פיליפה לא פלופ

// מאת שי לוגסי

העונה האיומה, שריקות הבוז, והשמחה בנבחרת: כך פיליפה קוטיניו יכול לחזור להיות הסופרסטאר שהיה.

אם הייתם אומרים לאוהדי ברצלונה בשנה שעברה, שקוטיניו, שהגיע תמורת 150 מיליון יורו מליברפול, יימכר ככל הנראה בקיץ הקרוב לקבוצה אחרת, הם בוודאי היו אומרים לכם שהתייבשתם ואתם צריכים לשתות מים. הרי קוטיניו היה חלום של כל אוהד ברצלונה שציפה לראות את הסופרסטאר הברזילאי במדי הבלאוגרנה, כשהוא מקנח באיזו בעיטה מסובבת לחיבורים הרחוקים של השוער כמו שהיה עושה מדי שבוע בליגה האנגלית, אבל התמונה השתנתה במהירות.

קוטיניו כבר הספיק מאז להגיע לברצלונה באמצע ינואר 2018, לעשות חצי שנה מעולה, לחוות עונה זוועתית מכל הבחינות, לריב עם הקהל ששרק לו רבות בוז וגם ככל הנראה לסיים את הקריירה שלו בברצלונה שתגמר בצורה מאכזבת וכנראה בסטיגמה הידועה שקוטיניו היה " פלופ". אבל קוטיניו לא פלופ. הוא לא האשם העיקרי. לא רק הוא דאג לכך שהעונה החולפת תהיה רעה מבחינתו.

קוטיניו, ברצלונה
קוטיניו. Credit to "FC Barcelona" Facebook page

היה גם את מאמנו בברצלונה, ארנסטו ואלוורדה, ששם אותו באגף השמאלי וסירס אותו לחלוטין, למרות שהוא ראה וידע שפיליפה לא מסתדר שם וזה לא התפקיד שלו, כי לאורך הקריירה שלו קוטיניו אף פעם לא שיחק כשחקן אגף. זה לא הפריע לואלוורדה לשים אותו שם ולהוריד לו את הביטחון משחק אחר משחק. במקום לתת לברזילאי לשחק בקישור ולהראות את היכולות הפנטסטיות שלו כמו שהוא הראה במדי ליברפול כאשר הוא שיחק כ "10" מתחת לחלוץ, תפקיד שבו הוא הפליא לשחק ולספק שערים נהדרים.

במקום זה, קוטיניו המשיך להתבזבז על המגרש באגף שמאל והביטחון שלו המשיך לצנוח עד שהוא נראה שחקן עצוב בלי חשק לשחק. פיליפה סיים את העונה עם אחד עשר שערים וחמישה בישולים בחמישים וארבעה משחקים, נתון מעליב לעומת היכולות האדירות שיש לברזילאי הנהדר הזה להציע.

לעומת החיים הקשים בקטלוניה, בנבחרת ברזיל קוטיניו פורח ונראה שחקן שונה. הוא מקבל ביטחון והכי חשוב, משחק בתפקידו הטבעי והקהל הברזילאי בא על שכרו. קוטיניו פתח בצורה נהדרת את הקופה עם צמד נגד בוליביה ונראה כמו השחקן שכולם התגעגעו אליו לפני שהביטחון העצום שלו נפל בברצלונה בעונה החולפת.

קוטיניו יודע שהקיץ הזה יכול להיות נקודת מפנה בקריירה שלו. טורניר טוב עם נבחרת ברזיל וזכייה בקופה והוא יוכל לקבל בחזרה את הביטחון שאבד לו. ולמרות שהוא ככל הנראה לא ישחק בעונה הבאה בברצלונה, כשהקוסם הקטן בכושר טוב וכשהוא מחייך ושמח על המגרש, כל קבוצה באירופה תרצה לקבל את הברזילאי וערכת הקסמים.

קוטיניו, מרסלו, ברזיל
קוטיניו ומרסלו חוגגים. Credit to "FIFA World Cup" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. איציק מהקיבוץ

    קוטיניו שיחק בליברפול באגף שמאל.
    הוא היה מצויין כי קלופ ידע להתאים אותו לשיטה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח