל לרצות עונש מאסר על כך שדרס למוות והפקיר אדם. אשדוד הצליחה להישאר לא מעט בזכות החתמות אמצע העונה שעברה, אבל לא מעט מהם עזבו – גל צרויה, יובל שפונגין, יוהאן מרסיאל, בן רייכרט ויניב בריק יהיו רשומים במקומות אחרים, כמו גם עמראן אלקרנאווי, אביב סולומון, יובל יעקובוביץ'. גם כל הזרים של הקבוצה עזבו, למעט לאונרדו אווסו שאושאל אשתקד ומצטרף בהעברה חופשית

מצטרפים

בגזרת הישראלים החתימה אשדוד את שלומי אזולאי על תקן הפליימייקר במקומו של דן ביטון, שובל גוזלן אמור להיות אמון על מלאכת כיבוש השערים. עוד מצטרפים –  שגיב יחזקאל שהושאל בעונה שעברה למועדון, מצטרף הפעם בהעברה חופשית, יעקב בריהון שנפלט מבית"ר ירושלים, רון שושן, שוערה של עפולה, מצטרף כשוער שני ויגבה את רועי משפטי כשגם נאור עבודי, פיראס אבו-עקל והמושאלים – אליאור משעלי (13 שערים אשתקד בהפועל אשקלון) ואוהד רבינוביץ' יחזקו את סגל הקבוצה.

אשדוד גם החליפה כמעט את כל הזרים שלה – לאווסו מצטרפים: טימוטי אוואני, שחקן נבחרת אוגנדה, שישחק במרכז ההגנה כשאליו מצטרפים מפ.צ. דרימס הגנאית שני בני ה-19, המגן השמאלי מוחמד קמהני (שכבר הורחק בגביע הטוטו) והקשר סמואל אלאבי.

כל אלו מצטרפים לקפטן, טום בן זקן, הבן של, שחוזר מפציעה שהשביתה אותו בחצי השני של העונה שעברה, כמו גם לרועי גורדנה, דין דוד, ניר ברדע, בנצי מושל ויצחק אספה.

קרדיט לדף הפייסבוק "מועדון ספורט אשדוד – הדף הרשמי"

על הקווים

דבר אחד טוב שקרה אשתקד בין שרשרת חילופי המאמנים באשדוד הוא המינוי של שחקן הבית לשעבר משה אוחיון, לסוג של מאמן הקבוצה. אוחיון שלא סיים עדיין קורס מאמנים, חוזק בתעודת הפרו של אבי בוחבוט המקסים וביחד הם רשמו 5 ניצחונות בפלייאוף התחתון ונשארו בליגה כנגד כל הסיכויים. הפעם אוחיון יהנה משילוב עם רוני אוואט, שחקן העבר של עירוני אשדוד, שכבר עשה כמה קדנציות בעיר הנמל ובאשדוד מקווים שהקבוצה תמשיך מאיפה שהפסיקה בעונה הקודמת ושמי יודע, אולי אפילו מאמן באשדוד יסיים עונה מלאה.

קרדיט לדף הפייסבוק "מועדון ספורט אשדוד – הדף הרשמי"

ציפיות

אשדוד של השנים האחרונות בילתה בעיקר בתחתית ובשתי העונות האחרונות ניצלה בנס מירידה. הטענה הגדולה של רבים באשדוד היא שג'קי בן זקן מעוניין רק להביא שחקנים שניתן למכור אותם ברווח גדול ובכך הוא מוותר לגמרי על ההווה של הקבוצה, כלומר המטרה העיקרית היא לא להצליח בליגה, אלא להכשיר שחקנים שיוכלו להימכר. לאשדוד תמיד היו צעירים מוכשרים, אבל הם שיחקו במועדון עם שלד ביתי וכמה שחקנים זרים ותיקים ומנוסים שיתנו יציבות לקבוצה.

הפעם נראה שג'קי כבר פדה את כל הנכסים שלו ולאשדוד אין שום יהלום בגזרת הישראלים, כזה שיכול להכניס מזומנים לקופת המועדון, (או לקופת המחזיק בכרטיסו, מה שאף פעם לא ברור) ועל פניו הקבוצה נחלשה ביחס לשנה שעברה. הרבה יהיה תלוי בזרים שהם חידה, אבל שוב, מדובר בחבר'ה צעירים מאוד בשנה ראשונה מחוץ לארצם שכל מטרת הגעתם היא לתת עונה אחת ובשאיפה להימכר הלאה.

לשפוט את אשדוד לפי הסגל הנוכחי גם לא יהיה נכון כל כך, הרי אשדוד כמו יתר קבוצות הליגה, תתחזק בחודש ינואר בעוד כ-7-8 שחקנים חדשים שיכולים להביא את השינוי. דיברנו על התרומה של חטאב אשתקד, גם עונה לפני כן היה זה דווקא וובה בראון המושאל שהכניס למועדון את האופי שהוא צריך.

 

בכל מקרה, אין שום סיכוי לפלייאוף עליון, אבל בעוד שאשתקד אשדוד סומנה כאחת היורדות הבטוחות, הפעם בליגה שבה יש קבוצות כמו נס ציונה, רעננה, חדרה וכפר סבא, יש לאשדוד סיכוי לעשות עוד עונה בליגה העליונה. השילוב בין אזולאי לגוזלן יכול לתת לאשדוד הרבה נקודות חשובות, ובינתיים ההשתלבות של השניים בקבוצה מושלמת בארבעת משחקי גביע הטוטו בהן אשדוד לא הפסידה. גוזלן כבש 5 שערים ואזולאי הוסיף שערים, בישולים והמון נוכחות כבעל הבית במרכז המגרש. האווירה בקבוצה נראית טובה ומלוכדת ובאשדוד מקווים להמשיך את גל המוטיבציה מסיום העונה הקודמת.

הימור –  אשדוד כאמור יכולה להישאר בליגה, אבל זה לא העניין. היא חוגגת השנה 20 שנים לקיומה, סה"כ 20 שנים לא רעות, עם כמה שנים בפלייאוף העליון, המון שחקני בית שהתפתחו ויצאו החוצה לקבוצות גדולות ולאירופה ורק ירידת ליגה אחת. אבל זה לא מספיק. אשדוד צריכה לייצר יותר עניין והשאלה היא מה התוכנית שלה לטווח ארוך? איך היא רוצה לשנות את המציאות והאם היא בכלל רוצה? כרגע היא לא בכיוון. הימור לעונה: מקום 9-12.

מ.ס אשדוד
קהל במשחק של מ.ס – לא רואים כזה כל יום. קרדיט לדף הפייסבוק "מועדון ספורט אשדוד – הדף הרשמי"
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח