פרויקט פתיחת העונה – הפועל חיפה – 1000 גוונים של שקט רועש

כמו בכל קיץ, גם הפעם אין רגע דל בקריית חיים. יואב כץ מתחיל את העונה ה-16 שלו בהפועל חיפה ועדיין בשבילי ובשביל המון אוהדים של הפועל חיפה, הוא לגמרי חידה.

מצד אחד, הוא אחד הבעלים הותיקים ביותר שיש בכדורגל שלנו, מצד שני הוא מנהל את הפועל חיפה בשלט רחוק ולא תמיד עושה את ההחלטות הכי חכמות. החשיבה שלו היא בדרך כלל מהיום למחר, בלי לחשוב בכלל על העתיד של הפועל חיפה, שזה גם מתכתב מאוד עם ההזנחה הגדולה שיש במחלקות הנוער/ילדים בהפועל חיפה. גם האוהדים האמידים, שעזרו להפועל חיפה ב-2 העונות האחרונות, לקחו צעד אחורה אחרי שלא הצליחו למצוא את הדרך לעבוד בשיתוף פעולה עם הבעלים.

הפועל חיפה, גביע המדינה, יואב כץ
יואב כץ ברגע השיא שלו עם גביע המדינה.
קרדיט לההתאחדות לכדורגל בישראל – The Israel Football Association

כל עונה חדשה שמתחילה היא תמיד חגיגית ומרגשת. אחרי עונת שיא בעידן יואב כץ של גביע ומקום 4, העונה שעברה התחילה בטעם מתוק עם אירופה, אבל הסתיימה בטעם מר עם הינצלות מירידה במחזורי הסיום והחלפת 2 מאמנים במהלך העונה. אחרי קלינגר ש-״הלך עם הלב״ וברח לבית״ר, הגיע שרון מימר שהצליח די יפה בהתחלה, אבל רצף עלוב של תוצאות – 11 משחקים ללא ניצחון וירידה לפלייאוף התחתון – הביאו את חיים סילבס.

אחרי דרמה לא קטנה בסיום העונה, הצליח חיים סילבס לבסוף להשאיר את הפועל חיפה בליגה ולהתפנות להתחיל להכין את הקבוצה לעונה החדשה. הרכש הראשון שהגיע בקיץ היה הבלם בן והבה מרעננה, אחריו הגיע הקשר קווין טאפוקו בהשאלה מבאר שבע, אלי בלילתי המגן השמאלי הגיע מנוף הגליל במקום שון גולדברג שעבר לבאר שבע ויסמין בוריץ' השוער הבוסני הגיע במקום ארני שטקוס שחתם כבר בינואר בבית״ר המתחדשת של חוגג ועבר לבסוף בעיסקה סיבובית לבאר שבע.

 

בחלק הקדמי, החלוץ עדן בן בסט חזר בפעם הרביעית להפועל חיפה אחרי עונה מאכזבת בנגב, מהראן לאלא, בן ה37, חזר אחרי שנתיים של השעיה עקב שימוש בחומרים אסורים ואלמוג בוזגלו חוזר לענייניים (שלושה שערים בגביע הטוטו) אחרי עונה מתסכלת מאוד כאשר דווקא במשחקו הראשון במדי הפועל חיפה נגד אטאלנטה במוקדמות הליגה האירופית הוא כבש שער וכמה דקות אחר כך נפצע פציעה קשה ברצועה הצולבת שבעצם חיסלה לו את כל העונה שעברה,

סימני השאלה משמעותיים יהיו שני הזרים החדשים, אמרי וולשמן הגינאי שהגיע מהליגה הקנדית וגינאי נוסף, פרנסיסקו סנטוס ג׳וניור, שגדל מגיל 15 בבנפיקה ועבר בדרך גם במנצ’סטר סיטי ואברטון. הזרים ריקי מטרבסקי המקדוני, ראדו גינסארי המולדובי ורסמוס סיוסטט השוודי עזבו את הקבוצה אחרי שנתיים.
עוד עזבו את המועדון החלוץ בן אז׳ובל שחזר לעכו אחרי עונת השאלה ומתן חוזז שחזר למכבי ת״א גם הוא אחרי עונת השאלה.

הקבוצה יצאה למחנה אימונים ברומניה והתעסקה בעיקר בחיפוש אחרי הבלם הרומני גבריאל תאמש שאחרי סאגה ארוכה ומתמשכת, החליט להיפרד מהמועדון לאחר שנתיים של חיבור מדהים עם הקהל האדום של הפועל חיפה וגם תצוגות יפות על כר הדשא, אבל היו גם הרבה דברים שלא קשורים לכדורגל שלבסוף גרמו לו לעזוב את ישראל.

יואב כץ, תמאש
קרדיט לדף הפייסבוק של הפועל חיפה

במחנה האימונים הקבוצה שיחקה שלושה משחקים והשיגו תוצאות חיוביות מול קבוצות ליגה שניה ברומניה. במשחקי גביע הטוטו הקבוצה פתחה בהפסד 2-0 למכבי נתניה, אבל התאוששה יפה עם ניצחון מרשים 4-1 על קריית שמונה. המשחק מול כפר סבא הסתיים בתיקו 1-1 ובמחזור הסיום של שלב הבתים בגביע הטוטו הקבוצה הפסידה בבית 2-1 להפועל חדרה במשחק מאכזב וחלש.

הסגל עוד לא הושלם לגמרי וצפוי עוד להתחזק. עד עכשיו במשחקי ההכנה ובמשחקי גביע הטוטו אפשר היה לראות שהקבוצה מנסה לשחק התקפי ושיטת 3 הבלמים שסילבס אוהב נותנת הרבה חופש לדור מלול ואלי בלילתי המגנים לתמוך בהתקפה מהאגפים, אבל מצד שני ראינו גם שההגנה מאוד רכה ולא ממש מתואמת עדיין.
מעבר לסגל שלא הושלם עדיין הקבוצה סובלת ממכת פציעות ו2 הזרים החדשים שהגיעו באיחור לא היו חלק ממחנה האימון ברומניה, עקב כך ראינו הרבה אילתורים של סילבס במשחקי גביע הטוטו.

 

התסריט האופטימי – גילי, עדן ולאלא חוזרים לימים הגדולים ולא רואים ממטר, אלמוג בוזגלו נותן עונת שיא, ההגנה מתייצבת והשוער החדש משכיח במהירות את שטקוס, הזרים החדשים שהגיעו מתחברים למועדון והקבוצה מסיימת בפלייאוף העליון ומתקדמת יפה בגביע.

התסריט הפסימי – ההגנה לא מתחברת, השוער החדש מתגלה כפלופ, עדן, לאלא, ווורמוט כבר מעבר לשיא, 2 הזרים מגינאה זרים לענף והקבוצה מסיימת בפלייאוף התחתון, נלחמת על ההישארות בליגה ועפה בסיבוב המוקדם של הגביע.

התחזית שלי – הקבוצה מנסה לשחק כדורגל יפה, מהיר והתקפי וגם כובשת הרבה שערים, אבל החיסרון של תאמש, שטקוס וגולדברג בהגנה גדול מידי והקבוצה מרבה לקבל גולים שטותיים. גם בקישור חסר את המנהיג שיתן את השקט להגנה. מקום 6 עד 12.

הפועל חיפה קהל
קרדיט לדף הפייסבוק של הפועל חיפה והצלם אסי קיפר
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח