פרויקט פתיחת העונה – בני יהודה – קריאת התרנגולים

זה כבר הפך לרוטינה קבועה – בני יהודה של אבוקסיס מצליחה כנגד כל הסיכויים, מוכרת מספר שחקנים משמעותיים וממשיכה להצליח. הגלגל כנראה ימשיך להסתובב כל עוד הוא יאמן את הקבוצה.

טעימה ראשונה מהפוטנציאל הטמון בסגל החדש של מחזיקת הגביע קיבלנו כבר בצמד המפגשים מול סגנית האלופה האזרית נפטצ׳י באקו במוקדמות הליגה האירופית. על אף גל העזיבות, ההכנה הקצרה והלקויה וחוסר התיאום עלתה לכר הדשא קבוצה ״אבוקסיסית״ טיפוסית – ממושמעת, לוחמת, זריזה ויעילה שניצחה 3-4 בסיכום והעפילה בפעם השנייה בתולדותיה לשלב הפלייאוף. מאלמו השוודית היתה כבר אופרה אחרת.

בני יהודה
קרדיט לעמוד הפייסבוק הרשמי של מועדון הכדורגל בני יהודה ת"א


עזבו:
שי קונסטנטין, דולב חזיזה, יובל אשכנזי, מאוויס צ׳יבוטה, עמית ביטון, שון מלכה, יקוב סילבסטר, מתן בלטקסה, קרלוס קוויאר, פייסל מוליץ׳, דין אקפי ועומר ניראון.

הצטרפו: מוחמד גאדיר, איתן ולבלום, דור כוכב, אורי צעדון, אמיר רוסתום, אריאל לזמי, אלבן פנישי ודור אלו.

חזרו מהשאלות: בן שמעוני, גאירה ג׳וף ופז בן ארי.

הרכב ומערך בני יהודה
הרכב ומערך הקבוצה לעונה הקרובה

השחקנים שהצטרפו נכנסו היישר לכור ההיתוך של אבוקסיס והחלו למלא את החלקים החסרים בפאזל הכתום לצד זובאס, מורי, עזוז וסורו שהמשיכו מהעונה שעברה.

שישה ימים לפני משחק הפתיחה של הקבוצה בליגת העל היא הודיעה על חזרתו של חלק נוסף – מתן בלטקסה, שהפך לחלק משמעותי בפאזל הכתום בעונה שעברה, הציג יכולת נפלאה בשני צידי המגרש ותרם שני שערים ושבעה בישולים, מושאל לעונה שנייה בשכונת התקווה. המגן השמאלי, שיחגוג 24 בחודש הבא, ישוב לקבוצה של אבוקסיס לאחר תקופת הכנה עם קבוצת האם מכבי ת"א בה גם פתח במשחק אלוף האלופים מול קבוצתו החדשה-ישנה. מחליפו יהיה המגן הצעיר אמיר רוסתום, שגדל במחלקת הנוער של קריית שמונה וירד בעונה שעברה עם עירוני נשר לליגה ב'. בצמד המשחקים מול נפטצ'י הוא סגר את הקו השמאלי, תמך בהתקפה והוכיח שיש על מי לסמוך גם במקרה של היעדרות של בלטקסה.

 

לעמדת הבלם המרכזי, התפקיד שמילא קוויאר בצורה נפלאה בעונה שעברה, הגיע אלבן פנישי. הקוסוברי החסון שירד בעונה שעברה עם סכנין הוא שחקן חכם ומנוסה שלמעשה היה נקודת האור הבודדת (89% דיוק במסירה, 87% הצלחה בדריבל, הוביל בתיקולים וחילוצי כדור) בהגנת הקבוצה מהמגזר.

עוד ברוטציית הבלמים של אבוקסיס צפויים להיכלל דניאל פלשר ופז בן ארי בני ה-22. הראשון גדל במועדון, פתח בצמד המשחקים מול נפטצ׳י כמחליפו של הקפטן הפצוע עזוז והופיע 17 פעמים במדי הזהובים בעונה שעברה בעוד שהשני הצטרף לקבוצה בגיל 19, הושאל בעונה שעברה להפועל רמה״ש ומתאושש מפציעה במרפק.

בני יהודה
קרדיט לעמוד הפייסבוק הרשמי של מועדון הכדורגל בני יהודה ת"א

על עמדת המגן הימני יתמודדו דור אלו שהושאל מהפועל ב״ש והספיק להצטלם במדי מכבי ת״א ואבישי כהן שגדל בבית״ר כחלוץ, עבר בהדרגה להגנה והצטיין בצמד המשחקים מול נפטצ׳י. אחרי שבשנים האחרונות קנדיל וקונסטנטין התקדמו מעמדה זו למכבי ובית״ר נראה שהמאבק בין השניים על המקום בהרכב בעונה הבאה יכריע גם מי יעבור (או במקרה שלהם יחזור) לקבוצה בכירה בעונה שלאחר מכן.

את מרכז השדה ימשיך להוביל סורו הצעיר והפעלתן (2.5 דריבלים מוצלחים, 2.6 תיקולים מוצלחים ו-7.7 חילוצי כדור פר 90 דקות, 88% דיוק במסירה בעונה שעברה) לצד תאמבי וזנטי שימלאו את המשבצות של אשכנזי וחזיזה שנמכרו למכבי חיפה. השניים הצטרפו לקבוצה כבר במהלך העונה שעברה, למדו את שיטת המשחק והשתלבו בהדרגה בפאזל של אבוקסיס. תאמבי מצטרף להתקפות מהקו השני בתנועות עומק חכמות בדומה לאשכנזי וכבש בצורה זו את צמד שעריו מול האזרים בעוד שזנטי הוא שחקן כשרוני, זריז וטכני כמו חזיזה.

עוד ברוטציית הקישור של אבוקסיס צפויים להיכלל איתן ולבלום הצעיר שהגיע ממכבי חיפה במסגרת עסקת חזיזה ואשכנזי ושי מזור שהצטרף בקיץ שעבר מכפר שלם והספיק לרשום 19 הופעות במדי הזהובים.

 

בחוד ישתפו פעולה דור ז׳אן שכבש את שער השוויון בגמר הגביע מול מכבי נתניה וחלוץ הרכש מוחמד גאדיר. כבר בצמד המשחקים באירופה השניים היו מעורבים בכל אחד מארבעת השערים של הקבוצה, יצרו מצבים רבים וכבשו ביעילות רבה. בדומה לצ'יבוטה ושועה/סילבסטר אשתקד הם יעקצו במתפרצות זריזות ויעילות ויתרמו גם במשחק ההגנה, אל תתפלאו אם לפחות אחד מהם יסיים את העונה בצמרת טבלת הכובשים בליגת העל. על הספסל יחכו להזדמנות דור כוכב ואריאל לזמי שהצטרפו בקיץ מהלאומית ומליגה א׳.

ונסיים בהימור

אבוקסיס וחניכיו יצליחו לעמוד ביעדים ולהעפיל לפלייאוף העליון בפעם השלישית ברציפות אחרי מאבק צמוד מאוד במחזורי הסיום של העונה הסדירה ויסיימו את העונה במקום השישי. בסיום העונה אברמוב לא יצליח להשאיר את הקוסם בשכונה והוא ינחת בכרמל או בבירת הנגב.

בני יהודה
קרדיט לעמוד הפייסבוק הרשמי של מועדון הכדורגל בני יהודה ת"א
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח